Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

Rasės diskriminacija mokykloje priekabiavimo (patyčių) forma

9.1 (2 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Pedagogika , Referatai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOC failas
Apimtis: 7 psl., (1389 ž.)
Vertinimas:
9.1 (2 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

Rasės diskriminacija mokykloje: priekabiavimo (patyčių) forma
Atvejo analizė

Turinys
1. Probleminė situacija....................................................................................................................2
2. Probleminės situacijos išryškinimas ir pagrindimas....................................................................2
3. Asmeninės nuostatos probleminės situacijos atžvilgiu...............................................................3
4. Galimi problemos sprendimai būdai............................................................................................4
Literatūra.......................................................................................................................................6

1. Probleminė situacija
Atvejo analizei pasirinkta situacija įvyko 2012 metais Šiaulių miesto mokykloje.
Situaciją papasakojo vaiko, kurio klasėje yra juodaodis berniukas, mama, kuri yra mokyklos tėvų
tarybos narė, juodaodžio berniuko auklėtojos sesuo.
Mokslo metų viduryje į mokyklą atėjo juodaodis berniukas. Kaip naujokui jam buvo
pristatyta mokykla, mokytojai, klasiokai. Jau pirmomis savaitėmis mokyklos koridoriuose
mokinys buvo vadinamas „juodžiu“, „anglimi“, „dėme“, „durų kilimėliu“, per pamokas gaudavo
žeidžiančius raštelius. Vaikas buvo skraudžiamas vyresnių mokinių, kurie jį pergriaudavo ir
valydavosi į jį kojas. Į žeidžiančias replikas bei smurtą mokinys reaguodavo labai skaudžiai,
praleisdavo pamokas, o atėjęs, dažniausiai, sėdėdavo klasės gale, atsiribojęs nuo klasėje
vykdomos veiklos. Mokytojai, mokyklos specialsitai žodiniam bei rašytiniam įžeidinėjimui
didelio dėmesio neskyrė (sudrausmindavo, tačiau tik tuomet, kai tai trukdydavo jų darbui).
Fizinio smurto metu „prigauti“ vaikai buvo siunčiami pas direktorę arba socialinę pedagogę, kur
jiems buvo taikomos žodinės bausmės, moralizavimai (negeras, taip daryti negalima ir pan.). Į
mokyklą atvykus močiutei, prašyti pagalbos socialinės pedagogės, buvo pasiūlyta susitaikyti su
esama situacija, nes „šiuolaikiniai vaikai, tokie yra“. Nepraėjus nei mėnesiui vaiko močiutė
atsisakė mokyklos paslaugų ir vaikas išėjo iš mokyklos.
2. Probleminės situacijos išryškinimas ir pagrindimas
Pateiktoje situacijoje yra aiškiai matoma diskriminacija dėl rasės bendraamžiu rate.
Diskriminacija dėl rasės pasireiškė per priekabiavimą (patyčias), kuri, anot Zick, Kupper ir
Hoverman (cit. Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos,
2011), yra viena iš diskriminacijos formų. Priekabiavimas trukdė vaikui įsilieti į ugdymo
procesą. Šios problemos nebūtų, jei mokyklos specialistai būtų „pasiruošę“ kitos rasės vaiko
atėjimui į mokyklą bei jo integravimui į mokyklos bendruomenę.

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Atsiliepimai apie mus