Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

Mokytojo asmenybė mokymosi procese

9 (5 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Psichologija , Kursiniai darbai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOC failas
Apimtis: 18 psl., (3598 ž.)
Vertinimas:
9 (5 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

Mokytojo asmenybė mokymosi procese
Psichologojios kursinis darbas

Turinys
Įvadas
Savybės iš kurių susidaro asmenybė
Asmenybės svarba mokymosi rezultatams
Mokytojo kompetencija
Nuo mokytojo mepriklausančios prižastys lemiančios mokymosi rezultatus
Apibendrinimas
Savokų žodynėlis
Literatūros sarašas

Mokytojas – kvalifikuotas asmuo, kuris moko kitą žmogų. Pirmieji mokytojai
atsirado senovės Rytuose, Kinijoje, vienas ryškiausių pedagogų Konfucijus (551-479
pr.m.e.). Jis pirmas apibendrino patyrimą. Mokė žmones valdyti pagal moralinį pavyzdį.
Sukūrė šeimos dorovės sistemą. Žmonija, taip pat ir pedagogo profesija tobulėjo
apibendrindama patyrimą. Vėliau, remiantis apibendrinimu, buvo kuriamos teorijos.
Anksčiau pedagogas buvo suprastas kaip enciklopedistas. Vėliau pedagogas tampa vadovu
ugdymo procese. Lietuvoje pirmaisiais pedagogais laikyti žyniai, kriviai, vaidilos.
Mokytojo darbo svarbiausias bruožas, jo veiklos objektas - kito žmogaus ugdymas. Kiti
svarbūs bruožai: pagarba ir meilė vaikui (ji kyla iš pašaukimo), dalykiškumas ir
kompetencija (kompetenciją sudaro profesinės žinios, sugebėjimai, vertybės, technoliginis
raštingumas), demokratiškumas, optimizmas (mokytojas turi tikėti mokinio sugebėjimais ir
galimybėmis), entuziazmas, kūrybiškumas ( mokytojas visuomet turi ieškoti, kaip pateikti
medžiagą), humoro jausmas. Pedagogo veiklos rezultatai realizuojasi kitame asmenyje.
Mokytojas turi būti gerai paruoštas, kad galėtų ugdyti kitą žmogų. Mokytojo darbo įrankiai
yra žinios, kompetencija ir asmenybė. Asmenybė – tai individo savitumas, reikšmingų,
pastovių jo savybių (įgimtų ir įgytų) sistema, nusakanti jo vietą, kurioje nors bendruomenėje.
Individas tampa asmenybe, kada jis aktyviai veikia ir reiškiasi kaip visybė, jungianti aplinkos
pažinimą su išgyvenimais. Asmenybei būdingas aktyvumas (pastangos išplėsti veiklos sritį,
veikti plačiau nei to reikalauja situacija ir veikiančiojo padėtis); kryptingumas (pastovi
vyraujančių motyvų, t.y. interesų, polinkių, įsitikinimų sistema) giluminiai, prasminiai
dariniai, susidarantys bendroje grupių veikloje, sąmoningi santykiai su tikrove.
( Psichologijos žodynas. Vilnius. 1993). Šio darbo tiklas - remiantis mokslinėmis
publikacijomis, perskaityta literatūra, iššiaiškinti mokytojo asmenybės svarbą mokymosi
rezultatams.

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Atsiliepimai apie mus