Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

VAIKŲ, TURINČIŲ ĮVAIRIAS NEGALES, PSICHOLOGINIAI YPATUMAI

9.9 (3 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Psichologija , Referatai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOC failas
Apimtis: 10 psl., (2111 ž.)
Vertinimas:
9.9 (3 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

VAIKŲ, TURINČIŲ ĮVAIRIAS NEGALES, PSICHOLOGINIAI YPATUMAI

VAIKAI, TURITYS INTELEKTO SUTRIKIMŲ
Pasireiškia vaiko negrįžtamu pažintinės veiklos (ypač mąstymo proceso) pažeidimu, valios,
emocijų neišsivystymu. Tai sukelia specifines jų mokymo, auklėjimo, rengimo gyvenimui,
socialinės adaptacijos ir integracijos problemas.
Skiriami keturi protinio atsilikimo laipsniai:
1.nežymus (IQ 69-50)
2.vidutinis (IQ 49-35)
3.žymus (IQ 34-20)
4.labai žymus (IQ mažiau už 20)
Nežymiai sutrikusio intelekto vaikų vystymosi ir ugdymo ypatumai
Pažintinės veiklos ypatumai
Pažeidžiama pati žemiausia pažinimo pakopa – pojūčių ir suvokimų sritis, ypač periferinė
analizatorių dalis. Centrinės jų dalies, kur vyksta sudėtingi analizės, sintezės procesai, veikla yra
ryškiai sutrikusi. Protiškai atsilikęs vaikas žiūri, bet nemato, klauso, bet negirdi. Aplinkos bei
mokomosios medžiagos suvokimas apibūdinamas lėtumu, siaurumu, fragmentiškumu,
nepakankamu diferencijuotumu. Mokiniai aktyviai reaguoja į tuos dirgiklius, kuriuos jie jau pažįsta,
ir gali labai menkai arba visai nesureaguoti į labai svarbius, bet nežinomus. Todėl šių vaikų
pasaulio pažinimas yra labai ribotas ir lėtas. Dėl tų pačių sutrikimų daugelį panašių daiktų vaikai
suvokia kaip tapačius.
Suvokimų ypatumai atsiranda dėl dėmesio sutrikimų. Vyrauja nevalingas dėmesys. Vaikai
greičiau atkreipia dėmesį į daiktus, ryškiai išsiskiriančius iš aplinkos savo spalva, forma, garsais.
Sukoncentruoti vaiko dėmesį tikslingai, kryptingai, planingai veiklai yra gana sunku. Net jeigu
pavyksta koncentruoti, labai trumpam. Jis šokinėja nuo vieno objekto prie kito ir išlaikyti jį
įmanoma tik nuolat naudojant išorinius stimulus. Vaikui reikia daugiau laiko įsitraukti į veiklą,
pereiti iš vienos veiklos rūšies į kitą. Dėmesys labai mažėja pavargus, ypač po ilgesnio protinio
darbo. Jam sustiprinti reikalingas ilgesnis poilsis.
Sutrikę yra visi atminties procesai: įsiminimas, išlaikymas, atpažinimas bei atgaminimas.
Suvokdami ir įsimindami vaikai geriau įsimena tą medžiagą, kuri juos domina, sužadina emocijas,
pateikiama vaizdžiai. Ypač sunkiai įsimenama abstrakti, sudėtingesnė medžiaga, reikalaujanti
loginės atminties. Būtinas kartojimas, nes įsimenama lėčiau (lengviau įsimenamos ryškesnės
detalės, atskiri faktai, kurie pateikiami vaizdžia forma, o ne išvados, apibendrinimai, išdėstyti
žodžiu ir vaikų suvokti klausa). Labai daug medžiagos neišsilaiko vaikų atmintyje – užmirštama.
Protiškai atsilikusio vaiko poreikis bendrauti, pažinti pasaulį labai menkas. 

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Atsiliepimai apie mus