Pedagogikos specialybės
I kurso studentės
PEDAGOGINIO ASISTAVIMO PRAKTIKOS PSICHOLOGIJOS UŽDUOTYS
I. PSICHOLOGINIS PEDAGOGINIS UGDYTINIO PAŽINIMAS
1.Biografinės žinios
Mergaitė, 11 metų, 5 klasė
Mergaitės fizinis išsivystymas geras. Sakyčiau, kad jinai yra aukščiausia savo klasėje.
Išsiskiria iš savo bendraamžių savo išvaizda, nes veido bruožai artimesni pora metų vyresnėms
mergaitėms. Pagal išvaizdą jinai nesiskiria nuo 7 ar net kai kurių 8 klasės mergaičių. Iš buvusio
pokalbio su mergaitės mama (turėjau galimybę su ja susipažinti) sužinojau, kad mergaitė sirgo
mažai. Žinoma, darželyje neįmanoma nesirgti. Tačiau rimtesnių problemų mergaitė neturėjo.
Pasikalbėjus su šios mergaitės auklėtoja, paaiškėjo, kad jai ne itin sekasi mokslai. Pati
stebėjau ją biologijos pamokų metu ir akivaizdu, kad ji linkusi likti nuošalyje ir daryti tik tai kas
liepiama. Šeimos materialinė padėtis gana gera, tėtis dirba gera apmokamą darbą, tačiau mama
nedirba, yra namų šeimininkė. Kalbant apie psichologines sąlygas, jos nėra labai geros. Mergaitė
yra vienturtė. Jos mama mokėsi internatinėje mokykloje, o tėtis baigė 8 klases. Mergaitės mama yra
jauna moteris, tačiau nerodo jokios iniciatyvos pradėti dirbti kažkokį darbą, manau, šis faktorius
nėra geras pavyzdys augančiai asmenybei. Šeimoje tarpusavio santykiai pakankamai šilti. Mergaitė
yra kiek šalta ir kartais jos elgesyje galima įžvelgti tūnantį žvėriuką. Žvelgiant iš šalies atrodo, kad
trūksta bendravimo su ja.
Klasėje mergaitė turi geriausią draugę, su ja ir pajuokauja ir sugeba savo krizenimais
sutrukdyti pamoką. Bendraklasiai su ja bendrauja gana gražiai, jie tik neseniai atėję iš pradinės
mokyklos, taiga atrodo tarsi vieninga komanda, šeima. Geriausios draugės įtaką priskirčiau prie
netinkamos ugdytis. Akivaizdu, kad draugė taip pat mėgsta patinginiauti per pamokas ir kartais
neatlikti namų darbų. Toks vaizdas, tarsi mano, stebima mergaitė yra lengvai paveikiama, t.y.
silpnos valios mergaitė. Taigi jai draugų įtaką labai svarbi.
Kalbėjau su klasės auklėtoja, ji minėjo, kad ši mergaitė, yra ant ribos, t.y. daugelis
mokytojų abejoja ar nereikėtų palengvinti mokymosi programos, nes kol kas gerų rezultatų
nepastebėta.
2.Asmenybės kryptingumo ypatumai
Dauguma psichologų, edukologų ir kitų sričių mokslininkų nagrinėdami įvairias šiandien
aktualias temas, pirmiausiai apibrėžia asmenybės sąvoką. Asmenybė apibūdinama įvairiai,
atsižvelgiant į skirtingus šios sąvokos aspektus. Tačiau visi mokslininkai pripažįsta, kad asmenybė
yra vystymosi rezultatas, o pačią didžiausią ir lemiamą įtaką dari du veiksniai: paveldėjimas ir
aplinka.
Kalbant apie mergaitės ugdymosi veiklą galiu, pasakyti, kad jinai nėra aktyvi mokinė.
Pertraukų metu jinai yra labai aktyvi ir bendrauja ir šypsosi, juokiasi, pasistumdo ir pažaidžia su
klasės draugais, tačiau nuskambėjus skambučiui ši mergaitė tampa labai tyli ir vos geba atakyti į
užduodamus klausimus. Stebint ją per biologijos pamokas, susidarė toks vaizdas, kad jei mokytoja
nepasakytų, kad dabar reikia atlikti vieną ar kitą užduotį, jos sąsiuvinis ir vadovėlis liktų užversti.
Iš tiesų savo praktikos metu nepastebėjau, kad mergaitė stengtųsi pasiekti geresnių
rezultatų. Manau, kad mergaitei sunku yra siekti kažko daugiau negu jos tėveliai pasiekė, jinai
nematė kitokio pavyzdžio.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!