TURINYS
Santrauka 4
1. Statybos įmonės charakteristika 5
1.1. Verslo srities aprašymas5
1.2. Statybos darbų specializacija5
1.3. Statybos įmonės tikslai5
1.4. Statybos įmonės teisinė forma6
2. Rinkodara 7
2.1. Statybos rinkos analizė7
2.2. Konkurencijos analizė9
2.3. Statybos kainų nustatymas14
2.3.1. Kainų nustatyno būdai 14
2.3.2. Statinio statybos kaina 14
2.3.3. Skaičiuojamoji statybų kaina 15
2.4. Statybos darbų prognozė17
2.5. Statybos konkursas18
2.6. Reklama 20
3. Statybos procesas 21
3.1. Statybos procesų inžinerinis parengimas21
3.2. Statybos medžiagos ir gaminiai22
3.3. Statybos mašinos ir mechanizmai23
3.4. Darbuotojai24
3.4.1. Darbuotojų kvalifikacija ir parinkimas 24
3.4.2. Darbuotojų darbo užmokestis 25
3.5. Statybos proceso technologija ir organizavimas26
3.6. Statybos proceso valdymas26
3.7. Teisinė apsauga27
3.8. Statybos draudimas28
4. Vadyba 29
4.1. Statybos įmonės organizacinė valdymo struktūra29
5. Rizikos įvertinimas 30
5.1. Rizikos veiksniai30
5.2. Alternatyvi veikla30
6. Finansai 31
6.1. Lėšų poreikis ir finansavimo šaltiniai31
6.2. Sąnaudų prognozė32
6.3. Pelno (nuostolių) ataskaita34
6.4. Pinigų srautų ataskaita35
6.5. Balansas 37
6.6. Nenuostolingumo taškas38
6.7. Ekonominis efektas38
7. Darbų sauga 39
8. Aplinkosauga 40
Išvados 41
Literatūros sąrašas 43
SANTRAUKA
Rengiamasi įkurti statybinę įmonę, kurios veikla apimtų gyvenamųjų namų statybą nuo pamatų
iki stogo uždengimo, be vidaus apdailos bei komunikacijų įrengimo.
Šio kursinio projekto tikslas – parengti statybos įmonės verslo planą. Keliami tokie uždaviniai:
aprašyti statybos įmonės charakteristiką; išanalizuoti įmonės rinkodarą; aprašyti statybos procesą;
išnagrinėti įmonės vadybą; parengti finansinę įmonės analizę; trumpai apibūdinti darbų saugą bei
aplinkos apsaugą statybų procese.
Įmonė planuoja teikti įvairios paskirties statybos darbų paslaugas, nebūtinai viso namo stayba.
Įmonę ruošiamasi kurti Kaune, tačiau paslaugų atlikimo teritorija nėra apibrėžta, nors labiau
orientuojamasi į miesto teritoriją bei aplinkinius rajonus.
Trumpa planuojamos steigti įmonės charakteristika:
Uždaroji akcinė bendrovė (UAB).
Uždarosios akcinės bendrovės įstatinis kapitalas yra 20 tūkst. litų.
Uždarojoje akcinėje bendrovėje vienas akcininkas (bendrovės steigėjas).
Uždarojoje akcinėje bendrovėje darbuotojų skaičius iki 20 per metus. Įmonė maža.
Uždarosios akcinės bendrovės adresas: Gatvių g. 1, LT – 11111 Kaunas, Lietuva.
Ūkio sektorius – statyba.
Veiklos sritis: individualiųjų namų statyba.
Atsakingas asmuo: įmonės savininkas Deivis Tubelis.
Įmonės veiklos pradžiai, reikalingas banko kreditas, kuris kaip planauojama sudarys 80 000 Lt
bei 5 000 Lt skolintos lėšos. Banko kredito atidavimo laikotarpis 5 metai, palūkanų norma 6 proc.
Apsisaugant nuo įmonės bankroto ar atsiradus trikdžių įprastai veiklai vykdyti, nepriklausančių
nuo įmonės, o nuo ekonominės ar kitos susidariusios situacijos šalyje, yra numatoma įmonės veiklos
alternatyvi veikla, aprašyta verslo plane.
1. STATYBOS ĮMONĖS CHARAKTERISTIKA
1.1. VERSLO SRITIES APRAŠYMAS
Šios įmonės verslo sritis – statybos darbai. Pagrindinė veiklos sritis – naujų gyvenamųjų
būstų statyba, orientuota į individualius klientų užsakymus.
1.2. STATYBOS DARBŲ SPECIALIZACIJA
Mūsų įmonė siūlo statybos paslaugas „nuo namo pamatų iki rakto“. Tai šakinė specializacija,
kuri apima labai plačią veikos sritį: bendrieji statybos darbai, betonavimo darbai, perdangų, pertvarų
mūrijimo darbai, izoliavimo darbai, pastolių įrengimas, pamatų betonavimas, stogo uždengimas.
Galima taip pat pasiūlyti tik tam tikrą atskirą paslaugų sritį, kaip pamatų betonavimo darbai,
mūrijimo darbai, namo išorės apdaila ar kita. Tai užtikrina pastovią veiklą, nes orientuojamasi ne į
vieną vartotojų dalį, o į atsikras, vartotojų poreikius atitinkančias sritis.
1.3. STATYBOS ĮMONĖS TIKSLAI
Pagrindinis įmonės tikslas – sėkminga veiklos pradžia ir rentabilumas. Tai būtų vieni iš
pirmųjų pagrindinių įmonės tikslų. Tačiau žvelgiant į ateitį, užsibrėžiami ilgalaikiai tikslai, kurie
įmonę veda į sėkmingą veiklą bei užtikrina įmonės plėtimąsi ir pripažinimą ne tik tarp konkurentų,
bet ir tarp vartotojų. Tai yra - užmegzti kuo daugiau ryšių su potencialiais užsakovais, taip išplečiant
jų ratą, kas yra neatsiejama įmonės veiklos plėtimosi dalis. Žinoma, išlaikyti esamą padėtį rinkoje,
sėkmingai bendradarbiauti su statybinių medžiagų tiekėjais Lietuvoje, plėsti ryšius ir netolimame
užsienyje. Išsilaikyti Lietuvos rinkoje, toliau...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!