Motyvacijos vaidmuo X įmonės darbuotojų lojalumui
ĮVADAS
Temos Aktualumas. Kiekvienas mūsų didelę savo gyvenimo dalį praleidžiame būdami vienokios
ar kitokios organizacijos nariais, organizacijos, kurioje du ar daugiau žmonių, dirbdami tam tikroje
struktūroje, siekia užsibrėžtų tikslų. Nuolat keičiantis bei tobulėjant verslo pasauliui dėl naujų
technologijų, dėl pokyčių socialinėje, politinėje aplinkoje, dėl stiprėjančios konkurencijos kiekviena
organizacija susiduria su sunkumais ir klausimais: “Kaip pasiekti didesnį pelningumą? Kaip įveikti
konkurenciją? Kaip padidinti rinkos dalį?”
Siekiant šių tikslų neretai tiesiog pamirštama apie žmones, dirbančius kompanijoje, kurie yra
svarbiausias bet kokios veiklos variklis ir be kurių neįmanomi jokie pokyčiai. Labai svarbu yra tai,
kaip dirbantieji suvokia savo darbą, kokie yra jų poreikiai ir siekiai, kas juos labiausiai skatina siekti
gerų darbo rezultatų. Visa tai neišvengiamai susiję su kompanijos sėkme. Tam, kad kompanija būtų
sėkminga, reikalingi patenkinti darbu, aiškiai suvokiantys organizacijos tikslus ir tų tikslų siekiantys
darbuotojai. Darbuotojų lojalumas kompanijai, noras siekti geresnių rezultatų ir tiesioginis
suinteresuotumas jais, labai priklauso ir nuo tinkamos motyvacijos. Labiau motyvuoti darbuotojai
pasiekia geresnių darbo rezultatų, jų darbas yra efektyvesnis, nei mažiau motyvuoti. Darbuotojų
motyvavimas ne tik didina darbuotojų pasitenkinimą darbu, bet taip pat ir duoda naudos įmonei
(produktyvesnis darbas, geras įmonės vardas, darbuotojų lojalumas). Organizacijos, norėdamos
išsaugoti konkurencinį pranašumą, mažinti kaštus, didinti produktyvumą, turi suformuoti
kvalifikuotą, kompetentingą bei motyvuotą darbuotojų kolektyvą. Tinkamai motyvuoti, lojalūs
darbuotojai - didelis įmonės turtas. Darbuotojų motyvacija turėtų būti kiekvienos organizacijos
strategijos dalis (Butkus, F. S.,2003). Tačiau šiuolaikinėje darbo aplinkoje vadovai vis dažniau
susiduria su personalo motyvavimo problema ir susimąsto kokiomis priemonėmis yra geriausiai
motyvuoti darbuotoją. Tad, akivaizdu, kad didelė darbuotojų kaita visos Lietuvos mastu, liudija apie
nepakankamą darbuotojų motyvavimą ir motyvaciją.
Problema – kokiomis priemonėmis motyvuoti darbuotojus, kad jie panaudotų visus savo
sugebėjimus, žinias ir kūrybiškumą siekiant kompanijos tikslų bei išliktų lojalūs įmonei?
Darbo objektas – darbuotojų motyvavimo sistema.
Darbo tikslas – nustatyti darbuotojų motyvavimo metodus ir principus X organizacijoje.
Darbo uždaviniai:
1) Aptarti motyvacijos sampratą.
2) Išanalizuoti kokios pagrindinės motyvacijos teorijos.
3) Išsiaiškinti kokias motyvacijas taiko X organizacijoje, ir ar tai padeda darbuotojų lojalumui.
Metodai: mokslinės literatūros ir dokumentų analizė, kiekybinis tyrimas – anketinė vartotojų
apklausa internete.
1.1. Motyvacijos samprata
Jau seniai žinoma, kad apgalvotai paveikus žmones, galima pasiekti savo tikslus. Planuodami ir
organizuodami organizacijos veiklą vadovai numato, kas, kada ir kokius darbus turi atlikti.
Nepakanka darbinę veiklą koordinuoti. Būtina ją skatinti, kad darbuotojai kaip galima geriau
realizuotų savo potencialias galimybes. Todėl norėdami įgyvendinti savo sprendimus ir paskatinti
darbuotojus efektyvesnei veiklai, vadovai turi panaudoti motyvavimo principus.
Motyvacija – darbuotojų skatinimas, nukreipimas reikiama linkme, atitinkama įtaka, siekiant, kad
jie atliktų būtinas užduotis. Motyvavimui svarbiausia – žmonių santykiai ir laikas. Iš tikrųjų,
vadovavimas glaudžiai sieja vadovą su visais kitais jam dirbančiais žmonėmis. Vadovai mėgina
įtikinti kitus telktis ir kartu siekti rezultatų, aiškėjančių iš planavimo bei organizavimo etapų.
(Stoner, Freeman, Gilbert, 2001).
Motyvacija yra vidinė – pirminė, ir išorinė – antrinė. Jei darbuotojui būdingas vidinis motyvavimas,
tai iš esmės jam nereikalingos motyvavimo priemonės. Jei nėra vidinio motyvavimo, reikalingas
išorinis (Žilinskas ir kt. 2000).
Valdymo procese motyvacija taip pat labai svarbi, nes suplanavus organizacijos darbą, iškėlus
tikslus, sukūrus organizacijos valdymo struktūrą reikia, kad darbuotojai įgyvendintų tai, kas
sumanyta. Ir vadovas, norėdamas efektyviai siekti tikslų, privalo užsitikrinti, kad darbuotojai dirbs
taip, kaip iš jų tikimasi. Tuo tikslu vadovai savo sprendimus priima naudodamiesi motyvacijos
principais.
Motyvacija - tai...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!