PROFESINĖ SAVIREFLEKSIJOS PRAKTIKA 
Turinys
1. Atsiskaitymo ir įvertinimo kortelė…………………………………………………….3
2. Reflektyvus dienoraštis………………………………………………………………..4
3. Visuomenės švietėjiškas straipsnis………………………………………………… 13
4. Gyvenimas ugdymo įstaigoje vaiko akimis…………………………………………..15
5. Vaiko pažinimas ir ugdymas…………………………………………………… …..17
6. Specialisto veiklos šešėliavimas………………………………………………… ….24
7. Esė „Kas patrauklu, įdomu, prasminga ikimokyklinio ugdymo grupės mokytojo, 
specialiojo ar socialinio pedagogo veikloje?“…………………………………………25
8. Literatūra………………………………………………………………………… …. 26
Pirma diena ugdymo įstaigoje, grupėje su 
trijų – keturių metų vaikais. Diena 
prasidėjo nuo manęs supažindinimo su 
grupe, pusryčių bei ryto rato. Susipažinau 
su autizmo spektro sutrikimą turinčiu Orestu. 
Pusryčių metu vaikas atsisakė valgyti, 
gestikuliavo, nuolat šaukėsi mamos bei 
bandė pasprukti nuo stalo. Nors jis labai 
nevalgus, tačiau auklėtojos paskatintas 
stengėsi ramiai išsėdėti laiką, per kurį kiti 
vaikai valgė.
Aš maniau, kad iš teorinės perspektyvos 
turiu žinių apie autizmo spektro sutrikimą 
turinčius vaikus, tačiau supratau, jog 
praktiškai pritaikomų žinių dar trūksta. 
Nustebau sužinojusi, jog stresinėse 
situacijose jis plėšia rūbus nuo savęs, 
bando nusirengti. 
Pasiūliau atsisėsti pusryčiauti priešais jį bei
pasiūliau pavalgyti. Man yra svarbu, kad 
vaikas geriau suprastų mane, todėl 
auklėtojos pataisyta aš pradėjau naudoti 
trumpesnes frazes – vietoje „Orestai, 
prašau taip nedaryti“ – tiesiog „STOP“, 
vietoj „Orestai, paragauk maisto“ – tiesiog 
„VALGYTI“, vietoje „Orestai, apsimauk 
batukus“ – tiesiog „BATAI“. Supratau, jog
auklėtojos pastebėjimai dėl trumpesnių bei 
aiškesnių žodžių darė didelę įtaką – vaikas 
į mane įsiklausė ir paprašyta darė, kas yra 
pasakyta. Aš supratau, jog auklėtoja taip 
skatina jį integruotis į visuomenę, jog jis 
išmoktų ramiai išbūti tam tikras situacijas 
ir joms
Kovo 23d. 
Antroji diena mažylių grupėje. Man
Aš maniau, jog jiems reikia padėti, todėl
atvykus prieš lauko laiką vaikai rūbinėje
rengėsi. Didžiulė grupė trijų – keturių metų
vaikų, kurie nerangiai dėjosi kombinezonus,
ant priešingų kojų dėjosi batus.
paklausiau ar kam yra reikalinga pagalba, 
tačiau auklėtoja pasakė, jog vaikams padeda
tik jiems paprašius, taip skatinant jų 
savarankiškumą. Aš pasimokiau, jog 
vaikams reikia leisti klysti ir būti 
savarankiškiems ir tik jiems paprašius reikia
suteikti pagalbą.
Kovo 24 d.
Trečioji diena grupėje. Po ryto rato, kuriame
kalbėjome apie planetą Žemę ir gamtą,
auklėtojos paskatinta pravedžiau kūrybinę
veiklą. Susėdę prie stalų vaikai pakartojo,
kokių sąlygų reikia gėlėms dygti, taip pat
spėliojo, su kokia gėle bus susijusi šios
dienos veikla. Po kelių spėjimų vienas iš
vaikų pasakė „tulpė“. Su vaikais ant
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!