PAGALBOS BŪDAI MOKINIAMS TURINTIEMS SKAITYMO SUTRIKIMĄ
PEDAGOGINIS KURSINIS DARBAS/ESĖ
TURINYS
ĮVADAS....................................................................................................................................3
1.PAGALBA VAIKAMS TURINTIEMS SKAITYMO SUTRIKIMA TEORINIAI
ASPEKTAI.................................................................................................
1.1Specifiniai mokymosi sutrikimo sampratos ir klasifikacija...........
1.2Specifinio (skaitymo) sutrikimo požymiai, priežastys..........................
1.3Pagalbos būdai ir metodai padedantys skaitymo sutrikimą turintiems vaikams............
2. INSTITUCIJOS APIBŪDINIMAS.......................................
Problemos įvardinimas..........................
Problemos sprendimo būdai.....................
Literatūra................................
Priedai....................
ĮVADAS
Problemos aktualumas. Lietuvoje 49,5 % sudaro vaikai, turintys kalbėjimo ir
skaitymo sutrikimus, tyrimas buvo atliktas 2013-2014 metais (Lietuvos statistikos
departamentas, 2014). Tokiu atvėju galima įžvelgti augančia specialiujų poreikių mokiniu
skaičius. Jau 49,5 %, buvo nustatyta 2013-2014metais, išsiaiškinta, kad yra mokinių
reikalaujančių atskiros daugiau dėmesio pagalbos. Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi
poreikių, grupių nustatymo ir jų specialiųjų ugdymosi poreikių skirstymo į lygius tvarkos
aprašas (2011 m. liepos 13 d. Nr. V-1265/V-685/A1-317). Šame įsakyme yra aprašytą detali
informacija, kuri apibūdina kiekviena sutrikimą, todėl jeigu klasėję atsiranda mokinis ir
mokytoja įtaria skiatymo sutrikim. Pedagogai gali pasitikslinti ar tai yra skaitymo sutrikimas,
kurio būdų su pedogogo ar kitų specialistų pagalbą negalima išsispresti. Taip mokytoja gali
nustatyti kurie yra kriterijai, gali įsivertinti ar kokioje situacijoje yra vaikas. Dauguma
mokytoju, negali nuspresti ar tai yra sutrikimas, ar yra šeimos įtaką į kažkokia problemą,
mokytojai paprašo psichologų, logopedų pagalbos, norėdami išsiaiškinti ar tikrai yra
skaitymo sutrikimas. Skaitymo sutrikimų santykis tarp berniukų ir mergaičių - 4,5:1.
Skaitymo sunkumus lemia šio laikmečio ypatumai: tai elektroninės knygos su įgarsinimu,
nenoras skaityti, kompiuteriniai žaidimai ir pan. Dažniausiai patys tėvai skundžiasi vaikų
neatidumu, aplaidumu, neramumu, hiperaktyvumu, nenoru mokytis, kad vaikas
nehumanitaras ir t.t. Kai kuriais atvejais tėvai yra teisūs, bet kartais už to slypi daug
sunkesnės problemos: intelektualinės, fiziologinės, psichologinės, neurologinės ir kalbos
problemos, o taip pat ir kalbos padargų (lūpų, liežuvio, gomurio) pakitimai, persirgtos mamos
ar kudikio, paveldimos ligos, vaiko raidos sutrikimai. Logopedai tokius sunkumus mokantis
skaitymo, rašymo ir kalbos vadina disgrapfija ir disleksija. Jie yra tarpusavyje susiję.
Skaitymo sutrikimą turi ne tik mokiniai su protine negalia, bet ir vaikai, kurie neturi jokios
negalios, bet turėję ar turintys kalbos sutrikimų. Visiškai pašalinti skaitymo sutrikimą yra
neimanomą, bet tikrai galima padėti taikant pagalbos metodus ir būdus, daug nulemia
mokytojos ir tėvų darbas kartų susitarus. Dauguma tėvų nenoriai sutinka, kad jų vaikas turi
skaitymo sutrikimą, kartas kaltindami mokytoja, tėvai žaloja savo vaiko psichinė veiklą,
vaikui turi būti nustatyta individuali programa ar palengvinta programa. Vaikas nesupras ir
neišmoks jeigu mokysis ir dirbs kaip sveiki mokiniai.
Tyrimo problema. Mokyklą ne pilnai suteikia pagalbos galmybės vaikams turintiems
skaitymo sutrikimą. Todel šiame darbe bus analizuojama kokios priklauso pagalbos iš pačios
mokyklos ir ar pilnai tą pagalbą mokinys gauna.
Tyrimo objektas.
Klausimas t iriamasis. Kokios priežastys lema nepakankama pagalbos poreiki
vaikams turintiems skaitymo sutrikimą?
Tikslas. Mokslinės literatūros analizės pagrindų apibūdinti priežastis nulemiančias
pagalbos poreikius vaikams turintiems skaitymo sutrikimą.
Uždaviniai: Remiantis mokslinė literatūra išsiaiškinti kokie poreikiai reikalingi
vaikams su skaitymo sutrikimų.
Hipotezė: Tėvų ir mokyklos įstaigos stokos bendradarbiavimas lemia tai, kad
nepakankamai suteikiama visapusiška pagalba turintiems skaitymo sutrikimą.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!