PEDAGOGO ASISTENTO PRAKTIKA 
Praktikos dokumentų aplankas 
Turinys:
PEDAGOGO ASISTENTO PRAKTIKOS SAVIANALIZĖ 3
ASISTAVIMO MOKYTOJUI VE IKLŲ APRAŠAS 
(EDUKOLOGINIAI, PSICHOLOGINIAI, SVEIKATOS UGDYMO( -SI) ASPEKTAI) 5
ASISTAVIMO DALYKO MOKYTOJUI VEIKLŲ APRAŠAS 12
RENGINIO PLANAS 18
PRIEDAI 21
LITERATŪROS ŠALTINIAI 27
PEDAGOGO ASISTENTO PRAKTIKOS SAVIANALIZĖ
Pedagogo asistento praktiką atlikau Vilniaus rajono Pagirių gimnazijoje, 5-12 klasėse. 
Mokykloje virš 800 mokinių. Dalis vaikų atvyksta iš kaimų, nutolusių daugiau nei tris 
kilometrus. Mokykloje yra 4 mokytojai technologai. Klasės dvikalbės, taigi mokytojai gerai 
kalba kaip lietuvių, taip ir lenkų kalba. Vaikai labai drausmingi, bet ir judrus. Per praktikos 
laikotarpį visada kreipėsi „jus“, nors ir santykiai tarp mokinių buvo draugiški, daugiau 
pasakodavo asmeninių dalykų, negu mokytojai ar klasės auklėtojai. Palaikiau ryšį ne tik 
pamokos metu, bet ir per pertraukas, užklasinės veiklas. 
Nuo pirmos praktikos dienos greitai susibendravau su mokiniais ir mokytojais. Mentorė – 
metodininkė Audronė Dudutienė yra labai protinga ir šauni moteris baigusi tą pačią specialybę, 
taigi visų pirmą buvo smagiai pabendrauti apie studijas, kadangi turėjome tų pačių dėstytojų. 
Mokytoja domėjosi kokių naujų dalykų turiu savo specialybėje, kuriuose įgytomis žiniomis 
galėčiau pasidalinti. Susipažinus parodžiau gautas užduotis, kurias turėjau atlikti praktikos metu. 
Mokykloje technologijų mokymo(si) principas yra toks: nuo 5-tų iki IIG klasių mokiniai 
dalinami į berniukų ir mergaičių klasės. Pusė klasės (berniukai) lanko pusmetį konstrukcinių 
medžiagų pamokas (medžio darbai), kita pusė (mergaitės) pusmetį lanko mano mentorės, 
technologijų pamokas (temos priklauso nuo planų: mezgimas, nėrimas, mitybos pamokos). Antrą 
mokslo metų pusmetį mokiniai pasikeičia mokytojais. Atėjus į praktiką buvo neįprasta klasėse 
matyti tik berniukus, arba tik mergaitės, nes mokykloje turėjau tik tai vieną mokytoją. Stebėjau ir 
dalyvavau pamokose pas visus keturis mokytojus, kurių darbo pobūdis ir mokytojavimo stiliai 
labai skiriasi. Taip pat supratau, kad pamokos eiga skiriasi ir nuo klasių: vienoje klasėse labai 
ramus ir tylus mokiniai, kituose kaip tik reikia drausminti, tai pat skiriasi mokinių gabumai, pvz. 
stebint penktokus pamokose, kurių tema buvo „nėrimas“, supratau, kad panašaus amžiaus vaikai 
iš paralelinių klasių skirtingai dirba. Vieni mėnesio bėgyje sugebėjo padaryti gaminius, kiti vis 
dar stengėsi įsisavinti techniką. 
Mokytojos darbo grafikas yra įtemptas: savaitėje turėjo vieną dieną šešias pamokas, tris dienas – 
septynias pamokas, vieną dieną – aštuonias ir vieną dieną aštuonias pamokas mokyklos filiale, 
kuris išsidėstęs apie dešimt kilometrų nuo mokyklos. Be to mokytoja noriai suteikdavo 
konsultacijų po pamokų. Praktikos metų lankiau visas pamokas, nes buvo įdomu stebėti tiek 
mokytoją, tiek vaikus. Kartais mokytoja leisdavo ją pavaduoti ir stebėdavo kaip susitariu su 
mokiniais. 
Pasidomėjus apie turimą dalyko literatūrą, sužinojau kokius vadovėlius mokytoja naudoja 
pamokų metų. Mokyklos biblioteka po renovacijos tik tai atsinaujina, todėl dalyko knygų 
pasirinkimo visai nebuvo. Dalyvaujant pamokose, pastebėjau, kad labai daug klasių mėgstančių
gaminti, todėl atnešiau į mokyklą parodyti nuosavą Virtuvės mitų griovėjų neseniai išleistą 
kulinarijos vadovėlį. Vaikai jame atrado įdomių receptų, kuriuos išbandė. Mokytoja iškart 
susitarius su mokyklos biblioteka užsakė šį vadovėlį. Taip pat pasidalinau knygų sąrašu, kurias 
patarė dalyko dėstytojai. 
IIIG klasė technologijų nepasirinko, IVG klasės mokinių buvo apie 20, iš kurių buvo tik tai dvi 
mergaitės. Abiturientai pasirinkę turizmo ir mitybos programą, šeši iš jų žada laikyti 
technologijų egzaminą. 
Taip pat technologijų mokytoją supažindinau su naujomis programomis, kurias naudojome 
pamokos metu. Tam, kad mokiniai...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!