UAB „ŽEMAITIJOS PIENAS“ RINKODARINĖS SITUACIJOS ANALIZĖ
ĮVADAS
1. TRUMPAS ĮMONĖS PRISTATYMAS
2. IŠORINĖS UAB ‚,ŽEMAITIJOS PIENAS“ APLINKOS ANALIZĖ
2.1. Rinkos analizė
2.1.1. rinkos identifikavimas
2.1.2. rinkos dydis ir augimo tempai
2.1.3. rinkos tendencijos
2.1.4. esminiai sėkmės veiksniai
2.1.5. rinkos patrauklumas ir šakos pelningumas
- potencialūs konkurentai
- esami konkurentai
- prekės pakaitalai
- pirkėjai
- tiekėjai
2.2. Makroaplinkos analizė
2.2.1. Teisinė politinė aplinka
2.2.2. Ekonominė aplinka
2.2.3. Socialinė-kultūrinė aplinka
2.2.4. Technologinė aplinka
2.2.5. Gamtinė-ekologinė aplinka
2.2.6. SPACE analizė
- aplinkos stabilumą išreiškiantys veiksniai
- verslo srities patrauklumą išreiškiantys veiksniai
- konkurencinį pranašumą išreiškiantys veiksniai
- finansinį pajėgumą išreiškiantys veiksniai
- matrica ir strategijos nustatymas
2.3. Vartotojų analizė
2.4. Konkurentų analizė
3. VIDINĖS UAB „X“ APLINKOS ANALIZĖ
3.1. rinkodaros galimybių analizė
3.2. rinkodaros komplekso elementų analizė
3.2.1. Prekė
3.2.2. Kaina
3.2.3. Paskirstymas
3.2.4. Rėmimas
- reklama
- asmeninis pardavimas
- pardavimų skatinimas
- ryšiai su visuomene
4. SSGG ANALIZĖ
IŠVADOS
TRUMPAS ĮMONĖS PRISTATYMAS
Viena didžiausių ir moderniausių pieno perdirbimo įmonių Lietuvoje – Žemaitijos pienas
įkurta 1924 metais vaizdingame, gamtos apsuptame Telšių mieste. Pasak legendos, senų senovėje ant
septynių kalvų milžino Džiugo įkurtoje žemaitijos sostinėje pradėjusi veikti Telšių pieninė: gamino
sviestą, varškę, grietinėlę bei kitus pieno produktus.
Įmonių grupę sudaro AB „Žemaitijos pienas“, „Šilutės Rambynas“ ir Latvijoje veikianti bendrovė „Muižas piens“.
Per daugelį metų sukaupta darbo patirtis ir unikalios receptūros šiandien leidžia vartotojams
pateikti platų produktų, pasižyminčių puikiu skoniu ir aukšta kokybe, asortimentą. Šiandien įmonė
gamina per 200 pavadinimų naujų ir jau vartotojų pamėgtų pieno gaminių – naują ekologiškų pieno
produktų grupę DOBILAS. Prekės ženklo „Magija” produktai nuo pat savo atsiradimo pelnė vartotojų
pasitikėjimą ir įgijo stulbinantį populiarumą. Pirkėjai pamėgo fermentinius bei lydytus sūrius,
vieninteles Lietuvoje nebrandinto sūrio plėšomas dešreles „Pik-Nik“. Įmonės tituluočiausias gaminys –
kietasis sūris DŽIUGAS – daugelyje šalies ir tarptautinių parodų pelnė aukščiausius laimėjimus.
Šiuo metu bendrovėje dirba daugiau kaip 1300 profesionalių ir kūrybingų darbuotojų, kurių
svarus indėlis, optimizmas ir išmintis leidžia įmonei siekti ambicingų tikslų. Nepriekaištingas darbas
yra ta bendrovės vizitinė kortelė, kuri neginčijamai liudija apie ŽEMAITIJOS PIENO patikimumą ir
solidumą, įsitvirtinant su savo gaminiais šalies rinkoje, taip pat garsinant Žemaitijos kraštą ir Lietuvą pasaulyje.
2.1 Rinkos analizė
Žemaitijos pienas veikia konkurencingoje pieno produktų rinkoje, kur svarbūs veiksniai yra
vartotojų poreikiai, konkurencija, tvarumo ir ekologijos tendencijos. Vartotojai vis dažniau renkasi
sveikesnius ir ekologiškus produktus, o tai suteikia galimybių plėsti šių produktų asortimentą. Pieno
rinka yra stipriai konkurencinga tiek vietoje, tiek tarptautiniu mastu, todėl įmonė turi investuoti į
inovacijas ir tvarų gamybos procesą. Augantis eksportas į užsienį, ypač į Europą ir Aziją, atveria naujas
galimybes plėstis. Žemaitijos pienas turi prisitaikyti prie šių pokyčių, kad išlaikytų konkurencinį pranašumą.
2.1.1. Rinkos identifikavimas
Nagrinėjant rinkos identifikaciją reikia nustatyti kokiose geografinėse rinkose ir tarp kokių
prekių konkuruoja pasirinktos įmonės prekės. Žemaitijos pieno apibūdinimas prekių aspektu yra įvairūs
jogurtai, kietieji sūriai, šokoladu aplieti varškės sūreliai, sūrio užkandžiai, varškė ir kiti pieno
produktai. Taip pat svarbu paminėti, kad prekės parduodamos ne tik Lietuvoje, bet ir yra ekspotuojama
į užsienį. Rinkos identifikavimas apima Žemaitijos pieno tikslinės rinkos nustatymą, kuri apima tiek
vietinę, tiek tarptautinę pieno produktų rinką. Įmonė orientuojasi į vidutinės ir aukštos kokybės pieno
produktų vartotojus, kurie vertina sveiką mitybą, ekologiškumą ir tvarumą. Rinka apima ne tik Lietuvą,
bet ir kitas Europos šalis bei potencialias Azijos rinkas. Žemaitijos pienas taip pat siekia atitikti
augančią paklausą ekologiškų, be laktozės ir kitų specializuotų produktų. Identifikuojant rinką, svarbu
atsižvelgti į vartotojų elgseną, konkurenciją ir rinkos tendencijas.
2.1.2 Rinkos dydis ir augimo tempai
Kalbant apie įmonės rinkos dydį verta paminėti,...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!