STEREOTIPŲ FORMAVIMAS ŠIUOLAIKINĖJE VISUOMENĖJE
Esė
TURINYS
ĮVADAS 3
STEREOTIPŲ KŪRIMAS IR JŲ ĮTAKA 4
STEREOTIPINIS LYČIŲ CHARAKTERIZAVIMAS 6
STIGMA: STIGMATIZMAS IR DESTIGMATIZMAS 8
IŠVADOS 11
LITERATŪROS SĄRAŠAS 11
ĮVADAS
Normos, kurios, žmonių manymu, yra pernelyg sustabarėjusios, trukdančios visuomenei suvokti
kintantį pasaulį ir susikalbėti, paprastai yra vadinamos stereotipais. Tai, kas vienam atrodys
nusistovėjusia visuomenės nuomone, kitas gali laikyti pavojingu ir griautinu stereotipu. Bet kuriuo
atveju, bendruomenės gyvenimas yra neįsivaizduojamas be jų. Tačiau skirtingose kultūrose jie gali
egzistuoti įvairiais būdais, atlikti vis kitus vaidmenis. Laisva visuomenė stereotipų perdėtai
nesureikšmina: stengiasi juos lyginti, kritiškai vertinti, mėgina įžvelgti jų kilmę, skirtingus
vaidmenis. Per laiką stereotipai nusistovi, įgauna aiškią reikšmę bei funkciją ir tampa visiems
suprantamomis visuomenės normomis, tradicijomis. Intelekto, laisvės stokojanti ir lengvai
valdoma visuomenė paprastai šias normas paverčia skaudžiais, visuomenę skaldančiais
stigmatizacijos pavyzdžiais. Tam, kad to būtų išvengta, reikia išsiaiškinti, iš kur šie stereotipai
kyla, kaip pasireiškia konkrečiais atvejais ir kokią įtaka daro šiuolaikinei visuomenei. Darbe bus
supažindinama bendrai su stereotipų atsiradimu, stereotipiniu vyrų ir moterų charakterizavimu bei
stigmatizavimu ir destigmatizavimu.
Konceptualizacija
Stereotipai – tai sudėtingos nuostatos, kurias sudaro tam tikrų reiškinių supaprastintas
(schematizuotas) supratimas, vaizdiniai ir emociniai vertinimai. Stereotipai apubūdina tam tikras
žmonių grupes, jų elgsenos formas, dorovinius vertinimus, ar pažiūras.
Reprodukuoti (reprodukcija) – at(si)kūrimas, at(si)naujinimas, dauginimas(is).
Fenomenas – nepaprastas reiškinys, įvykis, faktas.
Patriarchalinis – susijęs su patriarchatu, giminės vyriausiojo valdžia.
Archetipas – originalus modelis, idealus pavyzdys; universalus simbolis.
Estetika – mokslas apie grožį, meną, grožio teoriją.
Patologinis – liguistas, ligos sukeltas
Reklama - visi tekstai, paveikslai ar garso pranešimai (ir elektroniniu, ir atspausdintu
formatu), kurių tikslas – reklamuoti bendrovės komercinę veiklą.
Socializacija - individo tapimas visuomeniniu žmogumi, asmenybe.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!