Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

NEŽYMIAI SUTRIKUSIO INTELEKTO IR DAUNO SINDROMĄ TURINČIŲ MOKSLEIVIŲ FIZINIO PAJĖGUMO PALYGINIMAS SU SVEIKŲ VAIKŲ FIZINIU PAJĖGUMU

9.7 (3 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Kūno kultūra , Magistro darbai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 54 psl., (11901 ž.)
Vertinimas:
9.7 (3 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

NEŽYMIAI SUTRIKUSIO INTELEKTO IR DAUNO SINDROMĄ TURINČIŲ MOKSLEIVIŲ FIZINIO PAJĖGUMO PALYGINIMAS SU SVEIKŲ VAIKŲ FIZINIU PAJĖGUMU
MAGISTRO BAIGIAMASIS DARBAS

TURINYS
SANTRUMPOS...................................................................................................................................3
SANTRAUKA......................................................................................................................................4
SUMMARY..........................................................................................................................................6
ĮVADAS...............................................................................................................................................8
1.1 Vaikų intelekto sutrikimai...........................................................................................................9
1.1.1. Nežymus vaikų intelekto sutrikimas.................................................................................15
1.1.2. Dauno sindromas...............................................................................................................17
1.2. Sutrikusio intelekto ir su Dauno sindromu vaikų fizinis ugdymas..........................................20
1.2.1. Fizinio pajėgumo samprata...............................................................................................24
2. TYRIMO METODIKA IR ORGANIZAVIMAS..........................................................................27
3. REZULTATAI...............................................................................................................................30
3.1. Nežymų intelekto sutrikimą turinčių moksleivių fizinio pajėgumo
nustatymas ir įvertinimas................................................................................................................30
3.2. Dauno sindromą turinčių moksleivių fizinio pajėgumo nustatymas ir įvertinimas.................32
3.3. Sveikų moksleivių fizinio pajėgumo nustatymas ir įvertinimas..............................................34
3.4. Nežymų intelekto sutrikimą ir Dauno sindromą turinčių moksleivių fizinio pajėgumo 
palyginimas su sveikų moksleivių fiziniu pajėgumu......................................................................37
3.4.1. Flamingo pusiausvyros testo rezultatų palyginimas..........................................................37
3.4.2. 10x5 m. bėgimo šaudykle testo rezultatų palyginimas......................................................38
3.4.3. Sėstis ir siekti testo rezultatų palyginimas........................................................................39
3.4.4. Kybojimo sulenktomis rankomis testo rezultatų palyginimas..........................................40
3.4.5. Sėstis ir gultis testo rezultatų palyginimas........................................................................41
3.4.6. Šuolio į tolį iš vietos testo rezultatų palyginimas..............................................................42
4. REZULTATŲ APTARIMAS.........................................................................................................44
IŠVADOS...........................................................................................................................................47
LITERATŪRA...................................................................................................................................48

ĮVADAS
Fizinis pajėgumas yra apibrėžiamas įvairiai, tačiau sutinkama, kad jis nėra susijęs vien tik su
fizine žmogaus sveikata, bet daro įtaką visokeriopai jo gerovei – psichinei, emocinei, socialinei.
Žmogui būtina lavinti savo pajėgumą, kad galėtų gyventi gyvenimą taip, kad kasdienybėje
atliekamos užduotys nesukeltų didelio nuovargio, kai net laisvalaikis ir poilsis neteikia jokio
džiaugsmo. Fizinis aktyvumas gali apsaugoti nuo daugybės ne tik fizinių, bet ir psichinių susirgimų.
Jis gali koreguoti ne tik fizinį žmogaus vystymąsi, bet kartu stimuliuoti ir psichinį brendimą, kas
ypač svarbu mūsų tirtiems vaikams su intelekto sutrikimu ir Dauno sindromu. Laiku pradėti tinkami
fiziniai pratimai gali gerokai sumažinti fizinių sutrikimų, kurie dažnai įgimti vaikams su Dauno
sindromu. Teikiantis teigiamas emocijas fizinis aktyvumas gali padėti žmonėms su negalia gyventi
pilnavertį gyvenimą. (Skurvydas ir kt., 2006; Adaškevičienė, 2004; Evans-Martin, 2009; Winnick, 2011)
Tyrimai, padedantys nustatyti vaikų fizinį pajėgumą, leidžia geriau suvokti realią situaciją ir
formuoti ateities uždavinius. Ypatingai svarbu suvokti vaikų su negalia fizinį pajėgumą. Būtent
tokiems vaikams ypač svarbu kryptinga ir koreguojanti fizinė veikla, nes jos daromas poveikis gali
būti žymiai reikšmingesnis nei sveikiems vaikams. Fizinis aktyvumas yra terapinis tiek fizine, tiek
psichine, tiek emocine, tiek socialine prasme ir gali būti veiksminga žmonių su negalia integracijos į
visuomenę priemonė. (Eurofitas, 2002; Adomaitienė, 2003)
Hipotezė: Silpnesnio intelekto moksleiviai bei moksleiviai su Dauno sindromu yra fiziškai
silpnesni nei sveiki vaikai.
Darbo tikslas – ištirti ir palyginti Alytaus miesto sveikų vaikų ir vaikų su intelekto trūkumais fizinį pajėgumą.
Darbo uždaviniai:
1.Nustatyti ir įvertinti nežymų intelekto sutrikimą turinčių Alytaus miesto moksleivių fizinį pajėgumą.
2.Nustatyti ir įvertinti Dauno sindromą turinčių Alytaus miesto moksleivių fizinį pajėgumą.
3.Nustatyti ir įvertinti sveikų Alytaus miesto moksleivių fizinį pajėgumą.
4.Palyginti Alytaus miesto moksleivių su nežymiu intelekto sutrikimu, Dauno sindromu ir sveikų moksleivių fizinį pajėgumą.

1. LITERATŪROS APŽVALGA
1.1 Vaikų intelekto sutrikimai
Senovės Graikijoje, Romoje ir Egipte vaikai, gimę su trūkumais, būdavo nužudomi. Graikai
blogai susiformavusius vaikus palikdavo numirti žmonių nelankomose, laukinėse vietose. Netgi
pirmieji juridiniai kodeksai įteisino šią praktiką. Tokį požiūrį į neįgaliuosius suformavo Spartos
visuomenė, siekdama išugdyti sveiką, fiziškai pajėgų asmenį (Ruškus, 1997). Senovės Graikijoje
bei Romos imperijoje dominavo žmogaus asmenybės kaip sveiko kūno ir sveikos sielos samprata.
Tai buvo įgyvendinama per įvairias fizines pratybas. Net ir Platonui padarė įspūdį spartietiški
nuostatai, kuriuos jis panaudojo kurdamas idealios valstybės modelį, ir jį aprašė savo garsiojoje
knygoje „Valstybė“. Ruškus (1997) pastebi, kad Romos visuomenėje jau truputį atsižvelgiama į
žmonių su negalia teises: numatė bepročių ir asmenų, turinčių negalių, apsaugą. Ilgainiui buvo
uždrausta palikti vaikus su negalia mirti dykvietėse. Pirmosios įstaigos paliktiems ir vargšams
vaikams buvo įsteigtos Romos imperatoriaus Trajano nurodymu II...

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Atsiliepimai apie mus