Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

PRIEŠMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ SOCIALINĖS KOMPETENCIJOS UGDYMAS /- IS TYRINĖJIMAIS, EKSPERIMENTAIS, ATRADIMAIS

9.2 (7 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Pedagogika , Bakalauro darbai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOC failas
Apimtis: 73 psl., (16838 ž.)
Vertinimas:
9.2 (7 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

PRIEŠMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ SOCIALINĖS KOMPETENCIJOS
UGDYMAS /- IS TYRINĖJIMAIS, EKSPERIMENTAIS, ATRADIMAIS
Profesinio bakalauro pedagoginių studijų baigiamasis darbas


Lentelių ir paveikslėlių sąrašas
1.1.1 lentelė. Kompetencijos samprata 9
1.2.1.1 pav. Socialinės kompetencijos ugdymo metodai. 18
1.4.1 lentelė. Socialinės kompetencijos ugdymosi eksperimentais,
tyrinėjimais ir atradimais privalumai ir trūkumai 26
2.2.1.1. lentelė. Klausimynas tėvams, klausimų tėvams reikšmingumas
ir interpretacijos ribos 29
2.2.2.1. lentelė. Klausimynas tėvams, klausimų pedagogams
reikšmingumas ir interpretacijos ribos 36
2.3.1.1 pav. Socialinės kompetencijos sąvoka 43
2.3.1.2 pav. Socialinės kompetencijos sąvoka 44
2.3.1.3 pav. Darželio aplinkos svarba socialinės kompetencijos
ugdymui-/si 45
2.3.1.3 pav. Darželio aplinkos svarba socialinės kompetencijos
ugdymui-/si 45
2.3.1.5 pav. Socialinės kompetencijos ugdymas/-is patiems ieškant
informacijos 46
2.3.1.6 pav. Socialinės kompetencijos ugdymas/-is patiems ieškant
informacijos 47
2.3.1.7 pav. Ugymo būdai – tyrinėjimas, eksperimentas, atradimas 47
2.3.1.8 pav. Ugymo būdai – tyrinėjimas, eksperimentas, atradimas 48
2.3.1.9 pav. Patirties svarba 49
2.3.1.10 pav. Patirties svarba 49
2.3.1.11 pav. Tyrinėjimo poveikis 50
2.3.1.12 pav. Tyrinėjimo poveikis 51
2.3.1.13 pav. Eksperimento nauda vaikui 52
2.3.1.14 pav. Eksperimento nauda vaikui 52
2.3.1.15 pav. Tyrinėjimo nauda vaikui 53
2.3.1.16 pav. Tyrinėjimo nauda vaikui 54
2.3.1.17 pav. Priešmokyklinės grupės aplinka tėvų akimis 55
2.3.1.18 pav. Priešmokyklinės grupės aplinka pedagogų akimis 55
2.3.1.19. lentelė. Grupėje trūksta šių erdvių bei priemonių 56
3.1.1. lentelė Edukologinio projekto „Vaiko socialinės kompetencijos
ugdymas/-is imituojant tam tikras situacijas“ planas 60

ĮVADAS
Temos aktualumas. „Priešmokyklinio amžiaus vaikas išgyvena gana sudėtingą
raidos laikotarpį, kuris lemia tolesnio ugdymosi mokykloje sėkmę. Priešmokyklinių
grupių ir pradinių klasių pedagogams svarbu žinoti psichologinius šio amžiaus vaiko
ypatumus, kad galėtų kurti vaiko gyvenimui ir ugdymuisi palankų mikroklimatą, kad
tenkintų jo poreikius, kad lengvai įveiktų amžiaus ypatumų sąlygotas problemas“
(Monkevičienė, 2003).
„Priešmokyklinio ugdymo bendrojoje programoje“ (2014) nurodoma, kad
priešmokyklinio ugdymo tikslas – atsižvelgiant į kiekvieno vaiko patirtį, galias,
ugdymosi poreikius, vadovaujantis humanistinėmis ir demokratinėmis vertybėmis,
užtikrinti optimalią vaiko raidą, padėti pasirengti mokytis pagal pradinio ugdymo programą.
Kaip teigia V. Glebuvienė (2000), mokyklinė vaiko sambranda apima fizinę,
intelektinę, socialinę ir praktinę brandą. Socialine branda yra vadinama paprasčiausia
savikontrolė, susivaldymas, adekvatus savęs suvokimas ir savigarba, gebėjimas siekti
tikslų, bendrauti, bendradarbiauti, prisitaikyti, noras būti moksleiviu. O. Monkevičienė
(2000) konstatuoja, kad socialinis emocinis vaikų brandumas mokyklai geras, tačiau
netolygus. Mokslininkė, remdamasi tyrimų rezultatais, atskleidžia, kad vaikų
savikontrolės gebėjimai ir praktiniai įgūdžiai yra labai geri, tą patį galima pasakyti ir apie
teigiamą savęs vertinimą, ugdymosi motyvaciją. Prasčiau išvystyti socialiniai gebėjimai
ir adaptyvumas. Vadinasi, galima teigti, kad socialinė vaiko branda, su kuria glaudžiai
susijusi ir socialinė kompetencija, yra svarbus, problemų galintis kelti vaiko pasiruošimo
mokyklai aspektas.
Problema. Priešmokyklinio amžiaus vaikas vis dėlto dar nėra mokinys, todėl tai,
kaip pedagogai dirbs su juo stengdamiesi ugdyti socialinę ir kitas kompetencijas, turi būti
derinama su amžiaus tarpsnio specifika. Ugdymas turi skatinti natūralią vaiko brandą, o
ne virsti organizuotu rengimu mokyklai, kuris vaiką gali išgąsdinti (Šeibokienė, 2002).
Pedagoginė praktika ir teorija neretai išsiskiria, todėl kyla probleminiai klausimai: Kaip
socialinė kompetencija suprantama priešmokyklinio ugdymo kontekste? Kokius būdus
priešmokyklinio amžiaus vaikų socialinei kompetencijai ugdyti/- is turėtų rinktis
pedagogai? Kaip pedagogai turėtų dirbti, kad būtų ne tik patenkinti šio amžiaus vaikų
poreikiai veikti, suvokti dalykų esmę, pažinti save ir pasaulį, bet ir pavyktų pasiekti
būsimam pirmokui reikalingą socialinės kompetencijos lygį? Kuo darbas su vaikais
pasitelkiant eksperimentus, tyrinėjimus ir atradimus gali būti naudingas socialinės
kompetencijos raidai ir vaikų socialinio brandumo mokyklai formavimuisi?
Darbo tikslas – išanalizuoti priešmokyklinio amžiaus vaikų socialinės
kompetencijos ugdymą/- si tyrinėjimais, eksperimentais, atradimais.
Uždavinys:
Teoriškai pagrįsti socialinės kompetencijos reikšmingumą visavertei vaiko raidai,
apibūdinti nuo amžiaus tarpsnio specifikos priklausančius šios kompetencijos
formavimo...

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Panašūs darbai

Atsiliepimai apie mus