TURINYS
1. PSICHOLOGINIS PEDAGOGINIS UGDYTINIO(-IŲ) PAŽINIMAS 3
1.1 BIOGRAFINĖS ŽINIOS 3
1.2 ASMENYBĖS KRYPTINGUMO YPATUMAI 3
1.3 ASMENYBĖS IR BENDRAVIMO YPATUMAI 4
2. KLASĖS KAIP SOCIALINĖS GRUPĖS YPATUMŲ PAŽINIMAS 5
3. IŠVADOS 6
REFLEKSIJA 7
LITERATŪROS ŠALTINIAI 8
1. PSICHOLOGINIS PEDAGOGINIS UGDYTINIO(-IŲ) PAŽINIMAS
1.1 BIOGRAFINĖS ŽINIOS
Stebimoji moksleivė — Danielė (vardas pakeistas). Danielei šiuo metu yra 14 metų,
ji mokosi Šiaulių ,,Romuvos“ progimnazijoje, 8-oje klasėje.
Danielė yra stipri mergaitė, lanko šokius, tad daug ir dažnai treniruojasi po pamokų.
Danielė yra aukšta, liekno kūno sudėjimo, turi ilgus bei banguotus plaukus. Ji taip pat mėgsta
būti su klasės draugais bei kartu su jais aktyviai leisti laisvalaikį, nuolat sugalvoti kažką
naujo. Stebint šią mokinę, jai jos pačios atliktas Covid-19 testas mokykloje buvo teigiamas,
tad Danielei teko izoliuotis ir dvi savaites mokytis namuose. Iki šio susirgimo, mergaitė
sveikatos problemų neturėjo, visada buvo žvali, aktyvi, kupina jėgų ir pailsėjusi.
Danielė gyvena išsilavinusių tėvų šeimoje — mama dirba banke, tėtis yra
nekilnojamojo turto brokeris. Šeima yra vidutiniškai pasiturinti, gyvena nuosavame name.
Danielė šeimoje yra vienturtė, tad brolių ar seserų neturi. Mokinė nuolat užsimena apie šiltus
bei artimus santykius šeimoje, su tėvais nekonfliktuoja. Nors Danielė nėra iš skurdžios
šeimos, ji gauna viską, ko gali norėti, tačiau tuo nemanipuliuoja ir yra paprasta, nepabrėžia to
bendraudama su klasės draugais. Labiausiai išryškėjusios mokinės ir jos šeimos vertybės:
atvirumas, sąžiningumas, dorybė ir laikas, praleistas kartu (savaitgaliais šeima dažnai kažkur
keliauja). Viena iš šeimos tradicijų — prie vakarienės stalo aptarti kiekvieno šeimos nario
dieną, pasikalbėti apie sunkumus ar džiaugsmingus dalykus.
Danielės artimiausia draugė yra Greta (vardas pakeistas), visų pamokų metu jos sėdi
viename suole, petraukų metu taip pat dažniausiai laiką leidžia kartu. Greta Danielei daro tik
gerą įtaką, jos kartu mokosi, atlieka namų darbus, dalinasi praėjusių savaitgalių įspūdžiais.
Mergaitės kartais susitaria po pamokų kartu eiti į mokyklos biblioteką, atlikti namų darbus ar
kitas užduotis.
1.2 ASMENYBĖS KRYPTINGUMO YPATUMAI
Danielė visada mokėsi labai gerai. Galima teigti, jog ji nėra geriausia mokinė klasėje
ir negauna vien tik geriausių pažymių, tačiau ji visada stengiasi padaryti ir atlikti viską kaip
tik įmanoma geriau. Jos gaunami įvertinimai visuomet būna labai geri arba puikūs, ji visada
atlieka namų darbus bei būna aktyvi pamokos metu. Kartais Danielei nepavyksta gauti gero
pažymio, tačiau tuomet ji eina į konsultacijas po pamokų ir išsiaiškina, kas jai buvo ne iki
galo suprantama. Taip pat jei ji nežino, kaip atlikti namų darbus, visuomet prašo mokytojo
pagalbos. Danielę mokytojai dažnai pagiria už drąsą prisipažinti, jog kažko nesupranta.
Mokytojai, pasinaudodami Danielės pavyzdžiu, skatina ir kitus mokinius ateiti į konsultacijas
po pamokų. Danielė yra žingeidi, nuolat nori sužinoti ir išmokti kažką naujo, taip pat nori
pateisinti mokytojų bei tėvų pasitikėjimą, nenori jų nuvilti, tad siekia pasižymėti gerais
pažymiais, tačiau nesiekia būti visur pirma. Danielė laisvalaikiu labiausiai domisi šokio menu,
taip pat mėgsta leisti laiką su draugais. Žinoma, Danielės gyvenimas ir laisvalaikis yra
neatsiejami nuo šiuolaikinių technologijų – išmanaus telefono, kompiuterio bei socialinių
tinklų. Socialiniuose tinkluose ji stebi jai patinkančius šokėjus, vaizdo įrašų platformose ieško
įvairių naujų šokio technikų ir bando jas atkartoti.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!