Pirmųjų mokytojų veikla Lietuvoje
Lietuvos respublika paveldėjo įvairiapusiškai sunykusią liaudies švietimo sistemą. Mokyklų buvo
mažai, jos neatitiko laikmečio ir krašto poreikių, materialinė bazė skurdi. Todėl mokyklų tinklo
plėtimas, visos švietimo sistemos ir ugdymo krypties pertvarka buvo viena iš pagrindinių Lietuvos
problemų. Reikėjo nedelsiant visą jaunosios kartos ugdymo sistemą reformuoti atsižvelgiant į tautos
dvasią, tradicijas, krašto ekonominius-kultūrinius poreikius ir naujausius pasaulinės pedagogikos
bei švietimo sistemos pasiekimus.
Mokytojo asmenybei, jo pašaukimui, pedagoginiam parengimui ir sugebėjimui dirbti, jo poveikiui
tautinei mokyklai tobulinti daug dėmesio skyrė tokie žinomi to meto pedagogai, kaip S. Šalkauskis,
A Maceina, J. Vabalas-Gudaitis, J. Laužikas, A Vokietaitis ir kt. Antai, S. Šalkauskis,
analizuodamas mokytojo asmenybę, ypač pabrėžia mokytojo pedagoginę meilę (eros), pedagoginę
dorovę (ethos) ir mokytojo visuomeninį nusiteikimą. Mokytojo veiklą jis laiko pagrindine sėkmingo
ugdomojo darbo sąlyga.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!