Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

Tyrinėjimu grįstas mokymas(is) gamtos mokslų pamokose antroje klasėje

9.5 (2 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Pedagogika , Bakalauro darbai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 79 psl., (13229 ž.)
Vertinimas:
9.5 (2 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

Bakalauro darbas
Tyrinėjimu grįstas mokymas(is) gamtos mokslų pamokose antroje klasėje

Turinys
ĮVADAS 5
TYRINĖJIMU GRĮSTAS MOKYMASIS GAMTAMOKSLINIAME UGDYME 7
TYRINĖJIMU GRĮSTAS MOKYMAS(IS) 7
Tyrinėjimo grįsto mokymosi metodo samprata 7
Konstruktyvizmo teorijos ir tyrinėjimu grįsto mokymo(si) sąsajos 11
Mokytojo vaidmuo tiriamojoje veikloje 14
Tyrinėjimu grįsto mokymo(si) metodo nauda besimokančiajam 15
VAIKŲ RAIDOS YPATUMAI 17
Antros klasės mokinių amžiaus tarpsnio ypatumai 17
Berniukų ir mergaičių raidos skirtumai 19
TYRINĖJIMU GRĮSTO MOKYMOSI VEIKSMINGUMO GAMTOS MOKSLŲ
PAMOKOSE TYRIMAS 20
Tyrimo metodika 20
Mokinių veiklos lapų analizė 21
Tyrinėjimu grįsto mokymosi motyvacijos analizė 39
DISKUSIJA 44
IŠVADOS 45
LITERATŪROS ŠALTINIAI 47
PRIEDAI 50

ĮVADAS
Temos aktualumas. Bendrojo ugdymo įstaigos neretai susiduria su problema – mokinių
motyvacija. Bėgant laikui mokiniai vis greičiau praranda susidomėjimą mokslu, nenoriai atlieka
veiklas, nesutelkia dėmesio pamokų metu. Mokytojai bando ieškoti ir taikyti daug įvairių aktyvaus
mokymo(si) metodų, tam, kad mokiniai nebūtų pasyvūs dalyviai ir kuo aktyviau įsitrauktų į
organizuojamas veiklas.
Ši problema susijusi ir su tuo, jog šiuolaikinius vaikus tampa vis sunkiau sudominti veiklomis,
kuriose nenaudojamos technologijos. Bendrojo ugdymo mokyklas lanko alfa kartos vaikai, o tai
reiškia, kad šiems vaikams ypač svarbus santykis su technologijomis, aktyviomis ir mėgstamomis
veiklomis (Ponomariovienė, 2021). Teigiama, kad daugumai mokinių trūksta susidomėjimo gamtos
mokslais arba jų susidomėjimas yra gana menkas. Tai gali turėti neigiamą poveikį gamtos mokslų
mokymo kokybei ateityje (Garraway-Lashley, 2019). Todėl būtina rasti būdų, kaip šiuos sunkumus
įveikti ir skatinti mokinių entuziazmą bei susidomėjimą gamtos mokslais (Lamanauskas, 2021).
Bendraudama su pradinių klasių amžiaus vaikais taip pat pastebėjau, jog mokiniai netaiko
pirmenybės pasaulio pažinimo pamokoms, jiems ši pamoka atrodo neįdomi ir sudėtinga. Atliekant
pasaulio pažinimo gebėjimų patikrinimus nustatyta, kad maža dalis mokinių pasiekia aukštesnįjį
lygį, jiems kyla sunkumu suprasti tam tikrus gamtoje vykstančius reiškinius ir procesus, o, žinių,
įgytų iš vadovėlio, neužtenka. Pečiuliauskienė (2012) taip pat pastebi, jog mažėja susidomėjimas
gamtamoksliniu ugdymu tiek ankstyvame amžiuje, tiek vėliau renkantis studijas. Vietoj studijų
susijusių su gamtos mokslais, yra pasirenkama kita sritis, pavyzdžiui, technologijos. Problema yra
aktualizuota dėl sparčios technologijų plėtros, kuri konkuruoja su gamtos mokslais, ir naujų
technologijų specialistų poreikio.
Atnaujintoje bendroje ugdomo programoje (2021), rašoma, jog pradinių klasių mokinių
mokymo(si) tikslai įgyvendinami per tyrinėjimą, mokymosi metu įgyjamos aktualios ir prasmingos
žinios apie gamtos objektus ir reiškinius. Mokiniai kelia klausimus ir ieško atsakymų, analizuoja
informaciją, ją interpretuoja, kritiškai vertina. Skatinant pažinimą, pradinių klasių mokiniai
motyvuojami tyrinėti gamtos procesus, pagrįsti gautas išvadas. Akcentuojama, jog mokiniai, įgiję
šių patirčių, supras gamtos mokslų svarbą visuomenei ir žmonijos gerovei.
Siekiant spręsti šią problemą reikia rasti būdų, skatinančių mokinių aktyvų dalyvavimą
gamtamokslinėse pamokose. Antroje klasėje mokymasis gamtos mokslų yra ypač svarbus
elementas, nes jis leidžia pažinti vaikams geriau pažinti pasaulį, kuriame jie gyvena. Ar vaikų
įgyjama patirtis per tyrinėjimo veiklas gali šiandien užtikrinti pradinių klasių mokinių aplinkos
pažinimą?
Tyrimo objektas – antros klasės mokinių gamtamokslinės žinios ir susidomėjimas gamtos mokslais.
Tyrimo tikslas – ištirti tyrinėjimu grįsto mokymosi veiksmingumą mokinių motyvacijai ir
gamtamokslinėms žinioms bei gebėjimams.
Tyrimo uždaviniai:
1.Išanalizuoti mokslinę ir metodinę literatūrą apie tyrinėjimu grįsto mokymosi veiksmingumą
mokinių gebėjimams ir motyvacijai.
2.Nustatyti antros klasės mokinių gamtamokslinių žinių ir gebėjimų bei motyvacijos mokytis
gamtos mokslų pokyčius tyrinėjimu grįsto mokymosi sąlygomis.
Tyrimo metodai:

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Atsiliepimai apie mus