VAIKYSTĖS PEDAGOGIKOS STUDIJŲ PROGRAMOS
PEDAGOGO ASISTENTO I PRAKTIKA
Praktika atlikta: Vilniaus l/d „Vaidilutė“; direktorė Aida Makutėnienė
1 užduotis
Apie įstaigą:
Praktika atliekama įstaigoje – Vilniaus lopšelis/darželis „Vaidilutė“. Šis darželis teikia 
formalųjį bei neformalųjį ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą. Šiame darželyje dirba 
soc. Pedagogas, psichologė bei logopedė, tad pagalba suteikiama ir specialiųjų poreikių 
vaikams. 
Darželis išskiria šiuos prioritetus:
Pilietiškumo ugdymas pažįstant savo šalį
Sveikas maistas – sveikas vaikas
Inovatyvių ugdymosi aplinkų kūrimas
Partnerystė su šeima
Įstaigos aplinka: 
Įstaigos visa teritorija yra aptverta. Vienas įėjimas pro vertelius yra įstaigos galiniame 
kieme, o įstaigos priekyje yra nedidelė automobilių stovėjimo aikštelė ir pagrindiniai 
vartai per kuriuos galima patekti į teritoriją. Visos darželio grupės turi savas žaidimų 
aikšteles. Daug maš visi įrenginiai yra pakeisti į naujus, yra 3 ar 4 pavėsinės. Visos 
aikštelės be abejo turi smėlio dėžes. Yra bendra aikštelė kurioje vaikai gali žaisti futbolą, 
yra pastatyti futbolo vartai. Aikštelė kol kas niekaip nepadengta, tiesiog žolytė, bet 
planuose yra patiesti specialią dangą. Taip pat esant norui yra galimybė tuos futbolo 
vartus atsinešti pas save į aikštelę. Dauguma smėlio dėžių dangčių jau yra pakeisti į 
specialią užtempiamą plėvę, kai kurios dar likusios su mediniais dangčiais, kurie 
išsilanksto į suoliukus. Teritorijoje yra nemažai medžių, tad karštą vasaros dieną yra kur 
pasislėpti nuo kaitrios saulės, ir suteikti galimybę vaikams žaisti pavėsyje.
Naudojamos ugdymo programos:
Įstaiga vadovaujasi šiomis ugdymo programomis: „Vaivorykštė“, „Priešmokyklinio 
ugdymo(si) programa (2014)“, „Ikimokyklinio ugdymo metodinės 
rekomendacijos“(2015), „Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašas“(2014).
Edukacinės (ugdymo(si)) aplinkos stebėjimo protokolas
Ugdomosios aplinkos vertinimo 
kriterijai
Pastebėti požymiai, pavyzdžiaiKomentarai
1. Vidaus patalpos. Vaikai gali 
žaisti ir ugdytis gerai apšviestose, 
malonios temperatūros patalpose.
Kambariai jaukūs, „kviečiantys“ 
juose pabūti. 
Grupėse daug langų, jie dideli, 
tad šviesos patenka daug. 
Dominuoja švelnios, šviesios 
pastelinės spalvos. 
Ant langų yra ruletai, tad 
einant miegot yra galimybė 
„pritemdyti“ grupę. 
2. Baldai ir kasdienė rutina. 
Baldai ir kt. priemonės yra 
tinkamos vaikams žaisti ir atlikti 
kasdienę rutiną: kėdės, stalai, 
lovos – tvarkingi, švarūs, tvirti, 
tinkami ir patogūs vaikams. 
Vaikai žaidžia ir ugdosi patogiai 
įsitaisę, negalvodami apie fizinį 
diskomfortą (pvz. per aukštas 
stalas, t.t.) Auklėtojos lengvai gali
pasiekti ir naudoti kasdien 
reikalingą naudoti inventorių, 
pvz. lovas, baldai netrukdo 
stebėti vaikų, sklandžiai keisti 
veiklos pobūdį. 
Vienose grupėse lovos yra 
ištraukiamos (kaip stalčiukai), 
kitose išsilanksto iš spintų. 
Stalų aukštis grupėse reguliuojasi,
tad nesunkiai galima pritaikyti 
prie vaikų ūgio, tam kad jiems 
būtų patogu. 
Žaidimų grupėse yra daug, visi jie
pritaikyti pagal grupės vaikų 
amžių. 
3. Baldai poilsiui. Minkšti baldai 
ir žaislai padeda vaikams 
atsipalaiduoti, patogiai įsitaisyti 
ir susitelkti ties žaidimu ar 
ugdymusi, jaukūs kampeliai 
tylioms veikloms atskirti nuo 
aktyvios veiklos erdvių, todėl 
norintys gali jaukiai pagulinėti, 
pasnausti, pasvajoti, pabūti patys
su savimi. 
Grupėje yra kelios sofutės, kur 
vaikai gali minkštai prisėsti 
pailsėti, ar pažaisti. Tačiau erdvės
nėra atskirtos, viskas vyksta 
vienoje erdvėje. 
Auklėtoja svarsto, kaip 
galėtų grupėje minimaliai 
atskirti bent nedidelę erdvę, 
jog esant norui vaikas galėtų
pasėdėti/pailsėti šiek tiek 
atskirai nuo visų. 
4. Grupės išplanavimas. 
Kūrybiškumą skatinanti aplinka 
skatina vaikų teigiamą savivertę 
ir norą imtis įvairių amžiui 
tinkamų veiklų. Aiškiai 
apibrėžtos veiklos erdvės turi 
Grupėje yra viena didelė erdvė, 
kur vaikai ir valgo, ir miega, ir 
žaidžia. 
Būtų geriau, jog bent jau 
miego erdvė būtų atskira. 
Darželyje yra tokios kelios 
grupės, kurios turi miegui 
atskirą...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!