Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

Specialiųjų poreikių vaikų ugdymas - klausos ir regos sutrikimų kompensavimas

9.6 (6 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Pedagogika , Referatai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 14 psl., (3723 ž.)
Vertinimas:
9.6 (6 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

TURINYS
Įvadas.................................................................................................................................3 – 4
Klausos sutrikimai.............................................................................................................5
Ikimokyklinio ugdymo galimybės vaikams, turinčiais klausos sutrikimų...................5 – 7
Klausos sutrikimą turinčių mokinių ugdymo ypatumai.................................................7 - 8
Vaiko kalbos lygio įvertinimas..........................................................................................9
Skaitymo iš lūpų tobulinimas............................................................................................9
Vaizdinių priemonių panaudojimas, informacijos pateikimas rašytine kalba………9
Gestų kalba........................................................................................................................9
Regos sutrikimai................................................................................................................10
Regos sutrikimų priežastys...............................................................................................10 – 11
Vaikų regos sutrikimų požymiai......................................................................................11
Regos sutrikimą turinčių mokinių ugdymo ypatumai...................................................11
Ankstyvoji pagalba sutrikusios regos vaikui..................................................................12 – 13
Brailio raštas......................................................................................................................13
Išvados................................................................................................................................14
Naudota literatūra.............................................................................................................15
Priedas................................................................................................................................16

Įvadas
Pastaraisiais metais vis daugiau dėmesio skiriama žmonių su negale teisėms. Supratimas, kad
žmogus su negale yra toks pat visuomenės narys kaip ir kiti žmonės, padeda žmonėms su negale
įgauti pasitikėjimo ir jėgų normaliai gyventi. Deja, daugelis žmonių vis dar mano, kad negalės
ištiktieji yra žemesnio lygio, juos užjaučia, jų bijosi, nemoka su jais elgtis, juos ignoruja. Visais
laikais vaikų vystymosi sutrikimo priežastys domino žmoniją. Šiais laikais vaikai, turintys
intelekto, fizinių ar sensorikos sutrikimų vadinami specialiųjų poreikių vaikais. Specialiųjų
poreikių vaikas – tai vaikas, kuris dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų gali ribotai dalyvauti ugdyme ir
visuomenės gyvenime. Ugdymosi sunkumų gali kilti dėl sutrikusio intelekto, klausos, regos,
fizinių, emocijų ir elgesio, specifinių pažinimo ar kitų vaiko raidos sutrikimų.
Šiame darbe nagrinėsiu vaikus, turintys sensorikos sutrikimus. Sensoriniai sutrikimai –
juntamieji, susiję su pojūčiais sutrikimai: aklumas, kurtumas. Aklumas, kurtumas išryškėja tik
tam tikroje socialinėje aplinkoje, t. y. toje, kur sutrikimai pasireiškia kaip žmogaus
nekompetencija atlikti vieną ar kitą užduotį. Socialinė aplinka gali specifinėmis priemonėmis
kompesuoti sutrikimą. Brailio raštas, ženklų kalba yra instrumentai, leidžiantys kompesuoti
aklumą bei kurtumą. (spec. ugd. pag., psl.-83)
Negalią turintis vaikas turi tuos pačius poreikius kaip ir bet kuris sveikas vaikas – mokytis, lavėti,
pažinti pasaulį, išmokti jame prisitaikyti. Vaiko vystymasi ir mokymasis didele dalimi priklauso
nuo informacijos, gaunamos klausant kalbos ir kitų aplinkos garsų. Augdami vaikai nuolat
kaupia ir plečia savo komunikacinius, pažinimo ir bendravimo įgūdžius. Klausa yra kertinis
šių funkcijų vystymosi akmuo. Specialios neutralios struktūros priklauso nuo garsinės
stimuliacijos esant normaliems kitiems vystymosi faktoriams. Kūdikis, kuris dėl klausos
pažeidimo negauna pakankamos garsinės stimuliacijos per pirmuosius 2-3 amžiaus metus,
niekada iki galo neišnaudos geriausių savo kalbos funkcijų galimybių.
Kurčiais laikomi asmenys, turintys įgimtą arba anksti (iki 3 metų) įgytą kurtumą ir negalintys
savarankiškai išmokti kalbėti, taip pat vėliau apkurtę asmenys, be specialaus pasirengimo
negalintys bendrauti sakytine kalba. Kurti ir sutrikusios klausos vaikai yra labai įvairūs. Kai
kurie iš jų yra visiškai kurti, kitų klausa tik iš dalies sutrikusi.
Akys – vienas pagrindinių jutimo organų, kuriuo gauname daugiausia informacijos apie pasaulį.
Rega įgyjami optiniai daiktų vaizdiniai, orientujamasi erdvėje, skiriamos spalvos bei jų
atspalviai. Rega neretai pažeidžiama dėl ligų, arba buna įgimti.
Nurodoma, kad apie 10% - 15% vaikų raida įvairiose šalyse yra sutrikusi. Lietuvoje 2000-
2001m. ugdymo įstaigose mokėsi 9 % vaikų, kurių specialiuosius ugdymo(si) poreikius lėmė
įvairūs raidos sutrikimai. Kiekvienais metais neįgalių vaikų skaičius auga.
Negalės kategorija Procentas 1988-1989 1996-1997

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Panašūs darbai

Atsiliepimai apie mus