Ekonomikos, apskaitos ir finansų institutas
Apskaitos ir finansų ištęstinių studijų programos IV kurso studentė
TARPTAUTINĖS PREKYBOS YPATUMAI
Turinys
ĮVADAS..........................................................................................................................................3
1. Tarptautinė prekyba.....................................................................................................................4
2. Tarptautinės prekybos pranašumai..............................................................................................5
3. Tarptautinės prekybos trūkumai..................................................................................................6
4. Eksportas ir importas...................................................................................................................7
5. Tarptautinės prekybos teorijos.....................................................................................................8
6. Tarptautinę prekybą vienijančios organizacijos..........................................................................9
7. Tarptautinės prekybos pobūdis...........................................................................................10
8. Tarptautinės prekybos struktūra...........................................................................................11
9. Dempingas ir embargas............................……………………………………………………12
10. Lietuvos užsienio prekybos pobūdis ir prekinė struktūra........................................................13
IŠVADOS......................................................................................................................................14
LITERATŪROS SĄRAŠAS.........................................................................................................15
Įvadas
Tarptautinė prekyba vienas svarbiausių ekonomikos variklių. Užsienio prekyba ne tik kelia šalies
ekonomika, tačiau ir skatina konkurencingumą tarp šalies importuotojos ir šalies vidaus įmonių,
bei suteikia šalies gyventojams prekių pasirinkimą, įvairovę, asortimentą. Yra įvairių niuansų,
tokių kaip dempingas ar embargas, muitų įstatymų, draudimų ar politinių įrankių kaip
kontroliuoti tarptautinę prekybą. Tyrima atliksiu naudodamsi antriniu duomenių rinkimo būdu.
Darbo tikslas: supažindinti su tarptautine prekyba.
Darbo uždaviniai:
1. Išsiaiškinti, kas yra tarptautinė prekyba
2.Išnagrinėti, tarptautinės prekybos pranašumus bei trūkumus
3.Išsiaiškinti, kas yra importas ir eksportas
4.Aprašyti tarptaunės prekybos teorijas bei jos pobūdį
5.Suteikti informacijos apie pasaulines prekybos organizacijas ir parodyti Lietuvos užsienio
prekybos vystymąsi
6.Išsiaiškinti, kas yra embargas ir dempingas
7.Suformuoti išvadas
Naudoti tyrimo metodai: antrinių duomenų rinkimas iš vidinių ir išorinių šaltinių.
1. Tarptautinė prekyba
Tarptautinė prekyba – pardavimo ir pirkimo procesas, vykstantis įvairiose šalyse tarp pardavėjų,
pirkėjų ir tarpininkų.
Šiam procesui yra būdingi du pagrindiniai bruožai:
Jis vykdomas tarp dviejų ar daugiau valstybių. Todėl, kai prekyba vyksta už valstybės
sienų, ji tampa šalies socialinės ir ekonominės politikos objektu.
Naudojamos įvairios valiutos su joms būdingais valiutų kursų svyravimais. Šalys
prekiauja viena su kita, kad galėtų įsigyti užsienio prekių žemesnėmis kainomis negu
gamindamos tokias pat prekes šalies viduje. Vadinasi, kiekviena šalis iš prekybos stengiasi gauti
naudos. Kas gi sudaro prekybos tarp šalių ekonominį pagrindą?
Tarptautinės prekybos pagrindas yra mainai ir specializacija. Tarptautinių mainų prielaida –
gamybos sąlygų skirtingumas (skiriasi gamtinės sąlygos, apsirūpinimas ištekliais, darbo jėgos
išlaidos, naudojama skirtinga technologija
ir t.t.). Gamybos sąlygų skirtingumas lemia gamybos kaštų ir kainų skirtumus. Vykstant
tarptautiniams mainams, šalys aprūpina pasaulinį ūkį tomis prekėmis, kurių gamyba šalies viduje
yra palyginti pigi. Šalys importuoja tokią produkciją ar paslaugas, kurių gamyba šalyje būtų
žymiai brangesnė, negu jos įsigijimas pasaulinėje rinkoje. Vadinasi, kiekviena šalis
specializuojasi gaminti tai, kas jei efektyviau.
2.Tarptautinės prekybos pranašumai
Vieni iš svarbiausių užsienio prekybos pranašumų yra šie:
a) padidėjusi konkurencija;
b) pagamintų prekių gausumas bei įvairovė;
c) masto ekonomija;
d) lyginamasis pranašumas.
Esant atvirai rinkai, vykstant tarptautinei prekybai, šalies prekių gamintojams atsiranda pajėgūs
konkurentai iš užsienio, siūlydami prekes žemesne kaina arba geresnės kokybės.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!