„N“ MOKYKLOS UGDYTINIŲ POŽIŪRIS Į PRIKLAUSOMYBĘ SUKELIANČIAS MEDŽIAGAS
KURSINIS DARBAS
TURINYS
ĮVADAS...............................................................................................................................................3
1. PRIKLAUSOMYBĘ SUKELIANČIŲ MEDŽIAGŲ TEORINIAI ASPEKTAI, UGDYTINIŲ
TARPE.................................................................................................................................................4
1.1. Priklausomybę sukeliančios medžiagos ir jų samprata.............................................................4
1.2. Priklausomybę sukeliančių medžiagų pasėkmės mokiniams....................................................5
1.3. Priklausomybę sukeliančių medžiagų vartojimo priežastys......................................................7
1.4. Prevencinės priemonės, siekiant užkirsti priklausomybę sukeliančių medžiagų plitimą..........8
2. „N“ MOKYKLOS UGDYTINIŲ POŽIŪRIO Į PRIKLAUSOMYBĘ SUKELIANČIAS
MEDŽIAGAS TYRIMAS .................................................................................................................10
2.1. Tyrimo metodika.....................................................................................................................10
2.2. Tyrimo duomenų apdorojimas................................................................................................10
IŠVADOS...........................................................................................................................................19
INFORMACIJOS ŠALTINIŲ SĄRAŠAS ........................................................................................20
PRIEDAI............................................................................................................................................21
ĮVADAS
Priklausomybę sukeliančios medžiagos (toliau narkotikai, narkotinės medžiagos), šiuo
metu, yra viena iš aktualiausių Lietuvos problemų. Šiais laikais jau nieko nebestebina vis didėjantis
mokinių skaičius, kurie pertraukų ar po pamokų susirinkę prie mokyklos arba kitose vietose, vartoja
alkoholį, rūko ar kitaip svaiginasi priklausomybę sukeliančiomis medžiagomis.
I. Leliūgienės (2003) teigimu, kiekvienais metais paauglių priprantančių prie narkotikų
skaičius didėja. Narkotinių medžiagų vartojimas tapo rimta jaunimo problema, o per paskutinius 10
metų ji sparčiai plinta vaikų ir paauglių tarpe.
Narkotinių medžiagų vartojimas yra aktuali problema, ne tik Lietuvos jaunimo tarpe, bet ir
visame pasaulyje. (D. Reingardienės ir kt., 2007) teigimu, daugelyje pasaulio šalių, tarp jų ir
Lietuvoje per paskutiniuosius dešimtmečius žymiai padidėjo piknaudžiavimas psichotropiniais
vaistais, narkotikais, psichostimuliatoriais ir alkoholio surogatais.
Pagal Narkotikų kontrolės departamento prie LR Vyriausybės pateikta adaptuota Europos
narkotikų ir narkomanijos stebėsenos centro europinio modelio klausimyno 2009m. buvo atliktas
žalingų įpročių paplitimas Lietuvoje tyrimas, kuriame atsispindi, jog narkotikai Lietuvoje yra
labiausiai paplitę tarp moksleivių ir studentų.
Jeigu ankščiau ši problema buvo aktuali tik suaugusiems ir vyresnių klasių moksleiviams,
tai šiomis dienomis tampa labai svarbi jau pradinėse klasėse, nes jau nuo mažens vaikai mokosi,
tiria, mėgdžioja vyresnius žmones, kartais net nesuprasdami, kad tai yra bogai, arba ateityje gali pakenkti.
Darbo objektas – „N“ mokyklos ugdytinių požiūris į priklausomybę sukeliančias medžiagas.
Darbo tikslas – aptarti „N mokyklos ugdytinių požiūrį į priklausomybę sukeliančias medžiagas.
Darbo uždaviniai:
1.Išanalizuoti priklausomybę sukeliančių medžiagų teorinius aspektus, ugdytinių tarpe.
2.Atlikti kiekybinį tyrimą, tema - „N“ mokyklos ugdytinių požiūris į priklausomybę sukeliančias medžiagas.
Darbo metodika – informacinių šaltinių analizė, anketavimas.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!