Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

PEDAGOGŲ IR TĖVŲ PARTNERYSTĖ UGDANT TREJŲ-KETVERIŲ METŲ VAIKŲ KASDIENINIO GYVENIMO ĮGŪDŽIUS

10 (4 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Pedagogika , Bakalauro darbai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 72 psl., (15271 ž.)
Vertinimas:
10 (4 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

PEDAGOGŲ IR TĖVŲ PARTNERYSTĖ UGDANT TREJŲ-KETVERIŲ METŲ VAIKŲ KASDIENINIO GYVENIMO ĮGŪDŽIUS
Profesinio bakalauro baigiamasis darbas

Turinys
Lentelių sąrašas.....................................................................................................................................3
Paveikslų sąrašas..................................................................................................................................4
Terminų ir sąvokų žodynas...................................................................................................................5
Santrauka..............................................................................................................................................6
Summary...............................................................................................................................................7
Įvadas....................................................................................................................................................8
1. PEDAGOGŲ IR TĖVŲ PARTNERYSTĖS UGDNANT TREJŲ-KETVERIŲ METŲ VAIKŲ 
KASDIENINIO GYVENIMO ĮGŪDŽIUS TEORINĖ ANALIZĖ...................................................10
1.1. Trejų-ketverių metų vaikų psichosocialinė charakteristika.......................................................10
1.2. Kasdieninio gyvenimo įgūdžių ugdymas trejų-ketverių metų vaikams...................................12
1.3. Pedagogų ir tėvų partnerystė ikimokyklinėje įstaigoje............................................................14
1.4. Ikimokyklinės įstaigos pedagogų ir tėvų bendradarbiavimas ugdant vaikų kasdieninio
gyvenimo įgūdžius..........................................................................................................................18
2. TYRIMO METODIKOS APŽVALGA......................................................................................22
3. PEDAGOGŲ IR TĖVŲ PARTNERYSTĖS UGDANT TREJŲ-KETVERIŲ METŲ VAIKŲ
KASDIENINIUS GYVENIMO ĮGŪDŽIUS EMPIRINIO TYRIMO REZULTATŲ ANALIZĖ ....26
3.1. Pedagogų požiūrio į tėvų ir pedagogų partnerystę ugdant trejų-ketverių metų vaikų
kasdieninius gyvenimo įgūdžius tyrimo duomenų analizė..............................................................26
3.2. Tėvų nuomonės apie pedagogų ir tėvų partnerystę ugdant trejų-ketverių metų vaikų
kasdieninius gyvenimo įgūdžius, tyrimo duomenų analizė.............................................................36
Išvados ir pasiūlymai..........................................................................................................................46
Literatūros sąrašas..............................................................................................................................48

Įvadas
Temos aktualumas – Šiuolaikinėje visuomenėje vis dažniau galima išgirsti partnerystės
sąvoką. „Partnerystė – bendrų poreikių ar interesų siejamas bendradarbiavimas, būtinas kuriai nors
veiklai atlikti. <...> Partneriai tampa priklausomi vieni nuo kitų <...>“ (Jovaiša, 2007, p. 199). Ši
sąvoka naudojama norint apibrėžti tėvų ir pedagogų tarpusavio sąveiką, siekiant bendro tikslo –
užauginti laisvą, savimi pasitikinti, drąsų ir socialų vaiką. Burbienė (2015) teigia, kad
ikimokyklinėje įstaigoje pedagogo partnerystę su tėvais galima įvardinti kaip santykius, grįstus
abipusiu pasitikėjimu, konfidencialumu, atsakomybe ir pagarba.
Šeima vaiko gyvenime užima itin svarbų vaidmenį. Pasak Kovienės (2017) tėvai yra vaiko
pirmieji ugdytojai, kurie palaiko itin artimus santykius, augina, auklėja, bei lavina jį. Šeima padeda
vaikui jaustis saugiu ir jis ima drąsiai tyrinėti pasaulį. Trejų-ketverių metų vaikas, lankantis
ikimokyklinę įstaigą pradeda sąveikauti su nauja socialine grupe ir ugdytojais, kurie turės įtakos
tolimesnei jo raidai. Šiuo laikotarpiu tiek šeima, tiek ugdymo įstaiga tampa vienodai svarbiomis.
Pedagogai kurdami artimą partnerystės ryšį su ugdytinio šeima, užtikrina saugią aplinka, kurioje
užtikrinamas tęstinumo principas, atsižvelgiama į ikimokyklinio amžiaus vaiko individualius
poreikius, bei gebėjimus, teikiama visokeriopa pagalba.
Kaip ir ankstyvajame, taip ir ikimokykliniame amžiuje sparčiai formuojasi vaiko
asmenybė, įgyjami ir lavinami įgūdžiai, kurie bus svarbūs visą likusį gyvenimą. Šiuo periodu vaikas
išmoksta pasirūpinti savimi ir tampa vis labiau nepriklausomas nuo suaugusiųjų. Kasdieniniai
gyvenimo įgūdžiai, tai yra įpročiai, bei elgesys, kurie reikalingi vaiko sveikatos saugojimui
(Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimo aprašas, 2014). Nors šių įgūdžių lavinimu rūpinasi tėvai,
tačiau šios kompetencijos ugdymo tęstinumas ikimokyklinėje įstaigoje gali padėti vaikui tobulėti
greičiau, bei lengviau. Nors šiame technologijų amžiuje gausu įvairios informacijos susijusios su
vaikų lavinimu namuose, neretai tėvai susiduria su įvairiais iššūkiais. Syuraini, Hidayat, Arini and
Jamaris (2022) teigia, jog mokytojų ir tėvų bendradarbiavimas yra toks būtinas, kad tėvai galėtų
gauti ne tik informacijos, tačiau pasisemti patirties iš mokytojų. Nors visi vaikai yra individualūs,
tačiau tipinės raidos vaikai turi turėti tam tikrus gebėjimus skirtingose srityse. Kadangi pedagogai
turi praktinės patirties, tik partnerystės, bei pozityvios komunikacijos dėka jie gali pasidalinti šiomis
žiniomis su ugdytinio tėvais.
Bendradarbiavimu grįsta partnerystė teikia naudą vaikui, tėvams ir pedagogams. Žinių, bei
patirties dalijimasis padeda tėvams ir pedagogams geriau pažinti vaiką. Šios sąveikos dėka tampa
dar lengviau padėti vaikui ugdytis kasdieninio gyvenimo įgūdžius. Komunikuojant svarbu pasirinkti
Pedagogų ir tėvų partnerystė ugdant trejų-ketverių metų
vaikų kasdieninio gyvenimo įgūdžiusInesa Lukauskienė
Klaipėdos valstybinė kolegija, 2024 9
tinkamas, abi puses tenkinančias bendradarbiavimo formas. Pedagogų ir tėvų sąveikai sukurti
galima rinktis tarp tradicinių ir šiuolaikinių formų (Slušnienė, Parišauskienė ir Balčėtienė, 2017).
Kadangi jų pasirinkimas tampa vis gausesnis, inovatyvesnis ir spartesnis, sukuriamos palankios
sąlygos operatyviai spręsti iškilusias problemas, bei padėti vaikui augti.
Temos naujumas – Ikimokyklinės įstaigos pedagogų partnerystė su tėvais...

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Panašūs darbai

Atsiliepimai apie mus