Prekės ženklų registravimas Lietuvoje
Turinys
Įvadas..........................................................................................................................2
Prekės ženklo samprata................................................................................................2
Prekės ženklų registravimas..........................................................................................2
Prekės ženklo apsauga..................................................................................................2
Nešiojamojo kompiuterio pirkimo procesas....................................................................2
Nešiojamojo kompiuterio poreikio atsiradimas............................................................................2
Informacijos paieška.....................................................................................................................2
Surinktos informacijos įvertinimas...............................................................................................2
Sprendimo pirkti priėmimas.........................................................................................................2
Reakcija nusipirkus prekę.............................................................................................................2
Telefono pirkimo procesas.............................................................................................2
Telefono poreikio atsiradimas......................................................................................................2
Informacijos paieška.....................................................................................................................2
Surinktos informacijos įvertinimas...............................................................................................2
Sprendimo pirkti priėmimas.........................................................................................................2
Reakcija nusipirkus prekę.............................................................................................................2
Išvados........................................................................................................................2
Literatūros sąrašas.......................................................................................................2
Paveikslėlių turinys
1 pav. Prekės ženklo registravimo etapai (parengta pagal LR prekių ženklų įstatymą)..................2
2 pav. Kompiuteris ASUS X201A...................................................................................................2
3 pav. Prekės pirkimo procesas........................................................................................................2
4 pav. Telefono pirkimo procesas....................................................................................................2
5 pav. Samsung S7070.....................................................................................................................2
Įvadas
Jau nuo senų laikų, kuomet buvo pradėta vystyti prekyba kiekvieno tam tikros prekės gamintojo
siekis buvo išskirti savo gaminamus produktus iš kitų prekyboje esančių produktų, kad gaminiai būtų
sėkmingai parduoti ir gautas didžiausias galimas pelnas. Tačiau laikui bėgant dėl vartotojų poreikių
individualizavimo, globalizacijos procesų bei produktų gausėjimo ir analogiškų ar labai panašios
gamybos prekių, prekės ženklas tapo viena iš svarbiausių prekių identifikavimo priemonių, o gamintojui
– konkurenciniu pranašumu. Nepaisant to neužtenka vien sukurti gerą ir kokybišką prekės ženklą. Jį taip
pat reikia ir įregistruoti norint apsaugoti nuo galimų neigiamų konkurencijos veiksnių. Kitaip tariant, dėl
ženklo plagijavimo ar pasisavinimo.
Neregistruotas prekės ženklas, tai didelė rizika įmonei prarasti pelną, vardą ir prekių vartotojus,
todėl šiandien prekių rinkoje prekės ženklo svarba sparčiai auga, o jo registravimas tampa būtinu įmonės
žingsniu prieš pristatant prekę rinkai.
Darbo tikslas: išanalizuoti prekės ženklo registravimo procesą Lietuvoje.
Darbo uždaviniai:
1. Apibrėžti prekės ženklo sąvoką;
2. Apžvelgti jų registraciją bei naudojimą;
3. Aptarti prekės ženklo teises;
4. Pateikti prekių ženklų apsaugos užtikrinimo aspektus Lietuvoje.
Metodika:
Mokslinės literatūros analizė;
Mokomosios literatūros analizė;
Informacijos internete paieška ir analizė.
Prekės ženklo samprata
Prekės ženklo samprata labai įvairi ir skirtingai suvokiama skirtingų vartotojų. Tačiau
pirmiausiai tai marketingo priemonė, taip pat tai teisinė kategorija, nes prekės ženklas arba atskiros jo
dalys gali būti registruojamos ir teisiškai saugomos. Be to prekės ženklą galima laikyti finansine
kategorija, kadangi gali būti apskaičiuota net keletas jo vertę matuojančių rodiklių. Literatūriniuose
šaltiniuose egzistuoja daugybė prekės ženklo apibrėžimų:
Lietuvos Respublikos prekių ženklų įstatymas numato, kad prekės ženklu gali būti laikomas bet
koks žymuo, kurio paskirtis – atskirti vieno asmens prekes ar paslaugas nuo kito asmens prekių ar
paslaugų ir kurį galima pavaizduoti grafiškai.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!