UAB „SB spaustuvė“
Rinkodaros projektas
TURINYS
ĮVADAS........................................................................................................................3
1.RINKODAROS KOMPLEKSO ELEMENTAI IR ORIENTACIJOS ............4
2.UAB „SB spaustuvė“ RINKOS TYRIMAS (INTERVIU) ................................6
3. KONKURENTŲ ANALIZĖ ...................................................................................8
4. VARTOTOJO ELGSENA ....................................................................................10
5. MIKROAPLINKOS IR MAKROAPLINKOS ANALIZĖ ...............................11
6. PREKĖS POLITIKA............................................................................................14
7. KAINŲ POLITIKA...............................................................................................18
8. PATEIKIMO POLITIKA....................................................................................19
9. RĖMIMO POLITIKA..........................................................................................20
IŠVADOS...................................................................................................................22
LITERATŪRA..........................................................................................................23
PRIEDAI....................................................................................................................24
1 priedas. INTERVIU
2 priedas. INTERVIU
ĮVADAS
Rinkodara (dar kartais vadinama marketingu, kas reiškia tą patį, tačiau rinkodara yra
lietuviškesnis atitikmuo) – tai kokios nors konkrečios rinkos poreikių valdymo procesas, t. y. realių
vartotojų poreikių nustatymas ir pelningas tų poreikių patenkinimas per susijusias gamybos,
paskirstymo, kainų nustatymo ir skatinimo funkcijas. Rinkodara – tai ne tik rinkos tyrimo
priemonių sistema, bet ir įmonės bei jos tarpininkų gamybinės ir komercinės veiklos valdymo
filosofija, strategija ir taktika, nukreipta į atskirų vartotojų ir vartotojų grupių poreikių tenkinimą.
Svarbiausias rinkodaros tikslas – maksimaliai patenkinti vartotojų poreikius, taikant
rinkodaros priemones sukurti vartotojui tokias sąlygas, kad jis, sykį įsigijęs prekę, panorėtų jos dar daugelį kartų.
Darbo tikslas – atlikti uždarosios akcinės bendrovės „SB spaustuvė“ rinkos analizę.
Darbo uždaviniai:
1. Atskleisti rinkodaros komplekso elementus i koncepciją bei rinkodaros orientaciją;
2. Atlikti rinkos tyrimą;
3. Atlikti konkurentų analizę;
4. Nurodyti vartotojų elgesio faktorius;
5. Nurodyti mikroaplinkos ir makroaplinkos elementus;
6. Apibūdinti prekės, rėmimo politikas, pateikti kainų nustatymo metodu, pateikimo kanalus ir funkcijas.
Darbo objektas – uždaroji akcinė bendrovė „SB spaustuvė“
Darbo metodai: mokslinės teorinės literatūros ir kitų informacijos šaltinių analizė, interviu.
1.RINKODAROS KOMPLEKSO ELEMENTAI IR ORIENTACIJOS
Rinkodaros kompleksas – tai visuma tarpusavyje susijusių rinkodaros elementų, kuriuos
įmonė ar organizacija naudoja, siekdama paveikti rinką. Pagrindiniai rinkodaros elementai yra
siūlomas produktas (prekė, paslauga), kaina, prekių paskirstymo (pateikimo) kanalai ir rėmimas.
Kiekvienas rinkodaros komplekso elementas apima daugelį sprendimų. [9]
Produktas (1P) – marketingo komplekso elementas, apimantis sprendimus ir veiksmus,
susijusius su jo kūrimu, kokybe, gamyba ir pardavimo kiekiais, įpakavimu, pavadinimu, garantijomis.
Kaina (2P) - marketingo komplekso elementas, apimantis sprendimus ir veiksmus, susijusius
su kainų nustatymu ir keitimu.
Paskirstymas (3P) – tai marketingo komplekso elementas, kuris apima sprendimus ir
veiksmus, susijusius su prekių judėjimu nuo gamintojo iki vartotojo.
Rėmimas (4P) – tai į vartotoją orientuoti informavimo ir įtikinėjimo veiksmai, darantys įtaką
pirkimų sprendimams.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!