PEDAGOGO BENDRAVIMO KULTŪRA
Referatas
TURINYS
ĮVADAS..............................................................................................................................................3
1. PEDAGOGO SAMPRATA IR FUNKCIJOS ............................................................................4
2. VISUOMENĖS LŪKESČIAI PEDAGOGO BENDRAVIMO ATŽVILGIU .........................5
2.1. Bendravimo kultūros svarba mokykloje..................................................................8
IŠVADOS............................................................................................................................................9
LITERATŪRA.................................................................................................................................10
ĮVADAS
Mokymo procese pedagogas vaidina bene didžiausią vaidmenį ir atlieka ne tik vieną
mokymo, bet ir daugybę kitų, asmenybės ugdymo procese svarbių funkcijų. Jis padeda mokiniams
įsisamoninti mokomąją medžiagą, ugdo kurybiškumą, skatina daugiau sužinoti, suteikia žinių apie
naujus dalykus, faktus ir sąvokas, ugdo pasaulio suvokimo įgūdžius, pabrėžia tautinės savimonės
svarbą, skatina įvairiapusiškai analizuoti ir vertinti padėtį.
Visuomenė pedagogui kelia itin didelius reikalavimus. Juk norint suformuoti brandžią,
dvasingą, pilnavertę asmenybę, turinčią pakanakami žinių bei atitinkančią visuomenės standartus,
daug kas priklauso nuo pedagogo mąstymo, požiūrio, bendravimo ir jo darbo su mokiniais.
„Bendravimas (keitimasis patirtimi) yra esminis pedagoginio proceso komponentas. Bendraujant
kontroliuojama ir organizuojama ugdytinių veikla“(Jovaiša, 2007, p. 218).
Pedagoginio meistriškumo kėlimui yra išleista nemažai knygų, spausdinami įvairūs
straipsniai, metodinė literatūra, kuriamos įvairios kvalifikacijos tobulinimo institucijos. Šiuolaikinis
pedagogas suvokiamas kaip nuolat besimokantis, kritiškai mąstantis, gebantis vertinti ir koreguoti
savo praktinę veiklą, gyvai bendraujantis su ugdytiniais.
Pedagogo darbą, jo charakterio bruožus, profesinį pasirengimą, bendravimo ypatybes ir
kitas savybes nagrinėja V. Jakavičius, A. Juška, L. Jovaiša, A. Hargreaves ir kiti autoriai.
Darbo objektas – pedagogo bendravimas.
Darbo tikslas – apžvelgti pedagogo bendravimo kultūrą.
Uždaviniai:
Išsiaiškinti pedagogo sąvokos reikšmę bei jo atliekamas funkcijas.
Atskleisti visuomenės lūkesčius pedagogo bendravimo atžvilgiu.
Įvertinti pedagogo bendravimo kultūros svarbą.
Metodai – literatūros šaltinių analizė.
1.PEDAGOGO SAMPRATA IR FUNKCIJOS
Enciklopediniame edukologijos žodyne pedagogais vadinami visų specialybių ir rangų
mokytojai. Mokytojas (tame pačiame žodyne) – asmuo, mokantis mokykloje arba duodantis
privačias pamokas. „Mokytojo asmenybė – visuma psichologinių ir socialinių asmenybės savybių,
lemiančių sėkmingą pedagoginę mokytojo veiklą“ (Jovaiša, 2007, p. 168).
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!