Bakalauro studijų baigiamasis darbas
ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS CIVILINĖS METRIKACIJOS IR ARCHYVO SKYRIAUS TEIKIAMŲ ADMINISTRACINIŲ PASLAUGŲ MODERNIZAVIMAS
TURINYS
ĮVADAS...............................................................................................................................................7
1. ADMINISTRACINIŲ PASLAUGU MODERNIZAVIMAS ......................................................9
1.1. Modernizavimo sąvoka..........................................................................................................9
1.2. Naujojo viešojo valdymo koncepcija...................................................................................11
1.2.1. Viešojo administravimo koncepcijų kaitos priežastys..................................................11
1.2.2. Naujojo viešojo valdymo samprata..............................................................................11
1.2.3. Neovėberizmas - perspektyvi naujosios viešosios vadybos alternatyva.......................13
1.3. Paslaugų samprata................................................................................................................16
1.3.1. Viešojo sektoriaus teikiamų paslaugų samprata...........................................................16
1.3.2. Administracinės paslaugos samprata............................................................................19
1.4. Paslaugų modernizavimas....................................................................................................20
1.5. Paslaugų kokybės samprata ir jos tobulinimo galimybės....................................................21
2. ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS CIVILINĖS METRIKACIJOS IR ARCHYVO
SKYRIAUS TEIKIAMŲ ADMINISTRACINIŲ PASLAUGŲ MODERNIZAVIMAS ..................24
2.1. Tyrimo metodika..................................................................................................................24
2.2. Administracinių paslaugų teikimo reglamentavimas Lietuvos Respublikos viešojo
administravimo įstatyme.................................................................................................................25
2.3. Šiauliųrajonosavivaldybėscivilinės metrikacijos ir archyvo skyriaus teikiamų
administracinių paslaugų aprašų analizė........................................................................................29
IŠVADOS...........................................................................................................................................56
REKOMENDACIJOS........................................................................................................................58
LITERATŪRA...................................................................................................................................60
ĮVADAS
Temos aktualumas. Viešųjų institucijų veiklos procesai negalimi be modernių valdymo
sprendimų, o inovacijos yra neatsiejama šiuolaikinio modernaus pasaulio dalis.
Modernizavimo sąvoka pastaruosius dešimtmečius tapo viena pagrindinių viešajame diskurse, ji
vartojama kalbant apie pokyčius, kurie, tarsi, turėtų liudyti kažko geresnio, naujesnio atėjimą, kita
vertus, ji yra ir įrankis visuomenės raidai ir vystymuisi aprašyti, politikų lūpose ši sąvoka tampa
viešosios retorikos priemone, kuri kalba apie progreso paieškas ir siekį kurti ar žengti tobulesnio ir
turtingesnio gyvenimo link (Andrijauskaitė, 2015).
Pasak Brazienės, Merkio (2015) Lietuva, kaip ir daugelis kitų šalių, pastaruosius du dešimtmečius
vykdo daugybę reformų, kurių tikslas – padidinti viešųjų institucijų veiklos efektyvumą. Šis siekis
neabejotinai yra pagrindinė paskata pereiti prie verslo sektoriaus patirtimi ir rinkos sąlygomis
grindžiamos naujosios viešosios vadybos, modernizuojančios administracinės sistemos struktūras.
Savivaldybių teikiamos paslaugos yra neatsiejama toje savivaldybėje gyvenančių gyventojų
gyvenimo dalis. Daugelis gyventojų susiduria su viena ar kita situacija, kai naudojasi šiomis
paslaugomis, tai yra neišvengiama. Vieniems gyventojams tenka rečiau pasinaudoti savivaldybės
teikiamomis paslaugomis kitiems dažniau, bet neabejotinai savivaldybės teikiamos paslaugos yra
reikalingos gyventojams. Galimybe naudotis viešosiomis paslaugomis turi turėti kiekvienas
gyventojas, nesvarbu ar tai didelis miestas ar maža kaimo bendruomenė.
Neatsižvelgiant į gyventojų finansines galimybes ar gyvenamąją vietą viešosios paslaugos yra
teikiamos visiems. Kad paslaugos būtų teikiamos kokybiškai ir greitai būtina šias paslaugas ir jų
teikimą tobulinti. Paslaugų modernizavimas yra neatsiejamas tenkinant gyventojų poreikius.
Visuomenės pasitikėjimas ir viešojo sektoriaus vertinimas priklauso nuo modernizavimo procesų
viešojo valdymo srityse. Viešosios paslaugos visuomet buvo viena iš svarbiausių viešojo sektoriaus
funkcijų, nes šios paslaugos turi tenkinti visuomenės viešąjį interesą.
Tyrimo naujumas. Yra nemažai atliktų tyrimų apie viešojo sektoriaus veiklos modernizavimo
aspektus. Apie naujojo viešojo valdymo ir neovėberizmo koncepcijų įtaka viešojo sektoriaus
modernizavimui rašė Smalskys ir Skietrys (2008); Rakšnys ir Guogis (2016); Jonikaitytė (2016);
Domarkas (2011); Buškevičiūtė (2011); Raipa (2015); Jurkšienė (2013); Rakšnys ir Valickas
(2016); Bileišis (2012) ir kt. Taip pat, galima rasti darbų susijusių su modernizavimo įgyvendinimu
ne tik viešajame, bet ir verslo sektoriuose. Tačiau pasigendama dokumentų analizės, kurios
atskleistų ar per laiką modernizavosi viešojo sektoriaus paslaugos.
Išsikeltas šis probleminis klausimas - kaip Šiaulių rajono savivaldybėje modernizavosi ir pasikeitė
administracinės paslaugos civilinės metrikacijos ir archyvo skyriuje nuo 2020 m. iki 2023 m.
Darbo objektas. Administracinių paslaugų modernizavimas.
Darbo tikslas. Ištirti Šiaulių rajono savivaldybės administracinių paslaugų (civilinės metrikacijos ir
archyvo skyriuje) modernizavimo apraiškas atliekant dokumentų turinio analizę, kokios buvo 2020
m. ir kaip pasikeitė iki 2023 m.
Tikslo siekiama sprendžiant šiuos uždavinius:
1.Atskleisti modernizavimo sampratą, požymius ir įgyvendinimą remiantis naujojo viešojo
valdymo ir neovėberizmo koncepcijomis.
2.Atskleisti viešųjų paslaugų sampratą, viešajame sektoriuje teikiamų paslaugų rūšis bei
galimus jų teikėjus.
3.Išanalizuoti paslaugų kokybės sampratą ir jos pasireiškimą viešajame sektoriuje.
4.Išsiaiškinti ar Šiaulių rajono savivaldybės civilinės metrikacijos ir archyvo skyriaus
teikiamos administracinės paslaugos buvo modernizuotos.87–701.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!