TURINYS
TURINYS 2
ĮVADAS 3
1. FINANSŲ KONTROLĖS IŠTAKOS 4
2. FINANSŲ SISTEMA IR KONTROLĖ 5
3. TEISINIS REGLAMENTAVIMAS 6
3. 1. TARPTAUTINIAI ĮSIPAREIGOJIMAI 6
3. 2. LIETUVOS RESPUBLIKOS DOKUMENTAI 7
4. VALSTYBĖS KONTROLĖ IR JOS REIKŠMĖ 8
5. VALSTYBĖS AUDITAS. VIDINIS IR IŠORINIS 10
IŠVADOS 12
LITERATŪRA 13
ĮVADAS
Finansai – viena pagrindinių valstybės politikos sričių, užtikrinanti finansinį
stabilumą, efektyvų veikimą bei teisėtą dalyvavimą tarptautinės rinkos politikoje. Taigi finansų
valdymo kontrolė yra svarbi tiek Europos Sąjungos, tiek valstybiniu lygmeniu. Tikslingas finansų
valdymo vykdymas yra svarbus ekonominei bei socialinei valstybės pažangai, užtikrinantis
demokratijos principų įgyvendinimą bei modernių principų diegimą valstybės institucijose, įmonėse
bei organizacijose.
Pagal McFarlane (1999), finansų sistemos stabilumui būtini keli tarpusavyje susiję
veiksniai: tai stabili makroekonominė aplinka, finansinių institucijų reguliavimas ir priežiūra,
efektyvūs finansinio saugumo tinklai, efektyvios finansinės institucijos ir rinkos bei saugi ir
patikima finansinė infrastruktūra. Visi šie veiksniai įgalina valstybę bei smulkesnius struktūrinius
vienetus diegti modernius vykdymo ir kontrolės principus.
Šio darbo tikslas – apžvelgti valstybės finansų valdymo kontrolės Lietuvoje principus,
remiantis moksline literatūra bei teisiniais Lietuvos Respublikos dokumentais, reglamentuojančiais
finansų sistemos funkcionavimo sąlygas, ir tarptautiniais nutarimais.
Darbe apžvelgiama valstybės finansų kontrolės kaip instituto ištakos, pagrindiniai
finansų sistemos veiksniai, teisinis reglamentavimas nacionaliniu bei Europos Sąjungos lygmeniu.
Taip pat išskiriamas vidaus ir išorės auditas, aptariami šių tipų aspektai, paskirtis. Galiausiai
apžvelgiamas Valstybės kontrolės įsteigimo procesas, veikimo metodai bei nauda pačiai valstybei,
savivaldybėms, valstybinėms institucijoms bei piliečiams.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!