BAKALAURO BAIGIAMASIS DARBAS
Pasitikėjimo prabangos prekės ženklu įtaka ketinimui pirkti e-prekyboje: „Apple“ išmaniojo laikrodžio atvejis
TURINYS
LENTELIŲ IR PAVEIKSLŲ SĄRAŠAS..................................................................................7
ĮVADAS...................................................................................................................................11
1. VEIKSNIAI, DARANTYS ĮTAKĄ VARTOTOJŲ PASITIKĖJIMUI IR KETINIMUI
PIRKTI PRABANGOS PREKĖS ŽENKLO PREKES ELEKTRONINĖJE PLATFORMOJE................................................................................................................13
1.1. Prekės ženklas, pasitikėjimo sąvoka bei elektroninė prekyba.........................................13
1.2. Poveikį prabangos prekės ženklo el. prekybai darantys aspektai....................................19
1.3. Vartotojų elgsenos ir ketinimo pirkti modeliai elektroninės prekybos platformoje........20
1.4. Prabangos prekės ženklo įvaizdžio, žinomumo ir atpažinimo poveikis pasitikėjimui
elektroninės prekybos platforma......................................................................................23
1.5. Ankstesnės vartotojų patirties sąsaja su pasitikėjimu prabangos prekės ženklu bei
elektroninės prekybos platforma......................................................................................25
1.5.1. Prekės kainos ir kokybės santykio poveikis vartotojų pasitenkinimui ir iš to
kylantis pasitikėjimas ir ketinimas pirkti elektroninėje platformoje....................26
1.6. Prabangos prekės ženklo e-prekybos platformos patikimumo poveikis vartotojų
pasitikėjimui....................................................................................................................28
1.7. WOM komunikacijos poveikis vartotojų pasitikėjimui prabangos prekės ženklu............31
2. TYRIMO METODIKA..................................................................................34
2.1. Tyrimo problema ir jos aktualumas, tyrimo objektas, tikslas, uždaviniai, tyrimo modelis,
hipotezės............................................................................................................................34
2.1.1. Prekės ženklo atpažįstamumas..........................................................................35
2.1.2. Vartotojų patirtis...............................................................................................36
2.1.3. Prabangos prekės ženklo kokybė ir pasitenkinimas.........................................36
2.1.4. Komunikacija iš lūpų į lūpas............................................................................37
2.1.5. El. parduotuvės pasitikėjimas...........................................................................37
2.1.6. Prekės ženklo įvaizdis......................................................................................37
2.1.7. Vartotojų pasitikėjimas prekės ženklu..............................................................38
2.2. Tyrimo metodika.............................................................................................................39
3. TYRIMO REZULTATŲ ANALIZĖ..................................................................................47
IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS.......................................................................................76
LITERATŪROS IR ŠALTINIŲ SĄRAŠAS...........................................................................79
PRIEDAI..................................................................................................................................84
ĮVADAS
Elektroninės prekybos sąvoka jau nėra retas reiškinys socialinėje erdvėje. Šiuo laiku
būtų sudėtinga rasti asmenį, kuris nebūtų naudojęsis tam tikro prekės ženklo elektroninės
prekybos platforma. Šio termino vartojimas pradėjo augti jau nuo 1995 metų, kuomet buvo
atidaryta viena pirmųjų elektroninės prekybos įmonių “Ebay”. XXI amžiuje šio reiškinio
populiarumas vis didėjo, sukeldamas vis didesnį klausimų skaičių. Įsivyravus pandemijai,
kuomet visos fizinės parduotuvės privalėjo būti uždaromos, elektroninės prekybos platformų
pasitikėjimo klausimai bei kylančios problemos tapo kaip niekada aktualios. Saugumas,
kokybė, kainų skirtumai - tai tik keletas aspektų, kurie turi įtakos vartotojų pasitikėjimui
elektroninės prekybos platforma. Kaip teigia ir autoriai Falahat ir kt., 2019, elektroninėje
prekyboje vartotojų pasitikėjimas yra labai svarbus, nes vartotojas negali liesti, jausti ir
užuosti tikrojo produkto, todėl būtent pasitikėjimas vaidina gyvybiškai svarbų vaidmenį
santykiuose tarp vartotojų ir elektroninių pardavėjų. Nuolat augantis elektroninių parduotuvių
skaičius skatino žmones labiau grynintis aspektus, kurie turėdavo tiesioginį poveikį ketinimui
pirkti elektroninėje parduotuvėje. Todėl prekės ženklams įtampa ir susirūpinimas, kaip
pelnyti ir išlaikyti žmonių pasitikėjimą elektronine parduotuve, tapo kasdienis iššūkis - visgi
šiais laikais vartotojų pasitikėjimas yra laikomas vienu iš svarbiausių elektroninės komercijos
augimo veiksnių (Maadi ir kt, 2016).
Ne išimtis ir prabangos prekės ženklai. Dėl didėjančios skaitmenizacijos pasaulyje bei
įsivyravusios pandemijos, prabangos prekės ženklams teko ne tik susidurti su standartiniais
elektroninės prekybos keliamais iššūkiais, tačiau ir dėl brangesnių prekių spektro išsilaikyti
elektroninės prekybos rinkoje, kuomet vartotojų finansinė situacija pandemijos metu buvo
ženkliai apribota. Prabangos prekės ženklai dabar yra tokioje padėtyje, kad jie neturi kitos
išeities, kaip tik pasinaudoti elektronine prekyba, kad galėtų išlaikyti ir plėsti savo verslą
(Kim ir kt., 2020). Kaip elgtis ir kaip išlaikyti esamą vartotojų ratą, kuomet daugelis sričių vis
sparčiau persikelia į elektroninę erdvę, yra vienas labiausiai svarstomų klausimų prabangos
prekės ženklams.
Temos aktualumas: pasitikėjimas prekės ženklo elektroninės prekybos platforma jau
kelias dešimtis metų yra aktuali problema tiek vartotojui, tiek prekės ženklui. Nepaisant to,
įsivyravus Covid-19 pandemijai pasaulyje, pasitikėjimo elektronine parduotuve klausimas
tapo kaip niekad aktualus, nes žmonėms nebuvo galimybės daugelio prekių įsigyti fizinėse
prekybos vietose.
Temos naujumas: pasitikėjimo elektronine prekyba tema jau nebėra visiškai nauja.
Šios temos aktualumas visais aspektais nagrinėjamas jau ilgą laikotarpį, tačiau įsivyravus
pandemijai, temos aktualumas buvo ženkliai atnaujintas.
Šio darbo problema: kokia grupė veiksnių ir kaip kiekvienas iš aspektų veikia
asmens pasitikėjimą prabangos prekės ženklo elektroninės prekybos platforma bei jo
ketinimą įsigyti prekę iš jos?
Šio darbo...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!