SĖKMINGA ŽENKLO IR VERSLO KONCEPCIJA: „ČILI PICA“ FRANČIZINĖ ĮMONĖ
Rinkodaros seminarinis darbas
TURINYS
ĮVADAS...............................................................................................................................................3
1.FRANČIZĖS SAMPRATA.......................................................................................................4
1.1.Frančizės samprata...............................................................................................................4
1.2.Frančizės sutartis..................................................................................................................4
1.3.Frančizės veikla Lietuvoje....................................................................................................5
2.„ČILI PICA“ FRANČIZĖS ANALIZĖ..................................................................................6
2.1.UAB „Čili Holdings“ veikla.................................................................................................6
2.2.Pasirašyta pirmoji „Čilijos“ frančizės sutartis......................................................................6
2.3.„Čili pica” su pirmąja frančize Lietuvoje žengia į Šiaulius.................................................7
2.4.Picerijos „Čili pica“ frančizė................................................................................................7
2.5.Kiek kainuoja atidaryti restoraną „Čili pica“ ?....................................................................7
2.6.Frančizės veiklos pranašumai ir trūkumai............................................................................8
IŠVADOS..........................................................................................................................................10
LITERATŪROS SĄRAŠAS ............................................................................................................11
ĮVADAS
Frančizė – tai sutartis, pagal kurią frančizės pardavėjas įsipareigoja perduoti už tam
tikrą atlyginimą frančizės pirkėjui teisę naudotis firmos vardu, prekių ar paslaugų ženklu, saugoma
komercine (gamybine) informacija ir kitomis teisėmis, o frančizės pirkėjas įsipareigoja už tai
sumokėti sutartyje nustatytą frančizės atlyginimą. [3]
Frančizę gali teikti gamintojas, didmenininkas ir mažmenininkas. Frančizės kontraktai
leidžia greitai ir sėkmingai plėtoti įmonės veiklą neinvestuojant į ją daug kapitalo ir nekuriant
filialinės firmos. [5]
Stiprių prekės ženklų ir sėkmingos verslo koncepcijos savininkės vis dažniau pasiūlo
pirkti frančizę, o šį verslo partnerystės būdą pasitelkę verslininkai jau skaičiuoja jos naudą. Tačiau
smulkūs verslininkai turi mažokai žinių apie frančizės teikiamas galimybes. [2]
Darbo objektas – frančizinė įmonė „Čili pica“.
Darbo tikslas – atlikti įmonės „Čili pica“ frančizės galimybių ir trūkumų analizę.
Darbo uždaviniai :
1.Išanalizuoti frančizę teoriniu aspektu.
2.Išnagrinėti frančizinę įmonę „Čili pica“.
1.FRANČIZĖS SAMPRATA
1.1. Frančizės samprata
Įvairių šalių statistika rodo, kad frančizės specifika smarkiai sumažina verslo riziką.
Vyriausybinė JAV smulkaus verslo agentūra "Small Business Administration" oficialiai informuoja
apie frančizės sistemos teikiamus privalumus ir skatina įmones naudotis šiuo šiuolaikišku vadybos
metodu, siekiant mažinti verslo rizikas. [5]
Pagrindinės frančizavimo veiklos sritys:
mažmeninės prekybos parduotuvės,
viešbučiai;
restoranai, valgyklos ir kitos maitinimo įmonės,
automobilių nuoma, remontas ir jų aptarnavimas,
spausdinimas ir kopijavimas,
cheminis valymas,
kirpyklos, grožio salonai,
namų vidaus įrengimas ir t.t. [3]
Apie frančizės įsigijimo galimybes ir rizikas, metodus ir priemones, teisinius aspektus–
geriausia sužinoti iki priimant sprendimą dėl frančizės įsigijimo. Praktika rodo, kad sėkmingiausiais
frančizės gavėjais tampa tie, kas drąsiai kontaktuoja ir renka informaciją iš sėkmingų frančizės
gavėjų ir davėjų. [5]
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!