TURINYS
ĮVADAS 4
1. „NIKE“ PREKĖS ŽENKLO ISTORIJA 5
1.1. „Nike“ prekės ženklo atsiradimo istorija 5
1.2. „Nike“ prekės ženklo simbolika 6
1.3. „Nike“ prekės ženklo vertė 6
2. NIKE PREKĖS ŽENKLO IDENTITETO ANALIZĖ 11
2.1. „Nike“ prekės ženklo identiteto prizmė 11
2.2. „Nike“ prekės ženklo identiteto analizė, remiantis Aaker ir Joachimsthaler modeliu 13
2.3. „Nike“ prekės ženklo identiteto šaltiniai 11
IŠVADOS 14
LITERATŪROS SĄRAŠAS 15
ĮVADAS
Tyrimo aktualumas. Kiekvienas vartotojo susidūrimas su prekės ženklu yra itin svarbus. Dėl
šios priežasties nuosekli prekės ženklo komunikacija yra itin svarbi prekės ženklo identitetui
ir turi išlikti vientisa naudojant įvairias priemones ir skirtingus komunikacijos kanalus.
Siekiant išreikšti prekės ženklo identitetą, naudojami svarbūs prekės ženklo elementai –
vizija, prekės ženklo vertybės, komunikacijos tomas, simboliai ir pnš. Vienas žinomiausių
pasaulio prekių ženklų - „Nike“ prekės ženklas rūbų kategorijoje yra vertingiausias prekinis
ženklas. Šiuo metu šio prekinio ženklo vertė siekia daugiau nei 33,2 bilijonus dolerių. ,,Nike‘‘
prekės ženklas išskiria savo sugebėjimu vartotojui leisti pasijausti lyg garsi sporto žvaigždė,
dėl šios priežasties ne fizinės produkto savybės atnešė didžiulę šio prekinio ženklo paklausą,
bet būtent sukurtas prekinio ženklo įvaizdis. Asociacijos su garsių sportininkų pavardėmis ir
prekinio ženklo įkvėpimas vartotojams leido šiam prekės ženklui tapti garsiu visame
pasaulyje.
Tyrimo tikslas. Išanalizuoti “Nike” prekinio ženklo identiteto skiriamuosius bruožus ir
sukuriamą vertę vartotojui.
Uždaviniai:
1. Apibendrinti prekės ženklo istorijos pagrindinius aspektus, apžvelgti prekės
ženklo simboliką ir sukuriamą vertę vartotojui.
2. Atsižvelgus į prekės ženklo komunikaciją, išanalizuoti prekės ženklo identito
prizmę.
3. Atlikti prekės ženklo identiteto analizę, remiantis Aaker ir Joachimsthaler
modeliu.
Tyrimo metodai. Darbo tikslui įgyvendinti atliekamas žvalgybinis tyrimas, atlikta lyginamoji
literatūros analizė.
1. “NIKE” PREKĖS ŽENKLO ISTORIJA
1.1. “Nike” prekės ženklo atsiradimo istorija
„Nike“ įkūrėjai lengvosios atletikos treneris Billas Bowermanas ir jo auklėtinis
Philas Knightas. „Nike“ istorija prasideda 1960 m. Bėgikas Philas Knightas supranta, kad
neturi pakankamai pinigų kokybiškiems batams, nes jis daug sportuodavo ir avalynė greitai
nusidėvėdavo. Vietiniai sportiniai batai buvo nebrangūs 5 USD, bet juos kas mėnesį tekdavo
keisti, tad visumoje suma susidarydavo didelė. Buvo alternatyva - brangūs „Adidas“
sportbačiai (kaina 30 USD), bet sportininkui jie buvo per brangūs. Taip Philui Knightui kilo
mintis kurti savo verslą, kurio pagrindinis tikslas būtų padėti sportininkams už žemą kainą
įsigyti kokybišką avalynę. Philas mintimi pasidalijo su savo treneriu Billu Bourmanu ir vyrai
nusprendė įkurti savo įmonę.
Pasak straipsnio „Nike“: prekės ženklo kūrimo ir plėtros istorija‘‘ „Nike“ istorija
prasideda Philo kelione į Japoniją, kur Philas Knightas pasirašo sutartį su „Onitsuka Tiger
Co“. Studentas ir jo mokytojas išsinuomojo furgoną ir pradėjo iš jo pardavinėti sportbačius.
Vietiniai sportininkai įvertino batų kokybę ir priimtiną kainą ir per pirmus metus Philas
Knightas ir Billas Bowermanas parduoda daugiau nei 1300 porų batų ir užsidirbta daugiau nei
8 000 USD ir tais pačiais metais atidaro pirmąją savo parduotuvę.
Įmonė, kurią įkūrė Philas Knightas ir Billas Bourmanas, vadinosi „Blue Ribbon
Sports“. Pavadinimas buvo sunkiai įsimintinas. „Nike“ istorija yra neatskiriamai susijusi su
trečiuoju komandos nariu – Jeffu Johnsonu. Būtent Jeffas suprato, kad „Blue Ribbon Sports“
vardas yra netinkamas sporto verslui ir reikalingas trumpas ir kartu simboliškas pavadinimas.
Taip 1964 m. įmonė buvo pervadinta į „Nike“. Nedaugelis žmonių šiandien žino, kad „Nike“
yra pergalės deivė, kurios sparnuotą statulą garbino kariai, nes manyta, kad tai padeda
nugalėti priešą.
Po kelių metų „Nike“ nutraukia bendradarbiavimą su gamintojais „Onitsuka
Tiger Co“ ir patys pradeda gaminti produkciją. 1971 m. įmonė uždirba savo pirmąjį milijoną
dolerių. Tačiau „Nike“ įkūrėjai suprato, kad norint išlikti rinkoje, batus...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!