Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

Transakcinės ir transformacinės lyderystės takoskyra leksikono, vadybinės elgsenos ir vizualinio identiteto kontekste

9.9 (2 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Verslas , Magistro darbai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 91 psl., (17391 ž.)
Vertinimas:
9.9 (2 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

Transakcinės ir transformacinės lyderystės takoskyra leksikono, vadybinės elgsenos ir vizualinio identiteto kontekste
Baigiamasis magistro projektas

Turinys
Lentelių sąrašas 8
Paveikslų sąrašas 9
Santrumpų ir terminų sąrašas 10
Įvadas 11
1. Transakcinės ir transformacinės lyderystės takoskyros aktualumas ir problematika 13
2. Transakcinės ir transformacinės lyderystės takoskyros teorinis pagrindimas 19
2.1. Lyderystės ir lyderio konceptas 19
2.2. Transakcinė ir transformacinė lyderystė 21
2.2.1. Transakcinė lyderystė 21
2.2.2. Transformacinė lyderystė 23
2.3. Transakcinės ir transformacinės lyderystės konceptų takoskyra 27
2.3.1. Transakcinės ir transformacinės lyderystės konceptų takoskyra empiriniu požiūriu 27
2.3.2. Lyderystės stilių takoskyra vadybinės elgsenos kontekste 28
2.3.3. Lyderystės stilių takoskyra leksikono kontekste 30
2.3.4. Lyderystės stilių takoskyra vizualinio identiteto kontekste 31
2.3.5. ,,Didžiojo penketo” asmenybės tipo sąsajos su transakcine ir transformacine lyderyste 32
2.4. Transakcinės ir transformacinės lyderystės metmenys 35
3. Transakcinės ir transformacinės lyderystės takoskyros tyrimo metodologija 38
3.1. Tyrimo tikslas ir uždaviniai 38
3.2. Tyrimo metodas ir instrumentas 38
3.3. Tyrimo imties dydis ir duomenų rinkimas bei tyrimo etika 41
4. Transakcinės ir transformacinės lyderystės takoskyros tyrimo rezultatai ir diskusija 42
4.1. Transakcinės ir transformacinės lyderystės takoskyra leksikono kontekste 42
4.2. Transakcinės ir transformacinės lyderystės takoskyra vadybinės elgsenos kontekste 47
4.3. Transakcinės ir transformacinės lyderystės takoskyra vadybinės vizualinio identiteto kontekste
50
4.4. Empiriškai pagrįstas transakcinės ir transformacinės lyderystės takoskyros modelis 56
4.5. Diskusija 56
Išvados 59
Literatūros sąrašas 60
Priedai 66
1priedas. Vizualai vizualinio identiteto nustatymui 66
2priedas. Informacijos apie mokslinį tyrimą forma dalyviui 72
3priedas. Informuoto asmens sutikimo forma 76
4priedas. ANOVA testas. Ryšys tarp lyderystės tipo ir lyderių kalbėjimo laiko 78
5priedas. ANOVA testas. Ryšys tarp lyderystės tipo ir lyderių naudojamų žodžių skaičiaus 78
6priedas. ANOVA testas. Ryšys tarp lyderystės tipo ir lyderių elgsenos 78
7priedas. ANOVA testas. Ryšys tarp lyderystės tipo ir ,,Didžiojo penketo” asmenybės tipų 79
8priedas. Pearsono Chi kvadrato testo rezultatai. Ryšys tarp lyderystės tipo ir vizualinių
pasirinkimų 79

Įvadas
Lyderystės tema mokslinėje literatūroje yra tiriama ilgą laiką, tačiau jos aktualumas nuolat
besikeičiančioje aplinkoje išlieka svarbus. Lyderiai svarbūs ne tik priimant sprendimus, tačiau ir
vykdant skaitmenizaciją, ugdant kultūrą ir apmokant darbuotojus (Jayathilake, 2019; Moldoveanu,
2019), jie taip pat įtakoja tokios organizacijoms kritiškai svarbius dalykus kaip: lyderystės
efektyvumas, pilietiškas elgesys organizacijoje bei pasitenkinimas darbu (Baškarada, 2017;
Ogbonnaya, 2016; Rodrigues, 2015; Skopak, 2022). Dėl šios priežasties organizacijoms svarbu
pasirinkti tinkamus lyderius, kurie galėtų patenkinti konkrečius jų poreikius, o Baškarada (2017)
atlikti tyrimai kalba apie tai, kad skirtingoje darbo aplinkoje bei sferoje gali būti tinkami skirtingo
lyderystės stiliaus vadovai (Baškarada, 2017), tad svarbu pasirinkti lyderius pagal jų lyderystės
stilių, o tam tinkamai padaryti reikia nustatyti šių stilių takoskyrą.
Šiame darbe transakcinės ir transformacinės lyderystės takoskyrą pasirinkta nagrinėti trimis
aspektais: leksikono, vadybinės elgsenos ir vizualinio identiteto. Leksikonas pasirinktas, nes
literatūroje galima rasti informacijos apie tai, kad transformaciniai lyderiai verbalinę komunikaciją
naudoja siekiant pagerinti darbuotojų veiklos rezultatus bei sumažinti klaidų atsiradimo riziką
(Yaslioglu ir Erden, 2018), o transakciniai lyderiai žodinę komunikaciją kartais naudoja kaip atlygį
darbuotojams (Jacobsen ir kt., 2022). Siekiant užtikrinti tinkamą komunikaciją su darbuotojais
svarbu išskirti koks leksikonas tam naudojamas. Deja, tyrimų šioje srityje itin trūksta, galima rasti
keletą transformacinių lyderių komunikacijos pavyzdžių (Elay, 2008). Transakcinių ir
transformacinių lyderių takoskyrą vadybinės elgsenos kontekste svarbu tirti ir toliau, nes tyrimai
rodo, kad yra didelis skirtumas tarp šių lyderių elgsenos dirbant virtualiose komandose, požiūryje į
darbuotojus, jų motyvavime bei dalijimesi žiniomis (Birasnav, 2014; Lee, 2023; Nielsen, 2019;
Ruggieri, 2019), tačiau gauti tyrimų rezultatai yra nevienareikšmiški, tad tyrimų poreikis vis dar
išlieka (Salehzadeh, 2019). Vizalinis lyderių...

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Atsiliepimai apie mus