Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

SU COVID-19 SUSIJUSIŲ VEIKSNIŲ ĮTAKA KETINIMUI PIRKTI KASDIENINIO VARTOJIMO PREKES FIZINĖJE PARDUOTUVĖJE

10 (5 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Rinkodara , Bakalauro darbai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 66 psl., (11647 ž.)
Vertinimas:
10 (5 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

BAKALAURO BAIGIAMASIS DARBAS
SU COVID-19 SUSIJUSIŲ VEIKSNIŲ ĮTAKA KETINIMUI PIRKTI KASDIENINIO VARTOJIMO PREKES FIZINĖJE PARDUOTUVĖJE

TURINYS
SANTRAUKA 2
ĮVADAS 9
1. VEIKSNIŲ, TURINČIŲ ĮTAKĄ VARTOTOJO KETINIMUI PIRKTI 
KASDIENINIO VARTOJIMO PREKES FIZINĖJE PARDUOTUVĖJE, TEORINIAI
ASPEKTAI 12
1.1. COVID-19 poveikis ketinimui pirkti fizinėje parduotuvėje 12
1.1.1. Higienos ir fizinio saugumo reikalavimai 12
1.1.2. Fizinio kontakto vengimo skatinimas 14
1.1.3. Prekybos vietų lokacija 16
1.1.4. Prekių pakuočių specifika 17
1.1.5. Su pardavėjais susiję prevenciniai veiksniai 18
1.1.6. Bekontaktis prekių atsiėmimas pagal išankstinį užsakymą 19
1.2. Vartotojų ketinimą pirkti apibrėžiantys modeliai 20
1.2.1. TPB (planuoto elgesio teorija) 20
1.2.2. SOR 22
1.2.3. UTAUT ir UTAUT2 23
2. TYRIMO METODOLOGIJA 26
2.1. Tyrimo objektas, tikslas, uždaviniai 26
2.2. Tyrimo metodas, duomenų rinkimo būdas ir analizė 26
2.3. Imties dydžio nustatymas 31
2.4. Tyrimo hipotezės 31
2.5. Demografiniai respondentų duomenys 33
2.6. Duomenų analizės metodai 34
3. TYRIMO REZULTATAI 36
3.1. Empyrinis tyrimas, rezultatai 36
3.2. Hipotezių vertinimas 41
IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS 47
LITERATŪROS IR ŠALTINIŲ SĄRAŠAS 49
PRIEDAI 58

ĮVADAS
Tradiciniam prekybos, paslaugų ar kitų sričių verslui ir jo vartotojams pastaraisiais
dešimtmečiais kyla nemažai tiek galimų prognozuoti, tiek ir visiškai neprognozuojamų
iššūkių. Technologijų raida neatsiejamai keičia vartotojų požiūrį į tam tikrus iki tol
neginčijamais atrodžiusius veiksnius - keičiasi apsipirkimo būdai, galimybės, pagal
besikeičiančią visuomenę adaptuojasi ir poreikiai. Įprastam fizinių parduotuvių sektoriui vis
labiau konkurenciją kelia ir pranašumą skinasi elektroninė prekyba. Tačiau tokias tendencijas
ir pokyčius galima prognozuoti matant itin staigią technologinę raidą, didėjantį žmonių
kompiuterinį raštingumą, tobulėjančius procesus, susijusius su pirkimu, ar besiplečiantį
interneto prieinamumą. Nepaisant visko, pastarieji metai parodė, kad yra ir visiškai
neprognozuojamų iššūkių, kurie ilgam laikui ir gan kardinaliai keičia mūsų kasdienį
gyvenimą ir būdus, apie kuriuos didžioji dalis žmonijos net nebūtų pamasčiusi, paverčia
kasdieniais gyvenimo aspektais.
COVID-19 pandemijos įtaka neatsiejamai pakeitė ir bene kasdienės mūsų veiklos –
apsipirkimo - procesą, tam tikrais būdais jį keisdama iš esmės, pavyzdžiui, milžiniškais
tempais didindama elektroninės prekybos užimamą rinkos dalį, kitais – keisdama tradicinio
apsipirkimo įpročius, iššaukdama reikalavimus ar privalomus tam tikrų priemonių taikymus
ir sudarydama naują pirkimo proceso ir jį supančių veiksnių struktūrą (angl. new normal). Ali
(2020) teigia, jog dėl atsiradusios saviizoliacijos, socialinio atstumo, keliavimo ribojimų ir
padidintų higienos reikalavimų, visaip susijusių su viruso plitimo keliais, daugelį žmonių
paveikė labai stipriai atitolinant juos nuo įprasto gyvenimo. Pasak Massaccesi ir kt. (2021),
pandemija drastiškai pakeitė žmonių santykį su fiziniu artumu, susiedama jį su infekcijos
grėsme. Mažmeninės prekybos bei pramogų sektorius dėl kontaktinių veiklų buvo itin rimtai
paveiktas dėl karantino ar kitų būdų, skatinusių visapusį kontaktavimo vengimą, tačiau buvo
bene pagrindinis maisto ar kitų kasdienių prekių tiekimo šaltinis, prieinamas plačiai
visuomenės daliai. Bendrai, veiklose, kuriose neišvengiama sąveika tarp vartotojų. pastebima
daug naujų ribojimų, rekomendacijų, tačiau visos jos susijusios vienaip – bendras tikslas yra
pandemijos valdymas, užsikrėtimų prevencija ir visą žmoniją liečiantys veiksmai, padėsiantys
grįžti į įprastą, laisvą, nevaržomą gyvenimą. Nepaisant grįžimo, tam tikroms veikloms
vykdyti (tarp jų ir prekybai), taikomos priemonės šalies mastu, kurių vartotojas negali ginčyti,
tačiau gali reikšti tam tikrą požiūrį į jas kaip savo nuomonę.
Įprastą vartotojo elgseną aiškinančios teorijos, įskaitant TBP (planuoto elgesio
teoriją), savyje nenusako tam tikrų nesankcionuotų aplinkos veiksnių daromos įtakos
ketinimo pirkti procese, tačiau pastaraisiais metais, kuomet žmonija gyvena kartu su COVID-
19 pandemija ir jos sąlygoti pokyčiai tampa normalia ir įprasta elgsena, todėl atsiranda įvairios informacijos ir
sekos spragos. Tai leidžia tirti kaip, paveikta ribojimų, prisitaikė tradicinė prekyba kokie,
veiksniai susiję su lankymusi fizinėje parduotuvėje vartotojui šioje naujoje realybėje yra
svarbiausi, kokie yra jų tarpusavio ryšiai, o kas – visiškai...

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Atsiliepimai apie mus