RINKODARA IR INTEGRUOTA KOMUNIKACIJA
MAGISTRO BAIGIAMASIS DARBAS
PAPILDOMŲ GARANTIJŲ, PREKĖS ŽENKLO PLĖTINIO SUVOKIAMOS KOKYBĖS POVEIKIS PASITIKĖJIMUI PREKĖS ŽENKLO PLĖTINIU
TURINYS
ĮVADAS 5
1. PAPILDOMŲ GARANTIJŲ, PREKĖS ŽENKLO PLĖTINIO SUVOKIAMOS KOKYBĖS
POVEIKIO PASITIKĖJIMUI PREKĖS ŽENKLO PLĖTINIU TEORINIAI ASPEKTAI 8
1.1. Prekės ženklo plėtinio samprata 8
1.2. Skirtingos garantijų formos prekės ženklo naujam plėtiniui 12
1.3. Vartotojų pasitikėjimas prekės ženklu 17
1.4. Prekės ženklo suvokiama kokybė 19
1.5. Ryšio tarp papildomų garantijų ir pasitikėjimo prekės ženklo plėtiniu bei prekės ženklo
plėtinio suvokiamos kokybės mokslinių tyrimų apžvalga 21
2. PAPILDOMŲ GARANTIJŲ, PREKĖS ŽENKLO PLĖTINIO SUVOKIAMOS KOKYBĖS
POVEIKIS PASITIKĖJIMUI PREKĖS ŽENKLO PLĖTINIU TYRIMO METODIKA 25
2.1. Tyrimo metodika, darbo modelis ir hipotezės 25
2.2. Duomenų rinkimo metodas ir tyrimo instrumentas 29
2.3. Tyrimo visuma, atranka, imties dydis 31
3. PAPILDOMŲ GARANTIJŲ, PREKĖS ŽENKLO PLĖTINIO SUVOKIAMOS KOKYBĖS
POVEIKIS PASITIKĖJIMUI PREKĖS ŽENKLO PLĖTINIU TYRIMO REZULTATAI 33
3.1. Respondentų demografinės charakteristikos 33
3.2. Faktorinė analizė ir skalių patikimumas 35
3.3. Hipotezių tikrinimas pasitelkiant tyrimo duomenis 40
IŠVADOS IR PASIŪLYMAI 51
SANTRAUKA 53
SUMMARY 55
LITERATŪROS SĄRAŠAS 57
ĮVADAS
Norint įgyti ir išlaikyti konkurencinį pranašumą, šiuolaikinėje rinkoje būtina sukurti
sėkmingus naujus produktus (Morgan at al., 2019). Nauji produktai paprastai yra susiję su
dideliu netikrumu ir rizika tiek vartotojams, tiek įmonėms, tačiau yra gyvybiškai svarbūs
įmonėms, siekiančioms pasiekti naujas rinkas, plėsti verslą (Chao at al., 2020). Naujos prekės
sėkmė gali būti vertinama įvairiai: rinkos požiūriu, nuostatomis naujienos atžvilgiu, tikimybe ar
ketinimu pirkti naujieną, įvairiais plėtinio pasiektais rinkos rodikliais: išbandymas, skverbtis,
rinkos dalis ir pan. Kita vertus praktikoje labai dažnas atvejis – naujienos nesėkmė: didelė dalis
naujienų rinkoje neišsilaiko (Victory at al., 2021). Be to, naujos į rinką įvedamos prekės, dėl
spartaus įvairių technologijų vystymosi tampa vis sudėtingesnės, kas sąlygoja tai, kad klientai
dažnai nėra tikri dėl kokybiško šių produktų veikimo (Huang at al., 2007; Wang ir Liu, 2020).
Daugumos naujų produktų sklaida dažnai baigiasi nesėkme, nes nauji produktai ne visada yra
priimtini rinkoje. Naujų produktų pritaikymas reiškia novatoriškų produktų kūrimo ir gamybos
procesą iki vartotojų ar potencialių vartotojų pripažinimo ir pritaikymo (Yenipazarli 2015; Fue at
al., 2022). Naujų produktų sėkmės rezultatai yra pasitikėjimas prekės ženklu, kuris siejasi su
patikimumu, saugumu bei suvokiama kokybė, kuri asocijuojasi su prekės ilgaamžiškumu
(Chinomona ir Maziriri, 2017; Bertoli at al., 2020; Konuk, 2021). Pasitikėjimas preke ar
suvokiama aukšta prekės kokybė kuria ryšius su klientais, o tai nulemia bet kurios prekės sėkmę
(Boateng ir Narteh, 2016; Konuk, 2018; Bertoli at al., 2020; Germann at al., 2020; Stylidis at al.,2020).
Prekės ženklo nauji plėtiniai (angl. brand extensions) - rinkoje jau esančių prekės ženklų
naudojimas naujiems produktams pristatyti, tai viena naudojamų prekės ženklo plėtojimo
strategijų (Ahn at al., 2018; Kim, 2020). Esamo prekės ženklo įgyta vertė rinkoje yra platforma
naujam prekės ženklo plėtiniui kurti, taip pat turi teigiamą įtaką naujų produktų pripažinimą tarp
klientų (Joshi ir Yadav, 2018; Hao at al., 2020). Nustatyta, kad prekių ženklų išplėtimas yra
svarbi daugelio naujų produktų ir paslaugų pristatymo strategija, nes nusistovėjusio prekės
ženklo naudojimas naujoje kategorijoje gali padėti lengviau priimti ir pritaikyti naują produktą
(Tookanlou ir Wong, 2021). Laikydami savo prekės ženklus kaip turtą, daugelis įmonių bando
panaudoti šį įgytą kapitalą, pristatydamos naujus produktus su žinomais prekių ženklais
(Boisvert ir Ashill, 2018; Childs at al., 2018).
Gaminių garantijos vaidina svarbų vaidmenį kuriant produktų rinkas ir vėliau valdant
rinkas (Alqahtani ir Gupta, 2017). Kai gamintojas pateikia rinkai naują gaminį, garantija
dažniausiai yra privaloma gaminio dalis dėl įmonės įsipareigojimų arba...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!