VAIKYSTĖS PEDAGOGIKOS STUDIJŲ PROGRAMOS
PEDAGOGO ASISTENTO I PRAKTIKA
Praktika atlikta: Vilniaus l/d „Vaidilutė“; direktorė Aida Makutėnienė
1 užduotis
Apie įstaigą:
Praktika atliekama įstaigoje – Vilniaus lopšelis/darželis „Vaidilutė“. Šis darželis teikia
formalųjį bei neformalųjį ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą. Šiame darželyje dirba
soc. Pedagogas, psichologė bei logopedė, tad pagalba suteikiama ir specialiųjų poreikių
vaikams.
Darželis išskiria šiuos prioritetus:
Pilietiškumo ugdymas pažįstant savo šalį
Sveikas maistas – sveikas vaikas
Inovatyvių ugdymosi aplinkų kūrimas
Partnerystė su šeima
Įstaigos aplinka:
Įstaigos visa teritorija yra aptverta. Vienas įėjimas pro vertelius yra įstaigos galiniame
kieme, o įstaigos priekyje yra nedidelė automobilių stovėjimo aikštelė ir pagrindiniai
vartai per kuriuos galima patekti į teritoriją. Visos darželio grupės turi savas žaidimų
aikšteles. Daug maš visi įrenginiai yra pakeisti į naujus, yra 3 ar 4 pavėsinės. Visos
aikštelės be abejo turi smėlio dėžes. Yra bendra aikštelė kurioje vaikai gali žaisti futbolą,
yra pastatyti futbolo vartai. Aikštelė kol kas niekaip nepadengta, tiesiog žolytė, bet
planuose yra patiesti specialią dangą. Taip pat esant norui yra galimybė tuos futbolo
vartus atsinešti pas save į aikštelę. Dauguma smėlio dėžių dangčių jau yra pakeisti į
specialią užtempiamą plėvę, kai kurios dar likusios su mediniais dangčiais, kurie
išsilanksto į suoliukus. Teritorijoje yra nemažai medžių, tad karštą vasaros dieną yra kur
pasislėpti nuo kaitrios saulės, ir suteikti galimybę vaikams žaisti pavėsyje.
Naudojamos ugdymo programos:
Įstaiga vadovaujasi šiomis ugdymo programomis: „Vaivorykštė“, „Priešmokyklinio
ugdymo(si) programa (2014)“, „Ikimokyklinio ugdymo metodinės
rekomendacijos“(2015), „Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašas“(2014).
Edukacinės (ugdymo(si)) aplinkos stebėjimo protokolas
Ugdomosios aplinkos vertinimo
kriterijai
Pastebėti požymiai, pavyzdžiaiKomentarai
1. Vidaus patalpos. Vaikai gali
žaisti ir ugdytis gerai apšviestose,
malonios temperatūros patalpose.
Kambariai jaukūs, „kviečiantys“
juose pabūti.
Grupėse daug langų, jie dideli,
tad šviesos patenka daug.
Dominuoja švelnios, šviesios
pastelinės spalvos.
Ant langų yra ruletai, tad
einant miegot yra galimybė
„pritemdyti“ grupę.
2. Baldai ir kasdienė rutina.
Baldai ir kt. priemonės yra
tinkamos vaikams žaisti ir atlikti
kasdienę rutiną: kėdės, stalai,
lovos – tvarkingi, švarūs, tvirti,
tinkami ir patogūs vaikams.
Vaikai žaidžia ir ugdosi patogiai
įsitaisę, negalvodami apie fizinį
diskomfortą (pvz. per aukštas
stalas, t.t.) Auklėtojos lengvai gali
pasiekti ir naudoti kasdien
reikalingą naudoti inventorių,
pvz. lovas, baldai netrukdo
stebėti vaikų, sklandžiai keisti
veiklos pobūdį.
Vienose grupėse lovos yra
ištraukiamos (kaip stalčiukai),
kitose išsilanksto iš spintų.
Stalų aukštis grupėse reguliuojasi,
tad nesunkiai galima pritaikyti
prie vaikų ūgio, tam kad jiems
būtų patogu.
Žaidimų grupėse yra daug, visi jie
pritaikyti pagal grupės vaikų
amžių.
3. Baldai poilsiui. Minkšti baldai
ir žaislai padeda vaikams
atsipalaiduoti, patogiai įsitaisyti
ir susitelkti ties žaidimu ar
ugdymusi, jaukūs kampeliai
tylioms veikloms atskirti nuo
aktyvios veiklos erdvių, todėl
norintys gali jaukiai pagulinėti,
pasnausti, pasvajoti, pabūti patys
su savimi.
Grupėje yra kelios sofutės, kur
vaikai gali minkštai prisėsti
pailsėti, ar pažaisti. Tačiau erdvės
nėra atskirtos, viskas vyksta
vienoje erdvėje.
Auklėtoja svarsto, kaip
galėtų grupėje minimaliai
atskirti bent nedidelę erdvę,
jog esant norui vaikas galėtų
pasėdėti/pailsėti šiek tiek
atskirai nuo visų.
4. Grupės išplanavimas.
Kūrybiškumą skatinanti aplinka
skatina vaikų teigiamą savivertę
ir norą imtis įvairių amžiui
tinkamų veiklų. Aiškiai
apibrėžtos veiklos erdvės turi
Grupėje yra viena didelė erdvė,
kur vaikai ir valgo, ir miega, ir
žaidžia.
Būtų geriau, jog bent jau
miego erdvė būtų atskira.
Darželyje yra tokios kelios
grupės, kurios turi miegui
atskirą...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!