Referatas
PAMOKOS ĮVAIRINIMAS JUDRIAISIAS ŽAIDIMAIS
TURINYS
ĮVADAS..............................................................................................................................3
1. JUDRIEJI ŽAIDIMAI MOKYKLE ..................................................................4
1.1. PAMOKOS ĮVAIRINIMAS JUDRIAISIAIS ŽAIDIMAIS........................................4
1.2. MOKYTOJŲ PAMOKŲ PLANAVIMAS...................................................................5
1.3. JUDRIŲJŲ ŽAIDIMŲ PRITAIKYMAS PAMOKOSE..............................................6
APIBENDRINIMAS..........................................................................................................6
LITERATŪRA...................................................................................................................7
ĮVADAS
Pasaulyje egzistuoja daugiau kaip 200 sportinių šakų, kuriuos sąlyginai galima padalinti į
tradicines sporto šakas ir netradicines. Dalis iš jų yra įtrauktos į olimpines varžybas, kurios
yra laikomos pačiomis populiariausiomis varžybomis pasaulyje ir yra vadinamos tradicinėmis
sporto šakomis. Kita dalis yra vadinamos netradicinės sporto šakos, tokios kaip: šachmatai,
golfas, žolės riedulys ir kt. , kurios labai greitai įgauna populiarumą ir susidomėjimą tarp
žmonių. Aišku tai, jog didesnis dėmėsis yra skiriamas tradicinėms sporto šakoms, kurios yra
įtrauktos į vasaros ar žiemos olimpines varžybas, kadangi jos yra vystomos ne tik šalies
lygmenyje, tačiau ir tarptautiniame. Netradicinės sporto šakos yra taip pat labai populiarios,
tačiau socialinio ir finansinio aprūpinimo gauna mažiau. Judrieji žaidimai ir netradicinės
sporto šakos labiau propaguojamos mokyklose. Jais bandoma paįvairinti pamokos turinį,
įnešti naujumo, surasti naujų būdų sudominti vaiką sportinę. Žaidžiant, vaikai ir paaugliai,
ugdo savo fizini pasirengimą, ugdo tam tikras asmenines ir socialines kompetencijas, lavina
vaizduotę ir kolektyvizmą. Kaip teigia mokslininkai: monotoniškos treniruotės nėra
efektyvios, o ugdant vaiko fizinį pasirengimą turi būti laikomasi pakaitinio principo.
Labiausiai paplitusi fizinio ugdymo programa tiek pradin÷se, tiek vidurin÷se kūno kultūros
pamokose yra sudėtos iš kelių tipų pamokų (Kelly & Melograno, 2004). Tačiau ar mūsų
mokyklose yra pakankamai įvairinamos pamokos? Pedagogai mano, kad mokinių požiūris į
kūno kultūrą yra labai svarbus, kuris vaidina svarbų vaidmenį mokinių dalyvavimą kūno
kultūros pamokose (Barney, 2003; Al-Liheibi, 2008). Tyrimai įrodė, jog judrieji žaidimai
labiau padidina mokinių fizinio aktyvumo lygį, nei judesių lavinimo pamokos (Putriūtė, 2013).
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!