TURINYS:
Įvadas 3
1. Konkurencijos samprata bei apsaugos reikšmė 4
2. Nesąžiningos konkurencijos apraiškos formos 5
2.1 Draudžiami nesąžiningos konkurencijos veiksmai 5
2.1.1 Savavališkas jau egzistuojančio prekės ženklo panaudojimas 6
2.1.2 Ūkio subjektų klaidinimas, pateikiant neteisingą informaciją 7
2.1.3 Komercinės paslapties atskleidimas 8
2.1.4 Gaminio pakuotės ar jo formos imitavimas 8
2.1.5 Klaidinanti reklama 9
3. Kova su nesąžininga konkurencija 10
3.1 Konkurencijos tarybos veikla 10
3.2 Kiti kovos su nesąžininga konkurencija būdai 11
4. Pokyčiai konkurencijos teisės srityje po įstojimo į ES 12
Išvados 14
Naudotos literatūros sąrašas: 15
Įvadas
Vystantis ūkiui, kuris grindžiamas rinkos laisve, tampa akivaizdu, kad ne visi
konkurencinės kovos būdai ir priemonės yra priimtini. Apgavysčių rinkoje netrūksta.
Turbūt ir daugelis mūsų kasdienybėje yra susidūrę su įvairiomis nesąžiningos
konkurencijos apraiškos formomis Taigi, svarbiu visuomenės poreikiu tampa tokių
konkurencinės kovos būdų ir priemonių uždraudimas, kuriomis siekiama pakenkti
konkurentui ar nesąžiningai pasinaudoti konkurento sukurta nauda. Tam yra išleistas
Konkurencijos įstatymas, saugantis sąžiningos konkurencijos laisvę Lietuvos
Respublikoje. Įstatymo nuostatas įgyvendina Konkurencijos taryba, vykdanti
valstybinę konkurencijos politiką, bei kontroliuojanti, kaip laikomasi šio įstatymo.
Darbe norėjau panagrinėti, su kokiomis nesąžiningos konkurencijos formomis
yra susiduriama ir kokiais būdais su jomis kovojama.
Temos aktualumas – sąžininga konkurencija Vakarų valstybėse, įskaitant ir
Lietuvą, tapo labai svarbia ir sektina idėja. Tačiau tikėtis, kad rinkos dalyviai visada
elgsis sąžiningai yra tiesiog naivu. Nesąžiningos konkurencijos atvejų vis dar
pasitaiko labai dažnai, tai yra tikrai aktuali problema šiuolaikinėje verslo
visuomenėje, todėl būtina atkreipti į ją dėmesį ir užkirsti tam kelią.
Darbo objektas – nesąžininga konkurencija.
Darbo tikslas – išnagrinėti nesąžiningos konkurencijos apraiškos formas.
Darbo uždaviniai:
1.susipažinti su konkurencijos samprata, bei apsaugos reikšme;
2.apžvelgti nesąžiningos konkurencijos apraiškos formas,
3.susipažinti su Konkurencijos tarybos vykdoma veikla, bei kaip kovojama su nesąžininga konkurencija;
4.apžvelgti pokyčius konkurencijos teisės srityje po įstojimo į Europos Sąjungą.
Metodai: Konkurencijos įstatymo nagrinėjimas, spaudoje, bei internete
randamos medžiagos sisteminimas, analizė, bei savarankiškas apibendrinimas.
1. Konkurencijos samprata bei apsaugos reikšmė
Konkurencijos reikšmė ūkiui žinoma jau du šimtus metų. Dauguma žymių
ekonomistų laikėsi nuomonės, kad rinkos ekonomika gerai veikia tiek, kiek joje yra
konkurencijos.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!