UAB ,,SAULĖS TITNAGAS“ VIDINĖS KOMUNIKACIJOS ANALIZĖ
Organizacijos komunikacijos ir rinkodaros studijų programos baigiamasis darbas
SANTRAUKA
Veiksminga vidinė komunikacija yra kritiškai svarbi organizacijų sėkmei, todėl svarbu skirti
jai daug dėmesio. Siekiant veiksmingos vidinės komunikacijos organizacijoje tikslinga išsiaiškinti –
kaip vyksta vidinė komunikacija UAB ,,Saulės titnagas“? Tyrimo objektas – UAB „Saulės titnagas“
vidinė komunikacija. Tyrimo tikslas – išanalizuoti UAB ,,Saulės titnagas“ vidinę komunikaciją.
Tikslui įgyvendinti iškelti šie uždaviniai: apžvelgti vidinės komunikacijos sąvoką; apibūdinti vidinės
komunikacijos rūšis, kanalus ir barjerus; išnagrinėti UAB „Saulės titnagas“ vidinę komunikaciją.
Baigiamojo darbo temai išanalizuoti nagrinėta Lietuvos ir užsienio mokslinė literatūra. Tyrimui atlikti
pasirinktas kokybinis tyrimo metodas (nestruktūruotas interviu) ir kiekybinis tyrimo metodas
(anketinė apklausa). Tyrimo rezultatams apdoroti ir pavaizduoti naudota Microsoft Excel ir Microsoft
Word programomis.
Išanalizavus mokslinę literatūrą, nustatyta, kad vidinė komunikacija – informacijos
perdavimo procesas, kuris padeda palaikyti ir kurti gerus santykius įmonėje, ir prisideda prie
organizacijos sėkmingumo. Organizacijose komunikuojama formaliai ir neformaliai. Komunikacijos
kanalai yra žodiniai, rašytiniai, elektroniniai. Komunikaciniai barjerai: pertraukimas, netinkamas
kanalas, informacijos trūkumas, nemokėjimas tinkamai klausytis, aplinkos veiksniai, pavėluota ir netiksli informacija.
Atliktas tyrimas parodė, kad UAB ,,Saulės titnagas“ vyrauja formali ir neformali bendravimo
forma, naudojant tokius komunikacinius kanalus: akis į akį, telefonas ir el. paštas. Darbo aplinkoje
pasitaiko gandų, bet juos vadovai sukontroliuoja. Komunikacinės problemos organizacijoje:
neišklausymas, netinkamas komunikacinis kanalas, emocijų nevaldymas, nesusikalbėjimas,
nesutampančios nuomonės, pavėluotą ir netiksli informacija ir informacijos trūkumas. Vadovai
vidinę komunikaciją vertina kaip gerą ir efektyvią, o vidinės komunikacijos tobulinimui darbuotojai
siūlo daugiau susirinkimų darbo klausimais.
Gauti tyrimo rezultatai gali būti reikšmingi UAB „Saulės titnagas“ siekiant gerinti vidinės
komunikacijos veiksmingumą, identifikuoti problemas, stiprinti įmonės kultūrą ir padidinti
darbuotojų motyvaciją bei įsitraukimą. Baigiamojo darbo tema skaitytas pranešimas 2024 m.
balandžio 25 d. tarptautinėje studentų mokslinėje praktinėje konferencijoje „Verslas, naujos
technologijos ir sumani visuomenė“ (pažymėjimo kopija pridedama, 3 priedas).
TURINYS
LENTELIŲ SĄRAŠAS 5
PAVEIKSLŲ SĄRAŠAS 6
ĮVADAS 7
1. VIDINĖS KOMUNIKACIJOS TEORINIAI ASPEKTAI 9
1.1. Vidinės komunikacijos samprata 9
1.2. Vidinės komunikacijos funkcijos 13
1.3. Veiksminga vidinė komunikacija 14
2. VIDINĖS KOMUNIKACIJOS RŪŠYS, KANALAI IR BARJERAI 17
2.1. Vidinės komunikacijos rūšys ir tipai 17
2.2. Vidinės komunikacijos kanalai 20
2.3. Vidinės komunikacijos barjerai ir mobingas 23
3. UAB ,,SAULĖS TITNAGAS“ VIDINĖS KOMUNIKACIJOS ANALIZĖ 27
3.1.Tyrimo metodika 27
3.2. UAB ,,Saulės titnagas“ charakteristika 30
3.3. Interviu analizė…………………………………………………………………………. 31
3.4. Anketinės apklausos rezultatų analizė 40
3.5. Tyrimo rezultatų palyginimas 51
IŠVADOS 53
REKOMENDACIJOS 54
BIBLIOGRAFINIŲ NUORODŲ SĄRAŠAS 55
PRIEDAI 61
1 priedas. Paraiškos atlikti tyrimą organizacijai aktualia tema kopija
2 priedas. Prašymas leisti naudoti organizacijos duomenis baigiamajame darbe
3 priedas. Dalyvavimo konferencijoje pažymėjimas
4 priedas. Interviu protokolas
5 priedas. Apklausos anketos pavyzdys
ĮVADAS
Temos aktualumas. Šiais sparčiai besikeičiančiais laikais vidinė komunikacija įgauna vis
didesnę svarbą ir jai skiriama vis daugiau dėmesio, nes veiksminga vidinė komunikacija yra tiesiogiai
susijusi su organizacijų sėkme ir stabilumu (Vercic, Spoljaric, 2020). Moksliniuose darbuose apie
vidinės komunikacijos svarbą organizacijoje teigiama, kad vidinė komunikacija atlieka nepakeičiamą
esminį vaidmenį kuriant stiprius ryšius tarp viso organizacijos personalo, skatina efektyvų
bendradarbiavimą, kuria tvarius, pasitikėjimu grįstus santykius, didina darbuotojų įsitraukimą bei
norą veikti, užtikrina sklandžią organizacijos veiklą ir harmoningus darbuotojų ir vadovų santykius,
užtikrina organizacijai ilgalaikę sėkmę...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!