SOCIALINIO PEDAGOGO ASISTENTO PRAKTIKA
TURINYS
ĮVADAS......................................................................................................................................3
PRAKTIKOS UŽDUOTYS........................................................................................................4
REFLEKSIJA..............................................................................................................................8
PRIEDAI.....................................................................................................................................9
ĮVADAS
Socialinio pedagogo asistento praktiką atlikau Marijampolio Meilės Lukšienės gimnazijoje.
Tai dieninė, savarankiško mokymosi bendrojo lavinimo mokykla vykdanti pradinio, pagrindinio,
vidurinio ir papildomo ugdymo programas lietuvių kalba.
Mokykla buvo įkurta 1921 metais. Nuo to laiko patyrė daug permainų: veikė kaip pradinė
mokykla, vėliau tapo septynmete. Augant mokinų skaičiui 1957 metais jai buvo suteiktas vidurinės
mokyklos statusas, o nuo 2014 metų, vasario 14 dienos, akreditavus mokyklos vidurinio ugdymo
programą, Marijampolio Meilės Lukšienės vidurinė mokykla oficialiai įgavo gimnazijos statusą.
Vizija: Autentiška, siekianti tobulėjimo ir nuolat įsivertinanti, atsinaujinanti,
bendruomeniška, atvira ir atskaitinga gimnazija, kurios centre – vaikas.
Misija: Gimnazija, teikianti kokybišką ugdymą kiekvienam vaikui pagal pradinio,
pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, kurioje mokinys laisvas, laimingas, vertinantis kitą
žmogų ir bendravimą, turintis tapatumą ir tolerantiškas, kūrybiškas ir nuolat besimokantis.
Šiuo metu čia mokosi 316 mokinų, dirba 32 kvalifikuoti pedagogai, yra įsteigti socialinio
padagogo, psichologo bei logopedo etatai. Mokiniams taip pat yra siūlomas didelis būrelių
pasirinkimas: gamtos draugas, meninis skaitymas, krepšinis, tinklinis, choreografija, kraštotyros
būrelis, choras, pažintukas, knygos mylėtojų būrelis. Visa šita neformali ir laisvai pasirenkama
veikla yra nukreipta vaikų pažinimą, lavinimasį, saviraiškos poreikų tenkinimą, specifinių
gebėjimų ir kompetencijų ugdymą.
Gimnazijos partneriais yra Rudaminos F. Ruščico gimnazija, Vilniaus r. „Ryto“ gimnazija,
Kalvelių „Aušros“ gimnazija, glaudžiai bendradarbiaujama su Marijampolio seniūnija, Vilniaus
rajono policijos komisariato Rudaminos policijos nuovada, Lietuvos mokinių informavimo ir
techninės kūrybos centru, Socialinių mokslų kolegija. Su šiomis įstaigomis gimnazija dažnai vykdo
įvairias mainų programas, rengia bendras stovyklas.
PRAKTIKOS UŽDUOTYS
Analizuos įstaigos socialinio pedagogo ir kitų komandos specialistų darbą,
nustatant ugdytinių socialines problemas
Pirmą praktikos dieną susipažinau su specialistais kurie padeda socialiniam pedagogui spręsti
ugdytinių problemas – tai specialioji pedagogė ir psichologė. Aptarėme jų darbo patirtį. Socialinė
pedagogė turi 8 metus patirties, specialioji – 4 , o psichologė savo darbą dirba jau 15 metų. Tarp
komandos specialistų vyksta labai glaudus bendradarbiavimas, jie padeda vieni kitiems. Pastebėjau,
kad auklėtojai taip pat dažnai padeda nustatyti ir spręsti ugdytinių problemas. Dažnai ateina
pertraukų metu, pasikalba su soc. pedagoge kaip vyko pamoka, koks buvo ugdytinio, turinčio
problemų, elgesys. Visi susitelkia ties bendru tikslu – vaiko gerove ir kartu galvoja ką daryti, kaip
padėti ugdytiniui įveikti sunkumus.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!