Vaizdo klipo analizė
TURINYS
ĮVADAS 3
1. MOKSLINĖS LITERATŪROS ŠALTINIŲ ANALIZĖ 5
1.1. Dainos vaizdo klipo kūrimo aspektai 5
1.2. Dainos vaizdo klipas kaip marketingo priemonė 7
2. TYRIMŲ DIZAINAS IR REZULTATŲ ANALIZĖ 10
2.1. Tyrimų dizainas 10
2.2. Lauris Reiniks ,,Širdis sudegus tyliai“ vaizdo klipo analizė 11
2.3. Analogų analizė 13
2.4. Kiekybinis tyrimas 15
3. KŪRYBINIO PROJEKTO KONCEPCIJOS PAGRINDIMAS 19
KURSINIO DARBO REZULTATAI IR JŲ APTARIMAS 21
LITERATŪROS SĄRAŠAS 23
PRIEDAI 25
ĮVADAS
Temos aktualumas. Dainos vaizdo klipai yra skirti perteikti dainos emocijas. Tai tarsi
dainos žodžių vaizdinis pateikimas. Kiekvienas atlikėjas siekia suburti kuo didesnį gerbėjų ratą, nes
nuo to priklauso jų žinomumas, uždarbis. Kuo daugiau gerbėjų rinksis į koncertus, kuo daugiau jų
pirks kompaktinius diskus, įrašus, kuo daugiau verslininkų jų dainas naudos kaip marketingo
priemonę, tuo didesnį autorinį atlyginimą atlikėjai gaus. Be to dainos populiarumas lemia ir radijo
stotyse jos grojimo skaičius, nuo kurių priklauso atlikėjų užmokestis. Taigi, galima teigti, kad dainų
vaizdo klipai yra skirti gerbėjams pritraukti, paveikti jų emocijas, padedančias dainą įsiminti. Todėl
labai svarbu ir aktualu išanalizuoti pasirinktos dainos vaizdo klipą: kaip jis kuriamas, kokios
emocijos, kas skatina įsiminti dainą, ar dainos tekstas atitinka sukurtą vaizdinį.
Kursiniame darbe buvo pasirinktas Lauris Reiniks dainos ,,Širdis sudegus tyliai“ vaizdo
klipas. Minėtas atlikėjas sugebėjo užkariauti lietuvių širdis, nes jo dainos emocingos. Dauguma
lietuvių žino jo vaizdo klipus, populiariausias dainas. Nors Latvijos, kaip ir Lietuvos, dainų vaizdo
klipų kūrimui išleidžiama mažiau lėšų nei klipams, rodomiems per MTV, tačiau šiuo aspektu
atsiskleidžia originalus sugebėjimas mažesnėmis sąnaudomis išpopuliarinti dainą. Todėl labai
svarbu paanalizuoti, kas pasirinktame klipe taip patrauklu gerbėjams, kad daina yra įsimintina.
Analogų analizė leidžia įvertinti atlikėjo pasirenkamus sprendimus dainų vaizdo klipams ir
atrasti naujas idėjas jiems. Atlikėjas tuomet gali pateikti vgerbėjams neįprastą, todėl įdomų, savo
dainų vaizdo klipų variantą, taip rodydamas, jog jis, kaip atlikėjas, pilnas naujovių, idėjų, kad
stengiasi sugalvoti ir išbandyti naujas idėjas savo dainų vaizdo klipams. Toks atlikėjas visada bus
įdomesnis gerbėjams, nei tas, kuris nuolat vaizdo klipuose pateikia panašius sprendimus, panašias
emocijas.
Darbo problema. Lauris Reiniks daina ,,Širdis sudegus tyliai“ be vaizdo klipo gali būti
kiekvieno suprantama savaip, tačiau tikrosios atlikėjo bandomo perteikti dainos prasmės vien tik iš
žodžių galime ir nesuvokti. Todėl vaizdo klipas mums padeda suprasti atlikėjo siekiamą parodyti
problemą, jausmą, išgyvenimą. Kursinio darbo problemą galima apibrėžti klausimu: ką vaizdo klipu
atlikėjas siekia parodyti, kokias emocijas sukelti, ir kaip tai padaro?
Darbo objektas – Lauris Reiniks dainos ,,Širdis sudegus tyliai“ vaizdo klipas.
Darbo tikslas – išanalizuoti Lauris Reiniks dainos ,,Širdis sudegus tyliai“ vaizdo klipą, jo
kūrybinius aspektus perteikiant dainos žodžius ir jo įtaką dainos populiarumui, bei atlikėjo klipo
analogą.
Darbo uždaviniai:
1. Atskleisti dainos vaizdo klipo kūrimo aspektus, vaizdo klipo, kaip marketingo
priemonės, reikšmę.
2. Išanalizuoti Lauris Reiniks dainos ,,Širdis sudegus tyliai“ vaizdo klipą.
3. Įvertinti dainos vaizdo klipo analogus.
4. Pateikti projektinę vaizdo klipo koncepciją.
Darbo metodai: mokslinės literatūros analizė, apibendrinimo metodas, analogų analizė,
interviu metodas (kokybinis). Darbo struktūra. Kursinį darbą sudaro įvadas, trys darbo skyriai,
rezultatų analizė ir aptarimas bei literatūros sąrašas. Pirmame skyriuje rašoma apie vaizdo klipus
teoriniu aspektu. Antrame skyriuje pateikiamas tyrimo dizainas ir rezultatai. Trečias skyrius yra
skirtas kūrybinio projekto koncepcijai.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!