SANTYKIŲ SU TIEKĖJAIS VALDYMAS UAB „GIRTEKA LOGISTICS“
BAIGIAMASIS DARBAS
TURINYS
ĮVADAS 3
1. SANTYKIŲ SU TIEKĖJAIS VALDYMO TEORINIAI ASPEKTAI 5
1.1. Santykių su tiekėjais valdymo esmė ir paskirtis 5
1.1.1. Santykių su tiekėjais esmė ir rūšys 5
1.1.2. Santykių su tiekėjais valdymo samprata ir svarba šiuolaikiniam verslui 7
1.2. Vertės grandinės formavimas 13
1.2.1. Vertės grandinės modelis 13
1.2.2. Vertės grandinės esmė ir sudėtis 15
1.3. Komunikacijos su tiekėjais ypatumai 18
1.3.1 Komunikacijos su tiekėjais svarba vertės grandinės valdymui 18
1.3.2. Komunikacijos su tiekėjais valdymo priemonės 20
2. UAB „GIRTEKA LOGISTICS“ SANTYKIŲ SU TIEKĖJAIS VALDYMO TYRIMAS IR JO REZULTATAI 22
2.1. UAB „Girteka Logistics“ pristatymas 22
2.2. Kiekybinio tyrimo paskirtis 24
2.3. Kiekybinio tyrimo metodo pagrindimas 24
2.4. Tyrimo organizavimas bei imtis 25
2.5. Kiekybinio tyrimo rezultatų aptarimas 27
3. UAB „GIRTEKA LOGISTICS“ SANTYKIŲ SU TIEKĖJAIS VALDYMO GERINIMO SPRENDIMAI 35
3.1 UAB „Girteka Logistics“ santykių su tiekėjais vadybos gerinimo alternatyvos 35
3.2 UAB „Girteka Logistics“ santykių su tiekėjais valdymo gerinimo alternatyvos pasirinkimas 36
3.3 UAB „Girteka Logistics“ santykių su tiekėjais gerinimo ekonominis pagrindimas 37
3.4 UAB „Girteka Logistics“ santykių su tiekėjais gerinimo sprendimo įgyvendinimo planas 39
IŠVADOS 41
REKOMENDACIJOS 42
SANTRAUKA LIETUVIŲ KALBA 43
SUMMARY 44
LITERATŪRA 45
ĮVADAS
Darbo aktualumas. Šiuolaikinė ypatinga konkurencinga veikla skatina įmones ieškoti
naujų būdų, kaip sustiprinti savo pozicijas rinkoje, padidinti veiklos efektyvumą bei uždirbti
maksimalų įmanomą pelną. Kita vertus, kaip nurodo Joshi (2016) šiuolaikinės įmonės jau
pradėjo suprasti, kad nepakanka vien gerinti veiklos rezultatus ir efektyvumą, nemažiau svarbu
nuolat vystyti tiekėjų bazę. Įmonė vystanti santykius su tiekėjais gali minimizuoti savo sąnaudas
ir taip pasiūlyti rinkai prekes žemesne kaina bei išlaikyti didesnį konkurencingumą. Taigi,
santykių su tiekėjais valdymas yra galinga konkurencingumo didinimo priemonė.
Kadangi pastaraisiais dešimtmečiais vis daugiau verslo įmonių suvokė santykių su tiekėjais
svarbą ir poveikį įmonės veiklai, susiformavimo tiekimo ir net vertės grandinės. Vykstant
globalizacijos procesams, tokios grandinės išsiplėtė per kelias šalis ir susidarė pasaulinės vertės
grandinės, kurie paskutiniais dešimtmečiais tapo svarbiu tarptautinio verslo bruožu ir esmės
pakeitė prekių ir paslaugų kūrimo, gamybos bei platinimo procesus. (Fernandez-Stark, Gereffi, 2019).
Pasaulinių vertės grandinių sandoriai sudarė net du trečdalius nuo pasaulinės prekybos
apyvartos 2019 metais, bet 2020 metais prasidėjusi pandemija lavai paveikė tiekimo grandines ir
šis skaičius sumažėjo iki 57 proc.. Visame pasaulyje vienaip ar kitaip pasireiškęs koronavirusas
ir su juo susiję verslo apribojimai labai paveikė tiekimo grandines bei išryškino jų problemines
vietas. Uostų veiklos sutrikimai, gamybai būtinų žaliavų stoka bei darbuotojų trūkumas sutrikdė
partnerių santykius bei kėlė iššūkius siekiant sėkmingai valdyti santykius su tiekėjais. Visa tai
atskleidžia, kad santykių su tiekėjais valdymo tema šiuo metu yra ypatingai aktuali.
Problema. Baigiamajame darbe analizuojama problema – nepakankamas įmonių
įsitraukimas į santykių su tiekėjais valdymą. Nors jau daugelis verslų supranta santykių su
tiekėjais svarbą, tačiau vis dėl to dažnai tiekėjo – pirkėjų santykiai tampa konkurenciniais, kai
kiekviena šalis stengiasi uždirbti kiek įmanoma didesnį pelną ir taip sumenkina kitos šalies
kuriamą pridėtinę vertę. Dėl šios priežasties aktualu analizuoti, kaip įmonės galėtų veiksmingai
valdyti santykius su tiekėjais ir taip pasiekti visiems vertės grandinės dalyviams geriausių
veiklos rezultatų.
Darbo objektas – UAB „Girteka Logisctics“ santykių su tiekėjais valdymas, pirkėjo požiūris.
Darbo tikslas – išanalizavus mokslinės literatūros teorinius santykių su tiekėjais valdymo
ypatumus, praktiškai ištyrus santykių su tiekėjais valdymą UAB „Girteka Logistics“.
Darbo uždaviniai:
1.Teoriškai pagrįsti santykių su tiekėjais valdymo esmę ir paskirtį;
https://www.wto.org/english/res_e/booksp_e/00_gvc_dev_report_2021_e.pdf
2.Apibrėžti vertės grandinės sudėtį ir komunikacijos ypatumus tarp jos elementų;
3.Išanalizuoti, kaip UAB „Girteka Logistics“ valdo santykius su tiekėjais ir komunikuoja su...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!