SOCIALINIO PEDAGOGO PROFESINĖ KOMPETENCIJA, SOCIALINIS PEDAGOGINIS DARBAS UŽSIENIO ŠALYSE
Socialinės pedagogikos referatas
TURINYS
ĮVADAS...................................................................................................................................3
1. SOCIALINIO PEDAGOGO KOMPETENCIJA ............................................................4
2. SOCIALINĖ PAGALBA VAIKUI ...................................................................................5
3. SOCIALINĖS VEIKLOS PROFESIONALIZACIJA ....................................................6
4. SOCIALINĖS PEDAGOGIKOS PLĖTROS UŽSIENYJE ISTORIJA .......................7
5. UŽSIENIO ŠALIŲ PATIRTIS SOCIOKULTŪRINIAME GYVENIME ....................7
IŠVADOS................................................................................................................................10
LITERATŪRA.......................................................................................................................11
ĮVADAS
Socialinio pedagogo veiklos sritis labai plati. Jo ugdytiniai yra ne tik moksleiviai, bet ir
kitų socialinių grupių asmenys, turintys pilietinės brandos problemų. Todėl socialinio
pedagogo profesinės kompetencijos sfera apima jo gebėjimą dirbti su įvairiomis žmonių
grupėmis visose gyvenime pasitaikančiose situacijose.
Šio darbo tikslas – atskleisti socialinio pedagogo profesinės kompetencijos esmę,
trumpai apžvelgti socialinio pedagoginio darbo plėtrą užsienio šalyse.
Darbe keliami šie uždaviniai:
apibūdinti socialinio pedagogo profesinę kompetenciją;
apžvelgti socialinės pagalbos vaikui esmę;
aptarti socialinio pedagogo pagrindinius profesinės veiklos uždavinius;
atskleisti užsienio šalių patirtį socialiniame darbe.
Ruošiant šį darbą, buvo remtasi lietuvių mokslininkų ir pedagogų išleista mokslinė literatūra.
1.SOCIALINIO PEDAGOGO KOMPETENCIJA
Kaip teigė J. Černeckienė (2007), kompetencija yra efektyvios veiklos
demonstravimas, gebėjimas atlikti tam tikrą darbą, turint pakankamai žinių, įgūdžių,
energijos. Kompetencijos pagrindas yra kvalifikacja – darbuotojo tinkamumas tam tikram darbui.
Socialinio pedagogo kvalifikacinėje charakteristikoje apibrėžiamos funkcijos, kurias
turi gebėti atlikti socialinis pedagogas. Dirbant su ugdytiniais socialiniam pedagogui, būtinos šios profesinės kompetencijos.
1. Socialinės pedagoginės pagalbos ugdytiniui organizavimas.
1.1.Gebėti įvertinti ugdytinio poreikius.
1.2.Sudaryti socialinės pedagoginės pagalbos ugdytiniui planą.
1.3.Taikyti individualaus darbo su ugdytiniais metodus.
1.4.Gebėti organizuoti ugdytinių veiklą, padedančią tobulinti socialinį funkcionavimą.
1.5.Analizuoti ir vertinti socialinio pedagogo poveikio ugdytiniui veiksmingumą.
2. Darbas su ugdytinių grupėmis.
2.1. Gebėti įvertinti ugdytinio vietą socialinėje grupėje.
2.2. Gebėti organizuoti ugdytinių veiklą grupėje.
2.3. Gebėti analizuoti ir vertinti grupėje vykstančius pokyčius.
3. Saugios ugdytinio aplinkos kūrimas.
3.1.Vertinti ugdymo aplinką, jos reikšmingumą ugdytinio socialiniam funkcionavimui.
3.2.Organizuoti visuomenės švietimą, siekiant išvengti neigiamų socialinių pedagoginių reiškinių.
3.3. Analizuoti prevencinio darbo veiksmingumą.
4.Bendradarbiavimas su ugdytojais ir institucijomis bei kitomis organizacijomis.
5.Socialinio pedagogo profesinės veiklos tobulinimas.
Socialinio pedagogo veiklos sritis yra labai plati. Socialinio pedagogo ugdytiniai yra
ne tik moksleiviai, bet ir kitų socialinių grupių asmenys, turintys pilietinės brandos problemų.
Todėl profesinė kompetencija turi atitikti socialinio pedagogo specializaciją konkrečioje darbo vietoje.
Socialiniai pedagogai dirba įvairiose švietimo ir globos institucijose bei
bendruomenėse. Tai reiškia, kad socialinis pedagogas yra tarpininkas tarp į keblią padėtį
patekusio asmens, šeimos, kolektyvo bei visuomenės. Jis turi padėti globotiniams grįžti į
normalias gyvenimo vėžes, grąžinti į visuomenę iš jos išklydusius žmones, kuriems reikalingą
socialinė – pedagoginė pagalba. Jis turi ginti globotinio teises, aiškinti pareigas, padėti jam
augti ir socialiai tobulėti. Tai pat privalo glaudžiai bendradarbiauti su šeima, artimaisiais,
asmenimis, su kuriais turi reikalų globotiniai. Pagal G. Kvieskienę, „ socialinis pedagogas yra
asmuo, kuris dirba socialinėse institucijose, turi pedagoginį išsilavinimą ir geba sudaryti
sąlygas vaiko socializacijai, ankstyvajai prevencijai bei socialinei pedagoginei reabilitacijai“.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!