Turinys
Įvadas 3
1. TIEKIMO GRANDINĖS VALDYMO TOBULINIMO TEORINIAI ASPEKTAI 4
1.1. Tiekimo grandinės samprata 4
1.1. Tiekimo grandinės valdymo samprata 7
1.2. Tiekimo grandinės valdymo svarba 11
1.3. Tiekimo grandinės analizės vaidmuo 14
1.3.2. Tiekimo grandinės analizės svarba 17
1.3.3. Tiekimo grandinės analizės nauda 17
1.4. Tiekimo grandinės valdymo tobulinimas 18
Išvados 20
Literatūros sąrašas 21
Įvadas
Temos aktualumas. Tiekimo grandinės valdymo procesas yra esminė verslo valdymo dalis.
Dėl tiekimo grandinės procesų neefektyvumo tiekimo grandinės tinkle atsiranda problemų, kurios
turi įtakos visoje organizacijoje ir gali turėti įtakos pelnui daugelyje pagrindinių tiekimo grandinės
operacijų taškų. Suprasdami kiekvieną tiekimo grandinės valdymo dalį, galėsite nustatyti ir pašalinti
visas problemas, kad viskas būtų racionalu. Tiekimo grandinės vadovai atsako už visą procesą,
siekdami užtikrinti, kad viskas kuo greičiau ir efektyviau pasiektų galutinį vartotoją.
Sudėtingos pasaulinės tiekimo grandinės, vis reiklesni klientai ir stipri tendencija kurti labiau
pritaikytus produktus tiekimo grandinėms kelia daugiau reikalavimų. Atsakant į tai, tiekimo
grandinės valdymas – tiekimo grandinės projektavimas, kontrolė ir stebėjimas – įmonėms tapo vis
svarbesniu. Ir nors informacinės technologijos padeda išspręsti šias problemas, yra ir daugiau
pagrindinių praktikų ir koncepcijų, kurios išlieka naudingos sudėtingame, greitai kintančiame
pasaulyje. Tinkamų strategijų įgyvendinimas leidžia pasiekti tiekimo grandinių augimą ir pajamas.
Be to, tai leidžia išnaudoti naujas galimybes, pavyzdžiui, naudoti sunkvežimių svarstykles, tobulinti
tiekimo grandinę ir pan.
Tiekimo grandinė yra dinamiška ir apima nuolatinį informacijos, produktų ir lėšų srautą tarp
skirtingų etapų. Pavyzdžiui, vienas mažmenininkas klientui pateikia produktą, kainas ir turimą
informaciją. Klientas perveda lėšas mažmenininkui. Prekybos vietos duomenis, taip pat papildymo
užsakymus mažmenininkas perduoda sandėliui arba platintojui, kuris sunkvežimiais papildymo
užsakymą perduoda atgal į parduotuvę.
Kiekvienos tiekimo grandinės tikslas yra maksimaliai padidinti bendrą generuojamą vertę.
Tiekimo grandinės sukuriama vertė yra skirtumas tarp to, kiek galutinis produktas yra vertas
klientui, ir pastangų, kurias tiekimo grandinė išplečia patenkindama kliento reikalavimus.
Daugumoje komercinių tiekimo grandinių vertė bus stipriai susijusi su tiekimo grandinės
pelningumu, skirtumu tarp pajamų, gautų iš kliento, ir bendrų sąnaudų visoje tiekimo grandinėje.
1. TIEKIMO GRANDIN ĖS VALDYMO TOBULINIMO TEORINIAI
ASPEKTAI
Per pastaruosius kelis dešimtmečius dauguma įmonių, dirbančių tokiuose sektoriuose kaip
aukštosios technologijos ir automobiliai, mažmeninė prekyba plataus vartojimo prekėmis, suprato,
kad tiekimo grandinė reikalauja daugiau išlaidų nei produktų gavimas į savo klientų rankas. Atrodo,
kad jie pagaliau suprato, kad tiekimo grandinės valdymas paverčia įmonės strategijas į kasdienius
veiksmus įmonėje ir už jos ribų. Tai tiekimo grandinės sistema, kuri galiausiai patenkina arba
nuvilia klientus. Įmonės nori naudoti platesnį tiekimo grandinės apibrėžimą: tokį, kuris apima
dalijimąsi informacija, planavimą ir veiklos vertės didinimą, nuo žaliavų iki galutinio paskirstymo, o
ne tik logistiką (Aktas, 2021).
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!