Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

VAIZDO ŽAIDIMŲ ESTETIKOS VIZUALINĖS KOMUNIKACIJOS POVEIKIS MOTYVACIJAI ŽAISTI VAIZDO ŽAIDIMUS

9.6 (3 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Komunikacija , Magistro darbai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 64 psl., (14714 ž.)
Vertinimas:
9.6 (3 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

VAIZDO ŽAIDIMŲ ESTETIKOS VIZUALINĖS KOMUNIKACIJOS POVEIKIS MOTYVACIJAI ŽAISTI VAIZDO ŽAIDIMUS
Magistro baigiamasis darbas

TURINYS
ĮVADAS 5
1. VAIZDO ŽAIDIMŲ ESTETIKA 7
1.1. naratyvų vaizdo žaidimuose retrospektyva 8
1.2. garso estetika vaizdo žaidimuose 12
1.3. vaizdo estetika vaizdo žaidimuose 14
2. ŽAIDĖJŲ MOTYVACIJOS PAGRINDAI 19
2.1. imersijos samprata 20
2.2. įtraukaus virtualaus pasaulio charakteristikos 23
2.3. žaidėjų motyvacijos profiliai 25
3. TYRIMAS VAIZDO ESTETIKA VAIZDO ŽAIDIMUOSE IR JOS POVEIKIS ŽAIDĖJŲ 
MOTYVACIJAI IR JO REZULTATAI 28
3.1. tyrimo analizė 29
3.2. vaizdo žaidimų komunikacijos aspektai: istorija, vaizdas, garsas 32
3.3. žaidėjų motyvaciniai profiliai 36
4. REZULTATŲ APTARIMAS 43
IŠVADOS 46
LITERATŪRA 49
ANOTACIJA 54
ANNOTATION 55
SANTRAUKA 56
SUMMARY 57
PRIEDAI 58

ĮVADAS
Virtualūs vaizdo žaidimų pasauliai geba perteikti įvairius laikotarpius bei fantastines aplinkas,
kurias galime tyrinėti pasitelkiant virtualius personažus ir alternatyvias realybes. Pažangių technologijų
bei naujosios kompiuterių ir konsolių kartos pagalba, galinčios sukurti tikroviškus bei gyvenimiškus
aplinkos vaizdus, žaidėjai turi galimybę klajoti tikroviškose virtualiose erdvėse, jose pasiklysti bei
ištyrinėti jose slypinčius realaus pasaulio estetinės raiškos atspindžius. Virtualūs žaidimų pasauliai
siekia laikinai perkelti vartotojus į naują realybę – kruopščiai sukonstruotą aplinką, kuri gali perduoti
subtilius dalykus, tokius kaip emocijas, jausmus bei pojūčius. Šie faktoriai sukuria neeilinę patirtį ir
užtikrina žaidėją, kad nepaisant to, ką jis renkasi daryti žaidimo metu, žaidėjas nuolatos bendrauja su
sistema, kuri sukurta ir kuruojama specialiai jam - galutiniam vartotojui. Vaizdo žaidimų estetika tai
tam tikra stilizuota realaus ar įsivaizduojamo pasaulio išraiškos forma, žaidimo metu patiriama per
skirtingas emocijas, pojūčius bei bendravimą su kitais žaidėjais. Taip pat ji apibūdina tuos žaidimo
aspektus kurie yra ar gali būti siejami su kitomis meno formomis. Ryšys tarp žaidimų ir vizualinės
estetikos yra numanomas. Yra įvairių būdų, kaip suskirstyti žaidimų estetiką į kategorijas. Šiame darbe
yra išskirti trys pagrindiniai žaidimų estetikos elementai: istorija, garso estetika ir vaizdo estetika, kurie
yra pagrindinis žaidėjo emocinio įsitraukimo, panirimo, motyvacijos ir suvokimo pagrindas.
Temos ištirtumas: Iki šiol akademinių tyrimų atliktų nagrinėjant vaizdo žaidimų estetiką ir jos
elementus skaičius yra ribotas. Yra tik keletas knygų ir mokslinių straipsnių aptariančių kompiuterinius
žaidimus, jų estetiką bei kūrimą. Bateman (2014) teigia, kad „meno“ realiame gyvenime ir žaidimų
atvejais estetika yra paveiki emocine prasme. Bateman (2014) nagrinėja ontologinę žaidimų estetikos
teoriją. Jis apibrėžia „žaidimo estetiką“ kaip vertybinių sprendimų rinkinį, kuris įvertina žaidimo
formą, o tai gali sumenkinti kitas esamas žaidimo formas. Kita vertus, teigiama, kad terminas
„estetika“ vaizdo žaidimuose reiškia tik vaizdinį ar grafinį žaidimo elementų išdėstymą. Anot
Niedenthal (2009), beveik neįmanoma apibrėžti, kas iš tikrųjų yra „meno objektas“. Tuo pačiu, jis
teigia, kad žaidimų studijų srityje yra manančių, kad estetikos problema yra ne tai, ką ji siūlo, o tai, kad
ji yra per mažai išnagrinėta (Niedenthal S., 2009). Pasak Graeme Kirkpatrick „Aesthetic theory and the
videogame“, jis teigia, kad pagrindinė žaidimo samprata žaidimuose formuojasi kaip estetinis
diskursas. Pagal šį argumentą žaidimas yra neatsiejamas nuo estetinės patirties (Kirkpatrick G. 2011).
Temos aktualumas ir naujumas: Kompiuterinių žaidimų industrijos veiklos pradžia Lietuvoje
gimė nepriklausomybės atkūrimo laikotarpiu, tačiau aktyviai ši industrija savo veiklą pradėjo dar prieš
dvidešimt metų. Aukščiausias kompiuterinių žaidimų išpopuliarėjimo taškas buvo pasiektas 2010-
aisiais metais, kai žaidėjų ir vartotojų dėmesį ėmė traukti įvairios socialinės medijos bei specifiškai jų
platformoms kuriami žaidimai. Vaizdo žaidimai yra populiari medijos forma, ypač tarp jaunų
suaugusiųjų (Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacija, 2020. Psl. 100-101). Žmonių motyvacija žaisti
vaizdo

6
žaidimus labai skiriasi priklausomai nuo to, kokios patirties jie siekia. Pavyzdžiui, žmonės, žaidžiantys
„World of Warcraft“, gali ieškoti konkurencijos ir iššūkių „multiplayer“ režimu,...

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Atsiliepimai apie mus