Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

KROVINIO VEŽIMO ORGANIZAVIMO TEISINIAI ASPEKTAI

10 (6 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Transportas ir logistika , Referatai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOC failas
Apimtis: 11 psl., (1671 ž.)
Vertinimas:
10 (6 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

KROVINIO VEŽIMO ORGANIZAVIMO TEISINIAI ASPEKTAI
1 praktinis darbas

1. Remiantis CMR konvencija sudarykite 5 situacijų ir pateikiate straipsnius, kuriais rėmėtės.
Situacija: Vežėjas pristatė krovinį gavėjui, tačiau per klaidą nesurinko sutartyje numatyto
išperkamojo mokesčio. Pagal sutartį, vežėjas turėtų kompensuoti siuntėjui krovinio vertę, kuri
atitinka nesurinktą mokestį. Tačiau vežėjas nusprendžia pateikti ieškinį gavėjui, kad išvengtų
kompensacijos siuntėjui.
Remiantis Tarptautinio krovinių vežimo keliais sutarties konvencija (CMR) 21 straipsniu (e-
seimas.lrs.lt, 2024) „Jeigu krovinys perduotas gavėjui nepaėmus iš jo išperkamojo mokesčio, kurį
pagal vežimo sutartį vežėjas turi gauti, tai vežėjas privalo siuntėjui kompensuoti tą krovinio vertę,
kuri yra lygi išperkamojo mokesčio dydžiui, išskyrus atvejus, kai jis pateikia ieškinį gavėjui.”
Situacija: Vežėjas turėjo pristatyti krovinį gavėjui per 3 dienas, kaip buvo sutarta, tačiau
pristatymas užtruko 6 dienas. Kadangi krovinys nepristatytas per suderintą terminą, krovinys buvo
pristatytas ne laiku. Vežėjas nenurodė aplinkybių, kurios būtų pateisinusios šį vėlavimą, todėl
pripažįstama, kad krovinio pristatymo trukmė buvo ilgesnė nei būtų buvusi normaliomis sąlygomis.
Remiantis Tarptautinio krovinių vežimo keliais sutarties konvencija (CMR) 19 straipsniu (e-
seimas.lrs.lt, 2024) „Laikoma, kad krovinys pristatytas ne laiku, kai jis nepristatomas suderintais
terminais, arba jeigu nebuvo susitarta dėl pristatymo terminų, tada įvertinant konkrečias vežimo
aplinkybes, o jei kraunama dalimis, atsižvelgiant į normaliomis sąlygomis reikalingą krovinių
partijai sudaryti būtiną laiką, – faktinė vežimo trukmė didesnė už laiką, kuris normaliomis
sąlygomis reikalingas pareigingam vežėjui atlikti vežimą.”
Situacija: Siuntėjas perduoda vežėjui transportuoti pavojingą krovinį – degias chemines medžiagas,
tačiau nepateikia informacijos apie jų pavojingumą važtaraštyje ir nepaaiškina reikiamų saugumo
priemonių. Vežėjas, nežinodamas apie krovinio pobūdį, veža jį standartinėmis sąlygomis. Pakeliui
krovinys pradeda kelti grėsmę, nes yra netinkamai laikomas. Supratęs situacijos pavojingumą,
vežėjas nedelsdamas iškrauna ir nukenksmina krovinį, kad išvengtų avarijos. Dėl to siuntėjas yra
atsakingas už visus su šia operacija susijusius nuostolius ir išlaidas.
Remiantis Tarptautinio krovinių vežimo keliais sutarties konvencija (CMR) 22 straipsniu 1 bei 2
punktu (e-seimas.lrs.lt, 2024) „1. Jeigu siuntėjas vežėjui perduoda vežti pavojingus krovinius, jis
turi tiksliai nurodyti krovinio pavojingumo pobūdį ir prireikus nurodyti reikiamas saugumo
priemones. Jeigu šie nurodymai neįrašyti į važtaraštį, siuntėjas arba gavėjas privalo įrodyti, kad
vežėjas buvo informuotas apie gabenamų krovinių pavojingumo pobūdį.
2.Pavojingus krovinius, apie kurių pavojingumą vežėjas nebuvo informuotas, kaip nurodyta šio
straipsnio 1 punkte, vežėjas bet kuriuo metu ir bet kurioje vietoje gali iškrauti, sunaikinti arba
nukenksminti neatlygindamas nuostolių; be to, siuntėjas atsako už visas išlaidas ir nuostolius,
susijusius su šių krovinių perdavimu vežti arba su pačiu vežimu.“
Situacija: Keli vežėjai vykdė krovinio gabenimą, kiekvienas atsakydamas už tam tikrą maršruto
dalį. Vežimo metu krovinys buvo sugadintas, ir visiems vežėjams buvo priskirta proporcinga
nuostolių atlyginimo dalis. Tačiau vienas iš vežėjų tapo nemokus ir negalėjo sumokėti savo dalies.
Pagal susitarimą, likusi nemokėta nuostolių dalis buvo paskirstyta tarp kitų vežėjų, proporcingai
pagal jų gautus atlygius už vežimą.

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Atsiliepimai apie mus