Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

PEDAGOGŲ BENDRADARBIAVIMAS UGDANT DIDELIŲ IR LABAI DIDELIŲ SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ TURINČIUS MOKINIUS

9.8 (5 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Pedagogika , Bakalauro darbai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 66 psl., (15125 ž.)
Vertinimas:
9.8 (5 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

PEDAGOGŲ BENDRADARBIAVIMAS UGDANT DIDELIŲ IR LABAI DIDELIŲ SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ TURINČIUS MOKINIUS
Bakalauro baigiamasis darbas

TURINYS
Bakalauro darbo santrauka.................................................................................................................................3
Įvadas................................................................................................................................................................4
1skyrius. PEDAGOGŲ BENDRADARBIAVIMO ASPEKTAI UGDANT DIDELIŲ IR LABAI
DIDELIŲ SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ TURINČIUS MOKINIUS .............................................8
1.1. Pedagogų bendradarbiavimas specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymo kontekste.......8
1.1.1. Bendradarbiavimo samprata...........................................................................................................8
1.1.2. Pedagogų bendradarbiavimas.......................................................................................................11
1.1.3. Mokymasis bendradarbiaujant......................................................................................................12
1.1.4. Bendradarbiavimo įtaka ugdymo proceso dalyviams...................................................................13
1.1.5. Bendradarbiavimą sunkinantys veiksniai.....................................................................................16
1.2. Bendradarbiavimas ugdant specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius mokinius................................18
1.2.1. Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymo teoriniai aspektai................................19
1.2.2. Pedagogų bendradarbiavimo aspektai..........................................................................................23
1.2.3. Bendradarbiavimo svarba ugdant didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius
mokinius 27
2skyrius. PEDAGOGŲ BENDRADARBIAVIMO ASPEKTŲ UGDANT DIDELIŲ IR LABAI
DIDELIŲ SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ TURINČIŲ MOKINIŲ TYRIMAS IR REZULTATŲ
ANALIZĖ........................................................................................................................................................31
2.1. Tyrimo metodika ir organizavimas........................................................................................................31
2.2. Tyrimo dalyviai....................................................................................................................................34
2.3. Pedagogų nuostatų į tarpusavio bendradarbiavimą ir mokymą bendradarbiaujant tyrimo rezultatai.....34
2.4. Bendradarbiavimo formų ir sąlygų tyrimo rezultatai............................................................................38
2.5. Bendradarbiavimo trukdžių tyrimo rezultatai.......................................................................................43
2.6. Bendradarbiavimo įtakos tyrimo rezultatai...........................................................................................46
IŠVADOS........................................................................................................................................................56
Literatūra.........................................................................................................................................................58
Summary of Bachelor thesis............................................................................................................................63
Priedai.............................................................................................................................................................64

Bakalauro darbo santrauka
Siekiant atskleisti tyrimo problemos esmę baigiamajame darbe aiškinamasi kaip pedagogai vertina
bendradarbiavimą ugdant didelių ir labai didelių SUP turinčius mokinius, kokios pedagogų patirtys
bendradarbiaujant tarpusavyje, kokių tikslų siekiama pedagogams bendradarbiaujant, kokios dažniausiai
taikomos bendradarbiavimo formos.
Tyrimo objektas - pedagogų bendradarbiavimas ugdant didelių ir labai didelių SUP turinčius mokinius.
Tyrimo tikslas – atskleisti pedagogų bendradarbiavimo ypatumus ugdant didelių ir labai didelių SUP
turinčius mokinius.
Tyrime naudojami metodai: mokslinės literatūros analizė, pusiau struktūruotas interviu, kokybinė
duomenų turinio analizė.
Teorinėje darbo dalyje buvo atskleista pedagogų bendradarbiavimo samprata, svarba, formos bei
galimybės ugdant didelių ir labai didelių SUP turinčius mokinius. Atlikus mokslinės literatūros analizę
pastebima, kad sėkmingą pedagogų bendradarbiavimą lemia tai, kiek laiko skiriama bendram planavimui,
ugdymo tikslų ir strategijų kūrimui bei rezultatų aptarimui, pedagogų įsitraukimui ir jų dalyvavimui, nustatant
mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, suteikiant reikiamą pagalbą. Pedagogai plėtoja savo
kompetencijas, mokosi vieni iš kitų, sukurdami tokią bendradarbiavimo sistemą, į kurią įtraukiami visi
ugdymo proceso dalyviai.
Praktinėje darbo dalyje identifikuoti veiksniai, skatinantys pedagogų bendradarbiavimą (vyraujantis
mikroklimatas, bendradarbiavimo idėjos palaikymas, pasidalijimas įžvalgomis, kaip įveikti nesėkmes,
galinčias stabdyti pažangą); pedagogų nuostatos į tarpusavio bendradarbiavimą ir mokymą bendradarbiaujant, trukdžiai bei prielaidos, leidžiančios skatinti didesnį pedagogų tarpusavio bendradarbiavimą. Svarbiausiais bendradarbiavimo motyvais laikomi profesinis tobulėjimas bei kokybės ugdymas. Sėkmingam bendradarbiavimui trukdo vidinių komandų nebuvimas, didelis darbo krūvis, dokumentacijos gausa, tinkamų sąlygų bendradarbiauti stoka, nesuderinamas darbo grafikas bei asmeninės pedagogų savybės, žinių ir informacijos trūkumas, veiklos tęstinumo bei koordinavimo nebuvimas, skirtingas požiūris į vaikų specialiuosius poreikius. Būtinas nuolatinis tobulinimasis, t.y. dirbti kaip komanda, tobulinti savo žinias ir gebėjimus, patiems planuotis savo darbus, prognozuoti rezultatus, įsivertinti savo pastangas ir numatyti tobulėjimo galimybes. Reikalingos sąlygos bendradarbiavimui: veiklos organizavimas, vadovavimas ir lyderystė, darbuotojų profesionalumas, darbuotojų geranoriškumas.
Esminiai žodžiai: bendradarbiavimas, specialieji ugdymosi poreikiai, specialusis ugdymas.

Įvadas
Temos aktualumas. Lietuvoje yra apie 90 000 specialiųjų ugdymosi poreikių (toliau - SUP)
turinčių vaikų (Samsonienė, Gasiūnaitė, 2016, p. 373). Pagal PSO teikiamus duomenis, pasaulyje
gimsta apie 11 proc. vaikų, kuriems diagnozuojami vystymosi sutrikimai ar trūkumai, iš jų 3 proc.
turi sutrikusį intelektą (Rasskazov ir kt., 2017, p. 554). Švietimo įstatyme (2020, redakcija, Nr.XII-
2290, 2016-04-07, paskelbta TAR 2016-04-18, i. k. 2016-09857) specialieji ugdymosi poreikiai
įvardijami kaip pagalbos ir paslaugų ugdymo procese reikmė, kuri atsiranda dėl tam tikrų, išskirtinių
asmens gabumų, įgimtų ar įgytų sutrikimų, nepalankių aplinkos veiksnių. Minėtame įstatyme SUP
turintis mokinys traktuojamas kaip mokinys, kuriam dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų bei trūkumų
sudėtinga mokytis ir jo dalyvavimas visuomenės gyvenime yra ribotas. Nesugebantys adaptuotis,
dirglūs, jautrūs, turintys elgesio problemų, psichinių ir fizinių sutrikimų vaikai turi...

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Panašūs darbai

Atsiliepimai apie mus