PRIEŠMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ LITERATŪRINIS UGDYMAS:
TĖVŲ IR PEDAGOGŲ TAIKOMI METODAI
Profesinio bakalauro baigiamasis darbas
TURINYS
Turinys 2
Lentelių
sąrašas 3
Paveikslų
sąrašas 4
Terminų ir sąvokų
žodynas 5
Santrauka 6
Summary 7
Įvadas 8
1 PRIEŠMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ LITERATŪROS UGDYMO TEORINĖ
APŽVALGA 10
1.1. Literatūrinio ugdymo
samprata 10
1.2. Priešmokyklinio amžiaus vaikų literatūrinis ugdymo
ypatumai 12
1.3. Tėvų vaidmuo vaikų literatūriniame
ugdyme 15
1.4. Pedagogų vaidmuo vaikų literatūriniame
ugdyme 17
2. TYRIMO METODIKOS
APŽVALGA 23
3. PRIEŠMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ LITERATŪRINIO UGDYMO
TYRIMAS 27
3.1. Tėvų apklausos
rezultatai 27
3.2. Pedagogų interviu rezultatai 35
Išvados 47
Pasiūlymai 48
Santrauka
„Priešmokyklinio amžiaus vaikų literatūrinis ugdymas: tėvų ir
pedagogų taikomi metodai“, Ikimokyklinės ir priešmokyklinės pedagogikos studijų
programa, Verslo fakultetas, Klaipėdos valstybinė kolegija.
Tyrimo problema. Literatūrinis ugdymas priešmokyklinio amžiaus vaikams yra ypač
svarbus. Skaitydami vaikams, suteikiame jiems gilesnį supratimą apie juo supantį pasaulį. Tada
vaikai naudoja šias įgytas žinias, kad suprastų, ką mato, girdi ir skaito, o tai padeda jų pažintiniam
vystymuisi. Vaikų literatūrinio ugdymo pradžia siejama su žmogaus gyvenimo pradžia, o vaiko
pirmieji ugdytojai yra tėvai. Nuo pat mažų dienų labai svarbus yra tėvų indėlis į vaikų literatūrinį
ugdymą, kadangi būtent tėvai padeda vaikams pasirinkti norimą kūrinį, klausytis bei suprasti jį,
tokiu būdu praturtinant patirtį. Pedagogo vaidmuo yra padėti vaikams įsitraukti į tekstą, kad būtų
lavinami jų literatūriniai įgūdžiai, sudominti literatūra nuo pirmų dienų ir paruošti mokyklai.
Darbo objektas – tėvų ir pedagogų taikomi metodai priešmokyklinio amžiaus vaikų
literatūriniam ugdymui.
Darbo tikslas – išanalizuoti priešmokyklinio amžiaus vaikų literatūrinis ugdymą bei tėvų
ir pedagogų taikomus metodus.
Tyrimo metodai: mokslinės literatūros ir švietimo dokumentų analizė, anketinė apklausa,
pusiau struktūrizuotas interviu, tyrimo duomenų analizė.
Priešmokyklinio amžiaus vaikų literatūrinio ugdymas: tėvų ir pedagogų taikomi
metodai
Išvados. Atlikus tyrimą nustatyta, kad tėvai vaikus skatina domėtis knygomis ir skaitymu,
pirmiausiai gerbiant knygas, skaitant pasakas prieš miegą, analizuojant jų veikėjos bei pasakų
naudą. Tik penktadalis priešmokyklinio amžiaus vaikų nemoka skaityti, o tėvai vaikams dažniausiai
skaito prieš miegą ir savaitgaliais. Tėvų nuomone, knygų skaitymas vaikams reikšmingas tuo, kad
vaikas įgyja pirmuosius knygų skaitymo ir pagarbos knygai įgūdžius. Pedagogai ugdant vaikų
literatūrines žinias vaikams, dažniausiai renkasi šiuos metodus: skaitymo/sekimo, informacinių
technologijų naudojimo, viešą kalbėjimą, knygų apžvalgą, edukacijos ir išvykos. Literatūrinio
ugdymo problemos – vaikams sunku išreikšti mintis ir kalbėti sakiniais, išlaikyti dėmesį ir nėra
motyvuoti skaityti. Vaikų mėgstamiausia literatūra yra gausi iliustracijų ir spalvų, vaikams patinka
ugdomoji literatūra bei enciklopedijos apie gamtą bei gyvūnus.
Raktiniai žodžiai: priešmokyklinio amžiaus vaikai, literatūrinis ugdymas, tėvai,
pedagogai, ugdymo metodai.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!