PREVENCINĖ PROGRAMA
Prevencinės veiklos dalyko savarankiškas darbas
KĖDAINIŲ „X“ PAGRINDINĖ MOKYKLA
Žalingų įpročių (rūkymo, alkoholio ir kitų narkotinių ir
psichotropinių medžiagų vartojimo) prevencijos programa
Vaiko gerovės komisija:
1)Direktoriaus pavaduotojas ugdymui (komisijos pirmininkas),
2)Socialinis pedagogas,
3)Specialusis pedagogas,
4)Psichologas,
5)Sveikatos priežiūros specialistas,
6)Biologijos mokytojas,
7)Mokinių tarybos atstovas.
1. SITUACIJOS ANALIZĖ
Jauni asmenys, dažniausiai paaugliai, mėgsta eksperimentuoti ir išbandyti ką nors nauja.
Deja, tačiau kartais būtent tokiu būdu prasideda žalingų įpročių (rūkymo, alkoholio ir
psichotropinių ar narkotinių medžiagų vartojimas)turėjimas.
S. Čaplinsko, I. Čaplinskienės, S. Biveinytės, K. Dragūnevičiaus, L. Stonienės, R.
Jarašiūnienės ir S. Kopylovos (2007) teigimu, alkoholio vartojimą lemia ir genai, ir žmogaus
aplinka, kurioje skatinamas alkoholio vartojimas. Lietuvos blaivybės fondo specialistai (2006)
išskiria tokias pagrindines žalingų įpročių priežastis: smalsumas, bendraamžių spaudimas,
trumpalaikis malonumas, maža savigarba, žinių stoka, artimo žmogaus netektis ir problemos
mokykloje. Anot E. Subatos, R. Krikčiukaitytės, V. Povilaitienės ir E. Pincevičiūtės (2003), net
nereguliarus narkotinių medžiagų vartojimas yra pavojingas – epizodinis psichoaktyvų medžiagų
vartojimas, priklausomai nuo paties jaunuolio psichikos ypatybių ir vartojamos medžiagos, gali
tapti nuolatinis. Pabrėžiama, kad kasmet žmonių, turinčių priklausomybes, amžius jaunėja.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!