Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

SOCIALINIO PEDAGOGO VAIDMUO VYKDANT KVAIŠALŲ PREVENCIJĄ X PROGIMNAZIJOJE

9.3 (7 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Pedagogika , Bakalauro darbai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 46 psl., (10532 ž.)
Vertinimas:
9.3 (7 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

SOCIALINIO PEDAGOGO VAIDMUO VYKDANT KVAIŠALŲ PREVENCIJĄ X PROGIMNAZIJOJE
BAIGIAMASIS DARBAS

TURINYS
SANTRAUKA 3
SUMMARY 4
ĮVADAS 6
1. SOCIALINIO PEDAGOGO VEIKLOS TEORINIAI ASPEKTAI 8
1.1. Socialinio pedagogo veikla, veiklos ypatumai ir funkcijos ugdymo įstaigose 8
1.2. Kvaišalų vartojimo prevencijos pagrindinės priemonės 13
1.3. Socialinio pedagogo vaidmuo vykdant kvaišalų prevenciją ugdymo įstaigoje 18
2. SOCIALINIO PEDAGOGO VAIDMENS VYKDANT KVAIŠALŲ PREVENCIJĄ X 
PROGIMNAZIJOJE TYRIMAS 233
2.1. Tyrimo charakteristika 23
2.2. Anketinės apklausos tyrimo duomenų analizė 25
2.3. Socialinės pedagogės interviu tyrimo rezultatai 32
2.4. Lyginamoji analizė 38
IŠVADOS 39
REKOMENDACIJOS 40
LITERATŪROS SĄRAŠAS 41
PAVEIKSLŲ SĄRAŠAS 43
PRIEDAI 45

ĮVADAS
Temos aktualumas. Socialinio pedagogo vaidmuo šiandienos iššūkių kontekste iš tiesų
yra svarbus ir reikšmingas. Būtent socialiniai pedagogai turi galimybę ne tik suprasti socialines
problemas, tačiau kartu imtis ir tokių veiksmų, kurie efektyviai padėtų tokias problemas spręsti.
Viena iš tokių problemų yra kvaišalų vartojimas. Šis reiškinys apima tiek tabako gaminių,
tiek elektroninių cigarečių, tiek alkoholio, tiek narkotikų ir kitų psichotropinių medžiagų vartojimą.
Kvaišalų vartojimas vyksta tiek neformalioje (pavyzdžiui, draugų būryje), tiek ir formalioje aplinkoje
(pavyzdžiui, ugdymo įstaigose arba jų teritorijose).
Rūkymas mokyklose tampa kone įprastu reiškiniu. Į Lietuvos ugdymo įstaigas pamažu,
bet užtikrintai įžengė nauja „rykštė“ – elektroninės cigaretės. Lietuvoje atlikti tyrimai rodo, kad per
pastaruosius kelerius metus elektronines cigaretes rūkančių moksleivių skaičius vis auga. Manoma, jog
dešimt procentų mūsų moksleivių jau kasdien rūko elektronines cigaretes (Serafinas ir kt., 2018).
Pastebėta, jog būtent cigaretės vis dažniau tarp mokinių tampa pirmaisiais kvaišalais, po kurių bandomi
ir kiti. Kovojant su šia negatyvia tendencija pabrėžiama, jog mokyklos ir, konkrečiai, socialinio
pedagogo vaidmuo yra labai svarbus, formuojant socialinius įgūdžius, leidžiančius atsispirti
visuomenės spaudimui rūkyti, suteikti žinių apie rūkymo žalą sveikatai bei prevencinėmis priemonėmis
stiprinti jau esamus saugiklius ir kurti naujus.
Šio reiškinio paplitimas įvairiose ugdymo įstagose, savaime suprantama, negali būti
visiškai tiksliai identifikuojamas, kadangi tokio pobūdžio veiksmai labai dažnai yra latentinio
pobūdžio, informacijos apie konkrečius pažeidimus nėra daug, todėl nėra galimybės įvertinti tikrojo
tokių veiksmų masto.
Nepaisant to, būtent socialinio pedagogo vaidmuo, siekiant užtikrinti kvaišalų vartojimo
prevenciją ugdymo įstaigose, turi būti įvertintas tinkamai ir objektyviai. Tik tada, kai yra galimybė
nustatyti, kokias funkcijas socialinis pedagogas gali atlikti šiame procese, galima nustatyti ir konkrečias
tokios prevencijos funkcionavimo priemones.
Pabrėžtina tai, kad tol, kol toks socialinio vaidmuo vykdant kvaišalų prevenciją ugdymo
įstaigoje nėra tinkamai ir išsamiai įvertintas, tol kvaišalų vartojimo prevencija iš esmės gali būti
neefektyvi ir todėl pati kvaišalų vartojimo prevencija neatliks pagrindinės savo funkcijos, nepasieks
savo tikslo.
Atitinkamai galima nustatyti šiame darbe analizuojamą problemą – nepakankamai
išsamiai įvertintas socialinio pedagogo vaidmuo vykdant kvaišalų vartojimo prevenciją gali lemti, jog
tokia prevencija nebus efektyvi.
Šio darbo objektas – socialinio pedagogo vaidmuo vykdant kvaišalų X progimnazijoje.
Darbo tikslas – ištirti socialinio pedagogo vaidmenį vykdant kvaišalų prevenciją X
progimnazijoje.
Darbo uždaviniai:

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Atsiliepimai apie mus