Pedagogų pagalba elgesio ar (ir) emocinių sunkumų arba sutrikimų turintiems vaikams ir jo šeimai Dokumentų analizė
Vaiko elgesio ar (ir) emocinius sunkumus svarbu atskirti nuo sutrikimų. Mokslininkai ištyrė,
kad realybėje dažniau susiduriama su emocijų ir elgesio sunkumais, o ne emocijų ir elgesio
sutrikimais. Elgesio ar (ir) emocijų sutrikimus ar sunkumus sukeliantys veiksniai: biologiniai
sutrikimai ar ligos, netinkamas patyrimas mokykloje, patologiniai santykiai šeimoje, neigiama
socialinė ar kultūrinė įtaka. Vaiko elgesio ar (ir) emocijų sunkumai pažeidžia jo saviraiška,
asmenybės plėtotei, tačiau visi šie sunkumai gali būti sustabdyti, jeigu laiku bus suteikta pagalba.
Ugdant elgesio ar (ir) emocijų turinčius vaikus yra svarbiausia kiekviena pažinti, pastebėti
poreikius, kokie veiksniai vaiką daro laimingą, o kurie žeidžia bei atrasti bendrą veiklą, kuri
skatintų vaiką realizuotis.
Šis dokumentas reikšmingas todėl, kad Nacionalinėje neįgaliųjų socialinės integracijos 2013-
2019m. programoje, Valstybinėje švietimo 2013-2022m. įstatyme, kompleksiškai yra teikiama
pagalba, specialiojo ugdymo (mokyklų / centrų) veikla. Veiklos kokybės gerinimas 2015-2017m.
tarpinstituciniame veiksmų plane taip ir kitose teisės aktuose matyti lygių ugdymo galimybių,
švietimo principų prieinamumą, kurie skatina elgesio ir (ar) emocijų sutrikimų turinčius vaikus, jų
įtraukimą ir integraciją ir esant poreikiui ugdymo programą pritaikyti kiekvienam vaikui
individualiai ir teikti pagalbą artimiesiems.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!