TURINYS
SANTRAUKA 3
SUMMARY 4
ĮVADAS 5
1. MOKSLINĖS LITERATŪROS ANALIZĖ 7
1.1. Krovinių vežimo samprata 7
1.2. Tiekimo grandinės samprata logistikoje 11
1.3. Krovinių vežimo žemės transportu organizavimas 14
1.4. Krovinių vežimo žemės transportu efektyvumą sąlygojantys veiksniai 21
2. TYRIMO DIZAINAS 25
2.1. Tyrimo metodologija ir organizavimas 25
2.1. Įmonės pristatymas 27
3. TYRIMO REZULTATAI IR JŲ APTARIMAS 29
3.1. Tyrimo rezultatų analizė 29
IŠVADOS 39
REKOMENDACIJOS 40
LITERATŪROS SĄRAŠAS 41
PRIEDAI 43
SANTRAUKA
Baigiamojo darbo tema: „Transporto logistikos UAB „Brevi Group“ efektyvaus krovinių
vežimo žemės transportu organizavimas.
Temos aktualumas. Logistikos įmonės orientuojasi į ekonomiškai efektyvų, aukštos kokybės
krovinių gabenimą, itin svarbų tiekimo grandinės elementų susiejimui kelių transportu. Transporto
parkų ir maršrutų valdymas efektyviai sumažina veiklos sąnaudas. Tačiau iššūkių kyla dėl
nepakankamo naujų technologijų pritaikymo, todėl įmonės nuolat diegti naujoves ir prisitaikyti, kad
būtų padidintas tiekimo grandinės efektyvumas ir užtikrintas pristatymas laiku.
Tyrimo tikslas: išanalizuoti UAB „Brevi Group“ krovinių vežimo žemės transporto
efektyvumo didinimo galimybes.
Tyrimo uždaviniai:
1. Vadovaujantis moksline literatūra išanalizuoti krovinių transportavimo žemės transportu
procesą ir jo efektyvumą sąlygojančius veiksnius.
2. Aptarti UAB „Brevi Group krovinių vežimo žemės transportu veiklos organizavimą.
3. Nustatyti UAB „Brevi Group” krovinių vežimo žemės transportu organizavimo
problemas ir jų sprendimus.
Tyrimo objektas: krovinių vežimo žemės transportu efektyvumas.
Tyrimo metodika: mokslinės literatūros analizė, struktūrizuotas interviu.
Pagrindiniai tyrimo rezultatai. Pažangių technologijų panaudojimas ir maršrutų planavimo
optimizavimas yra būtini krovinių gabenimo logistikos efektyvumui didinti. Respondentai iš UAB
„Brevi Group“ akcentavo reikšmingą skaitmeninių įrankių, tokių kaip telematika ir dirbtinis
intelektas, vaidmenį gerinant veiklos procesus ir mažinant sąnaudas. Pagrindiniai nustatyti iššūkiai
buvo pasenusi technologinė praktika ir maršrutų valdymo neefektyvumas, kurį galima sumažinti
strateginėmis investicijomis į technologijas ir mokymus, derinant su rinkos poreikiais ir tvarumo
principais, siekiant padidinti klientų pasitenkinimą ir konkurencinį pranašumą.
Svarbiausios baigiamojo darbo išvados. Analizuojant UAB „Brevi Group“ ir generalinių
krovinių gabenimą antžeminiu transportu, pažangių technologijų, tokių kaip telematika ir realaus
laiko duomenų analitika, integravimas išryškėja kaip itin svarbus optimizuojant maršrutų planavimą
ir parko valdymą. Pagrindiniai iššūkiai yra logistikos procesų neefektyvumas ir transporto parko
panaudojimas, o galimi sprendimai yra susiję su integruotų skaitmeninių platformų ir patobulintų
mokymo programų pritaikymu. Šių elementų sprendimas yra būtinas norint sumažinti veiklos
sąnaudas, gerinti paslaugų kokybę ir išlaikyti konkurencinį pranašumą dinamiškoje logistikos
rinkoje.
ĮVADAS
Tyrimo aktualumas. Logistikos įmonių veiklos uždavinys yra vykdyti logistinius procesus,
kaip galima mažiausiomis sąnaudomis, užtikrinant aukščiausią kokybę, mažinant riziką, bei
didinant klientų pasitenkinimą. Šio prioriteto vedinos transporto logistikos įmonės organizuoja
logistinės veiklas, kurių viena svarbiausių vietoje tiekimo grandinėje, yra krovinių transportavimas.
Kroviniai vežami ir transportuojami kelių transportu, sudaro didžiąją dalį žemyninės logistikos,
sujungia tiekėjus, gamintojus, pardavėjus ir pirkėjus. Krovinių transportavimo svarba grindžiama
visos logistikos tiekimo grandinės dalyvių atžvilgiu. Krovinių transportavimas kaip procesas,
prasideda nuo jo organizavimo ir tam neabejotinai svarbią reikšmę turi transporto parko valdymas,
maršrutų sudarymas, naudojami krovinių transportavimo modeliai. Organizavimo sprendimai, iš
esmės ir nulemia, transporto logistikos įmonės krovinių transportavimo trukmę, sąnaudas. Visgi,
transporto ir logistikos įmonėse, viena kertinių problemų, sąlygojančių veiklos efektyvumą, yra per
didelės finansinės ir laiko sąnaudos, kurių įmonė gali išvengti, integruodama inovatyvius
sprendimus, pažangias technologijas, dirbtinį intelektą ir kt. (Acar ir kt.,2023). Logistikos įmonės,
vis dar ne visos investuoja į naujausias technologijas, ko pasėkoje patiria papildomų išlaidų ir
sąnaudų. Kitas svarbus aspektas, kad tai ne tik neigiamai veikia įmonės veiklos pelningumą, tačiau
ir sąlygoja konkurencingumą rinkoje, bei klientų pasitenkinimą. Krovinių transportavimo kelių
transportu iššūkiai, su kuriais susiduria pačios transporto ir logistikos įmonės, augantys visuomenės
lūkesčiai, žaliosios logistikos ir darnumo principų populiarėjimas, skatina logistikos įmones
reorganizuoti krovinių transportavimo procesą. Tai, kad...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!