Raštingumo ugdymas
Referatas
Turinys
I. Turinys.............................................................................................2
II. Įvadas..............................................................................................3
III. Raštingumo ugdymo metodai ir būdai...........................................4
IV. Išvados............................................................................................7
V. Literatūra..........................................................................................8
Įvadas
Referate analizuojama jaunosios kartos neraštingumo problema, su kuria lietuvių kalbos 
mokytojai susiduria jau ne pirmus metus. Pirmiausia reikia apibrėžti sąvoką raštingumas. Kadangi 
XXI a. pažanga ir technologijos mums suteikia galimybę ne tik išmokti rašyti ir skaityti, raštingumo
sąvoka suvokiama jau daug platesne reikšme. Mokiniai mokyklose mokomi mąstyti kritiškai, rašyti 
argumentuotai, nedarant skyrybos, rašybos, logikos, stiliaus ar kitų klaidų. Pagal UNESCO, 
raštingumas yra „gebėjimas suprasti, kurti, atpažinti, interpretuoti, skaičiuoti ir naudoti 
atspausdintus bei parašytus duomenis“.
Tačiau tos pačios XXI a. technologijos kartu ir „kiša koją“ mokinių raštingumui ugdyti. 
Šio referato tikslas yra aptarti keletą metodų ir būdų, padedančių mokinių raštingumui ugdyti. 
Referate iškelti šie uždaviniai:
1.Tiksliau apibrėžti raštingumo sąvoką;
2.Susirasti informacijos apie raštingumo ugdymo metodus ir priemones pedagoginėje spaudoje;
3.Aptarti rastus metodus ir priemones, bei padaryti atitinkamas išvadas.
Raštingumo ugdymo metodai ir būdai
Pirmiausia, didėjantį mokinių neraštingumą rodo Lietuvių kalbos ir literatūros brandos 
egzaminų rezultatai. Rašydami samprotavimo ar literatūrinius rašinius mokiniai padaro begalę 
skyrybos, rašybos klaidų: „Pedagogų darbo patirtis rodo, kad yra mokinių, kurie vien tik rašybos 
arba vien tik skyrybos klaidų rašinyje padaro daugiau nei dvidešimt...“
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!