Simbolizmas kaip meno stilius
Rašto darbas
Turinys
Įvadas 2
1. Simbolizmo principai 3
2. Simbolizmo bruožai mene 3
3. Simbolizmo krypties menininkai ir jų kūriniai 4
3.1 Edvardo Munko 4
3.1.1 ,,Gyvenimo šokis“ 5
3.1.2 ,,Šauksmas“ 5
3.2 Viljamas Hantas 6
3.2.1 ,,Paklaikiusios avys“ 7
3.2.2 ,,Atpirkimo ožys“ 8
Išvados 10
Bibliografinis nuorodų sąrašas 11
Įvadas
Tuo metu , kai aktyviai reiškiasi realistai ir impresionistai, formuojasi nauja meno kryptis –
simbolizmas. Kaip teigia simbolistai, kiekviename realiame daikte ir reiškinyje glūdi paslaptis, kurią
įžvelgti galįs tik menas. Simbolizmo meną propaguojančių menininkių buvo Anglijoje, Italijoje,
Ispanijoje, Skandinavijoje, Prancūzijoje, Rusijoje. Visus simbolistus vienijo priešprieša akademizmui,
realizmui ir impresionizmui, materializmui bei pozityvizmui. . Jie aukštino svajonę, gvildeno
metafizines ir psichologines žmogaus būties problemas. Simbolistų mokykla nesusiformavo, nes
kiekvienas menininkas vadovavosi savais formaliais principais, kiekvienas naudojo kitokią techniką.
Apskritai ši kryptis susiformavo 1885-1900 metais Europoje, didžiausio jos plėtros pakilimo
laikotarpiu laikomi 1885 – 1895 metai. Simbolizmas egzistavo pusę amžiaus, naudojosi romantizmo
tradicijomis ir platonistinėmis idėjomis, jis netapo meno stiliumi, nes yra aiškių ribų neturinti meno
kryptis.
Šiame darbe bus atskleidžiami simbolizmo principai, aptariami garsiausi simbolizmo menininkai ir jų
kūriniai, parodant, kad jų bendri kūrimo bruožai, remiantis simbolizmo principais, gali nukelti meno
kūrinio stebėtoją iškart į simbolizmo laikotarpį. Todėl, kad ir gyvavęs pusę šimtmečio, dėl savo
sukauptos patirties, principų, bendrų kūrybos bruožų, simbolizmas galėtų būti laikomas meno stiliumi.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!